obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Frequently Asked Questions | Veelvuldig gestelde vragen over Ziggo. Zoek eerst hier of je een oplossing kunt vinden voordat je begint te posten!
 Onderwerp afdrukken
UMU-01 versus CTU-02 en alles in één
Zippo
Ik heb hier in de meterkast nog een CTU-02 zitten met Essent logo uit de tijd dat ik @home internet had. De data kabel hangt er op het moment doelloos bij. De RTV zit wel op de CTU-02 middels een eigen antenne versterker aangesloten.

In het Ziggo alles in één installatie pakket zit een UMU-01.

Nu hoop ik dat ik die UMU-01 in de doos kan laten zitten en de oude CTU-02 kan blijven gebruiken.

Wie heeft daar ervaring mee?
Wie heeft de technische specificaties van beide modules?
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
MisterSenseo
Als het goed is kun je gewoon die datakabel in je modem wurmen.......Smile
Anders ben je toch verplicht die UMU-01 te plaatsen maar dat is op zich toch niet zo erg?
Ziet het er weer nieuw en strak uit LOL
Jij bent gewoon een luie aansteker ! PfftPfftPfft
Technische specs weet ik nie,maar met typenummers is Google je beste vriend.
Happy Saturday !
.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
mesa57
De UMU-01 is toch die splitter data / TV / Radio ?
En je hebt alles in een ?
Probleem met dat ding is dat je zowel een internet modem als een cisco met een modem hebt. 2 modems dus, maar 1 data aansluiting. Dat werkt dus niet. Niet bij mij althans. Enige manier is de Ubee en de Cisco beiden op de meegeleverde versterker aan te sluiten.
 
Zippo
Ik heb de spullen uit de installatie doos wel vluchtig bekeken, maar een meegeleverde versterker heb ik niet gezien. Natuurlijk kan ik er over heen gekeken hebben.

Ik laat alles nog even rustig in de doos zitten totdat ik bericht krijg dat mijn telefoonnummer geporteerd gaat worden.

Wel zag ik dat ik een Ubee modem in de doos heb zitten, terwijl ik uitdrukkelijk verteld heb dat ik dat modem niet wilde vanwege alle problemen die hier vermeld worden. Nadat mij verzekerd was dat het geleverde modem een moterola zou worden ben ik overstag gegaan.

Ik wil daar op voorhand geen problemen over maken, het kan immers best mee vallen. Als het nodig is eis ik die moterola alsnog op.

MrSenseo heeft gelijk. Ik ben lui en probeer het eerst met die CTU-02 als het dan niet lukt monteer ik die UMU-01.

De ctu-02 heeft een data en een rtv uitgang. De umu-01 heeft extra een aparte radio en aparte tv uitgang, voor als je de apparatuur rechtstreeks zonder versterker wilt aansluiten. Dat laatste is in mijn situatie niet van toepassing.

Het gaat erom of die ctu-02 hetzelfde frequentie bereik heeft (filters) als de umu-01.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
mesa57
De CTU-02 heeft maar 1 dataaansluiting, dus of dat gaat lukken ...
In het alles-in-1 pakket zit echt echt een aktieve verdeler met 4 aansluitpunten. De UMU-01 kun je voor alles in 1 niet gebruiken, maar zit default in het pakket.
 
MisterSenseo
Volgens mij wel want zoals Mesa57 al zei het is een verdeler.........maar ook mijn ervaring is zowel de Cisco als modem op dezelfde versterker en dan zonder splitter werkt veel beter dan als je het volgens de handleiding doet.......
Dan wel modem op de 2e poort van links ( de eerste vrije ) en de Cisco liefst op de rechtse vanwege de versterking.
Met dat Ubee modem moet je gewoon geluk hebben,ik had een slechte en heb hem laten vervangen voor een Arris,mijn schoonpa die een maand na mij is overgestapt heeft ook Ubee en feilloos werken.
We zitten in nagenoeg dezelfde wijk dus wie het weet mag het zeggen.

Groetjes,MisterSenseo
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
gerard80
Beste mensen, is het mogelijk dat die CTU-02 ook zorgt voor een slechte digitale weergave (blokjes, strepen, schokkerig) van vooral NET5??
Heb de combinatie van LCD tv en digitale tuner (tuner gekregen van buren, werkte daar 100%) nog niet zo lang.
Het nog strakker aandraaien van de connectoren op de CTU verergerde de situatie zelfs naar alle zenders....
Gaarne Tips! wie het weet mag het zeggen
 
MisterSenseo
Als je bij het aandraaien van de connectoren het signaal verslechtert zijn de kabels dood,of in elk geval erg ziek.Pfft
Advies,nieuwe kabels maken of kopen en daarmee moet zo te horen het probleem verholpen zijn.
Maar!!!!............................ook zeker weten wandcontactdoos vervangen voor de bijgeleverde contactdoos,dat is niet voor niets gedaan.........Het zou heel goed kunnen dat er inderdaad storing veroorzaakt wordt door een verouderd systeem.
.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
gerard80
De bekabeling d.m.v groene coax (op het oog: kwalitatieve uitvoering!) is moeilijk te vervangen want loopt door kruipruimte.
Zoals al aangegeven heb ik van Ziggo geen kompleet pakket gekregen, de digitale tuner kreeg ik nl. van buren en daar werkte ie goed!
Misschien Ziggo maar eens bellen en vragen om zo'n wandkontaktdoor of andere CTU-02 (of anders de UMU-01??)
 
MisterSenseo
Ja zou ik zeker doen want er zit electronica in de wandcontactdoos die stuk kan en ook lijkt te zijn.
Filters met weerstanden en dergelijken.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'UMU-01 versus CTU-02 en alles in één', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Eerste 4 maanden 50% korting (i.c.m. Alles-in-1 of Internet & Online TV). Ziggo nieuws : 1 01-08-2019
speedtest.net versus ziigo.nl/speedtest Storing : 20 12-01-2016
Alles in 1 per 1 juli 1 a 2 Euro duurder voor ex-UPC klanten Ziggo nieuws : 4 27-05-2015
Ziggo schroeft internetsnelheden op voor Alles-in-1 Plus en Extra Ziggo nieuws : 61 06-03-2015
Ziggo komt met nieuwe Alles-in-1 bundel, Bundelkiezer Ziggo nieuws : 1 15-10-2014
Advertentie