obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
mail probleem naar hetnet en planet
alie
sinds 11 januari kan ik geen mail verzenden naar mail adressen van hetnet en planet. ik krijg dan een foutmelding
SMTP error from remote mail server after end of data:
host mailin.hetnet.nl [213.75.3.30]: 550 5.0.0 Mail rejected.
Na herhaaldelijk bellen en mailen met de klantenservice van ziggo wordt dit probleem maar niet opgelost. Wie kan mij helpen>>ik word hier moedeloos van
ik heb zelf een mailadres van @home
 
MisterSenseo
De fout welke je hier aangeeft geeft aan dat dit bewuste emailadres niet bestaat,volgens mij.
Weet je heel zeker dat dit een niet opgeheven en werkend emailadres is ?
.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
edkalevleespet
Er schijnen meer mensen last te hebben van dit probleem, ook vanaf andere providers.
Kwam oa deze berichten tegen op google :
http://gathering.tweakers.net/forum/l.../1388001/0
en deze wat oudere
http://forum.computeridee.nl/archive/index.php/t-55147.html

Vermoedelijk worden deze problemen veroorzaakt door een spamblacklisting, Dat betekend of er is vanaf de smtp server die gebruikt een keer spam verstuurd waardoor deze geblacklist zijn. (Dit heb ik net zelf gechecked, die zijn beide schoon,)
Of jou eigen public ip is een keer gebruikt voor het versturen van spam en daardoor geblacklist,
Op deze link kan checken wat je eigen ip is :
http://ziggo.gebruikers.eu/watismijni...mijnip.php
Die kan je dan weer hier checken of die geblacklist is :
http://www.mxtoolbox.com/blacklists.aspx
en
http://cbl.abuseat.org/lookup.cgi?ip=

Mocht je hier in staan(met name die laatste, dan ben je zeker van je zaak, bij die eerste scan zijn ook listings waar je in dit geval geen last van zou moeten hebben), dan kan je of je modem proberen te resetten en hopen dat je een andere IP krijgt, of als dit niet lukt contact opnemen met de hd, die moeten dan een verzoek naar die blacklist organisatie gaan sturen om dat IP van die lijst af te krijgen.
(hou er wel rekening mee dat ik er nu vanuit ga dat een ziggo gebruiker voor jou dit ip vernaggeld heeft. Maar het zou in een slechter scenario ook veroorzaakt kunnen worden door trojans die jou pc hebben omgetoverd tot een emailrelayserver en en van daaruit lekker aan het spammen zijn. Check dus zowiezo je beveilig eerst om zeker te weten dat je bij een nieuw ip niet weer tegen hetzelfde probleem aan loopt.)

Mocht jou ip nou niet geblacklist zijn, dan kan er zo goed als zeker vanuit gaan dat dit probleem wordt veroorzeakt door de mailserver van kpn zelf, maar dat zou wel balen zijn, want als niet kpn klant krijg je daar over het algemeen weinig voor elkaar bij hun helpdesk...

iig succesSmile ik hoop de je je probleem hiermee op kan lossen
 
alie
dank voor je reactie !! ik heb gedaan wat je aangaf en dit komt eruit.. ik ben echter niet zo superhandig.. wat nu te doen?

IP Address 94.215.xx.x is currently listed in the CBL.

It was detected at 2010-01-26 12:00 GMT (+/- 30 minutes), approximately 1 days, 6 hours, 29 minutes ago.

There will usually be a link to self-remove this IP from the CBL at the end of this page, but read the following text first

edit MisterSenseo: even de laatste 2 getallen onzichtbaar gemaakt,aangezien het jouw eigen IP betreft.
Ik zou als een speer je eigen pc checken want volgens die site ben je geblacklist vanwege foute mail,en het lijkt erop dat je zelf die spammer bent.
Onderaan die website kun je het IP laten verwijderen van die blacklist maar wees er goed van bewust dat je eerst je pc schoon hebt.
Gewijzigd door MisterSenseo op 27-01-2010 21:16
 
alie
wist ik niet van dat ip adres mister senseo, bedankt hoor !
wat vreemd is dat dan.. ik heb altijd een virusscan aan avg, krijg ook geen melding van iets of zo.. zal eens bij de pc winkel vragen wat ik dan nu precies moet doen. ben erg blij met jullie reacties !!
 
edkalevleespet
Gelukkig voor je dat het inderdaad een blacklist is, als dat niet het geval was geweest had je waarschijnlijk verhaal moeten gaan halen bij kpn, en aangezien zij niet je internetprovider, is support krijgen daar echt een drama.....
Maar goed het is nu zaak eerst na te gaan of die blacklist vanaf jouw pc is intstaan, aangezien je niet een vast IP adres hebt van ziggo, kan het ook heel goed mogelijk zijn dat een andere klant van ziggo die blacklist heeft veroorzaakt en dat jij bij je laatste ip wissel, dat ip van die klant hebt gekregen.
Wat je virusscanner betreft, het zou best kunnen dat hij het niet detecteerd hoor, bv virusdefinities niet up to date, de virussoftware door dat virus corrypt, of hij kent die trojan simpelweg, verzin het maar..
Ik zou daarom voor je internetbeveiliging niet alleen op een virusscanner vertrouwen, maar er ook zeker een firewall naast draaien. Ik weet niet of je die hebt? en dan doel ik niet op de standaard firewall van Windows. Zo niet dan zou ik die als eerst regelen. (Hij kan ingebouwd zitten in je AVG pakket, maar da's alleen als je volledige versie hebt, de gratis versie van internet is alleen een virussanner).
Puur voor je eigen beeldvorming een firewall sluit per definitie al je poorten van je internet verbinding voor je af en dan kan jij daarna bepalen welke poorten/programma's wel toegang mogen hebben. Mocht er dan ooit een situatie zich voordoen dat je virusscanner het laat afweten en zo'n trojan krijgt toch de kans zich te kunnen installeren, is er in principe nog niets aan de hand, want als die trojan contact zoekt met internet houd die firewall hem tegen en krijg je hier direct een melding van op je schem
 
jaca
Ook ik heb deze problemen dat sinds enkele weken ik niet meer naar Freeler, KPHplanet en hetnet kan emailen. met als reactie dezelfde omschrijving. Ik heb een @home.nl adres

Hoe moet ik mijn pc testen om in de toekomst dit probleem te voor komen. alleen met een virus scanner? Ik gebruik avira scanner. De poorten firewall bijna allemaal dicht gezet.

Vast bedankt door deze beginneling.

Jaca
 
jaca
Bedankt voor je antwoord, maar ik begrijp het niet helemaal......

ik zit rechtstreeks op de kabelmodem. Dus zonder router Mij is niet duidelijk wat ik dan moet instellen.

Met vriendelijke groet en bij voorbaat dank,

Jaca.
 
alie
mijn ip adres schijnt idd op blacklist te staan, ziggo geeft aan deze verwijdert te hebben. en ik moet zelf kontakt opnemen met kpn omdat ik nog steeds niet kan mailen naar het net en planet.Maar als ik mijn ip adres invoer op bovenstaande links sta ik er nog steeds op.. Zo langzamerhand weet ik niet meer wat te doen. Mn pc is opgeschoond geen spyware of wat dan ook..
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'mail probleem naar hetnet en planet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
port 9 voor wake on lan doorsturen naar mac van pc Hardware instellingen : 55 26-06-2023
gewenste mail verdwijnt direct in ongewenst Ziggo Gebruikers Groep : 5 01-05-2023
Connectbox port forwarden naar Fritzbox Hardware instellingen : 55 29-03-2023
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Marco van Basten naar Ziggo Sport Ziggo nieuws : 1 29-06-2020
Advertentie