obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Router problemen
ZwarteEls
Ik heb een Sweex router achter de Ziggo modem geinst. Vanaf de router heb ik 3 vaste aansluitingen gemaakt. Alles is bedraad uit gevoerd.
3 tot 4 keer per dag heb ik geen verbinding meer met internet. Dan moet ik weer naar de meterkast om de spanning van de router er weer af te halen. Telefonsch contact gezocht met Ziggo klantendienst alleen deze kon mij niet helpen omdat Ziggo een andere router adviseerd (Sitecom)

Ik wil best een nieuwe router kopen zo duur zijn de routers niet. Maar is het probleem dan opgelost. Of heeft te maken met de onderhouds werkzaamheden. Ik woon nl. in postcode 9351 XJ en daar is ben druk bezig volgens de Ziggo.

Wie heeft een advies. Misschien Mister Senseo ???
 
MisterSenseo
Wie weet...........is je modem soms een Ubee EVM 3200 ???
In dat geval ligt het vrijwel zeker aan het modem en op dit moment is de verwachting dat de nieuwe firmware die vorige week online zou komen maar geannuleerd is vanwege fouten in de telefonie,dat die nu getest schijnt te worden en medio februari online te komen.
Router mag in mijn ogen niet uitmaken,ik gebruik ook niet de aanbevolen router,Sweex is wel een B-merk maar hoeft daarom zeker niet minder goed te werken.
Het enige zou eventueel kunnen zijn dat je met hogere snelheden een beetje moeite zou kunnen hebben,maar ook dat is niet eens zeker gezegd.
Een goeie tip zou kunnen zijn dat je een dag of 2 dagen of 3 dagen even alles weghaalt en 1 pc direct op je modem aansluit om te zien of hij blijft wegvallen,dit om je router uit te sluiten.
Mocht dit blijven kunnen ze je bij Ziggo niks maken want dan ligt het echt aan het modem en niet aan jouw eigen apparatuur.....Smile
Laat het me over een paar dagen ff weten?

Groetjes,MisterSenseo
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
mrvanschaik
Een andere modem van Sitecom, zoals ik heb, bedraad, zal de problemen denk ik niet oplossen. Bij mij staat de groene kabel direct op de versterker, vandaar uit naar de Ubee probleem modem (valt vaak uit) en vervolgens naar de SC 210 bedraad router.
Eergisteren een low pass filter laten installeren; vandaag ging het alweer mis (2 oranje lampjes, zeer trage verbinding, slechte spraak over telefoon). Helpdesk heeft software op afstand weer er nieuw opgezet; doet het nu weer, maar voor hoelang?
Wachten tot begin feb op de firmware update.
Een Arris of motorola modem wil men niet opsturen (men zou ze niet meer hebben)
Wat bij mij pas wel werkte: weglaten van de versterker, en alles aansluiten op de verdeel-wandcontactdoos die in het Ziggo internetten/bellen (1, 2, 3 en 4) pakket zat. Dan kan je alleen niet digitaal tv kijken.
 
mrvanschaik
ik bedoelde router ipv modem (bij de eerste regel van mijn reaktie)
 
MisterSenseo
En een doodgewone signaalverdeler ?
Ene kant naar je modem,andere kant naar je versterker en vandaaruit naar je TV tuner en tv..........
In theorie een onmogelijke opstelling,maar vreemd genoeg werkt dat perfect.
Ik bedoel dus de verdeler waarmee je vroeger 2 tc's op 1 kabel aangesloten kreeg.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
mrvanschaik
Heb ik nog niet geprobeerd, maar bij storingen ga ik dat zeker uitproberen !
bedankt.
 
mesa57
Let wel : op de TV uitgang van de verdeler kun je geen interactieve TV (cisco) op aansluiten.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Router problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
Router aanschaffen?? WiFi, draadloos netwerk : 3 01-02-2018
Problemen POP accounts Storing : 6 28-08-2017
Problemen met Port Forwarding. Algemene computer en software vragen. : 11 26-06-2017
Ziggo Connect Box wifi problemen Apple / Windows Algemene computer en software vragen. : 5 07-01-2017
Advertentie