obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken
Ziggo levert niet op tijd
giberius
Op 18-12-2009 een 3-in-1 pakket besteld. Mijn oude internet provider opgezegd.

Op 26 januari 2010 krijg ik een brief van Ziggo dat ze de Cisco ontvanger pas in april kunnen leveren en de modem vanaf 25 januari gaan vesturen.

Ik heb de Helpdesk gebeld en gevraagd of de modem voor 29-1-2010 zou komen. Dit konden ze niet garanderen. Ik vertelde dat dit voor onacceptabel is dat ik zonder internet kom te zitten en vroeg of ze wilde escaleren en zorgdragen dat de modem voor 28-1-2010 binnen zou komen. Dit kon niet, een manager kreeg ik ook niet te spreken, ik moest maar een schriftelijk klacht indienen.

Ik krijg dus 3 dagen voordat mijn internet verbinding eruit gaat een brief van Ziggo. Ze hadden zes weken de tijd om de modem te leveren. Dat ze de Cisco ontvanger niet kunnen leveren ligt buiten hun macht (nou ja, ze laten waarschijnlijk de actie willens en wetens doorlopen of ze zijn kwa organasitie niet in controle) maar de modem had op tijd geleverd kunnen worden.

Ik wil Ziggo in gebreke stellen:
* Geen 3-in-1 abonnement totdat het gehele pakket is geleverd (volgens Ziggo in april, maar zien is geloven).
* Voor iedere dat dat ik internet mis 25 Euro vergoeding voor ongemak. Op 28 januari is mijn internetverbiding echt weg.

Iemand enige evaring met Ziggo aansprakelijk stellen voor een wanprestatie?

Hebben meer mensen hier nu last van?
 
terptm
Het lijkt mij dat ze toch wel een ander modem tijdelijk moeten leveren.
Ik kan mij voorstellen dat er leveringsproblemen zijn bij een bepaalde leverancier, maar Ziggo heeft toch meerdere modems?

De vergoeding van 25 Euro per dag is wel erg overdreven . Als het een zakelijke verbinding was dan had je waarschijnlijk een bedrag als dat per dag kunnen vragen. Als je een vergoeding van 1 of 2 maanden van het hele pakket krijgt mag je blij zijn denk ik.
Er is trouwens een grote kans dat je toch al tot april moet betalen maar dan moet je dat geld zeker terug krijgen. Als je gaat storneren heb je waarschijnlijk nog meer gezeik tijdens de verdere duur van je abo.

Heb je ze al in gebreke gesteld, want dan kan je eisen dat het contract ontbonden wordt na 6 weken niet leveren ofzo.

Succes.
 
giberius
Vandaag 5 feb met Ziggo gebeld. Vorige week beloofden ze nog dat het modem uiterlijk 5 feb zou komen, nu weten ze het helemaal al niet. De helpdesk medewerker adviseerde mij een brief te sturen.

Ik zit nu al een week zonder intetnet en Ziggo ka niet aangeven wanneer ik het modem we'll ga krijgen, geen internet is voor mijn vrouw en ik zeer lastig tav werk.

Ik heb zo iets nog nooit meegemaakt. Ik vind een schadeloos stelling helemaal niet overdreven. Ik vind de wanprestatie en nalatigheid van Ziggo overdreven.

Schadeloosstelling is m.i. Op zijn plaats, een gerechtelijke procedure is tijdrovend en kan kostbaar zijn. Ik ga onderzoeken of dit via mijn rechtbijstands verzekering kan gaan. Ziggo wil ik opzeggen indien ik weer snel via mijn oude provider aangesloten kan worden.

Ik blijf echter dus nog een tijdje verstoken van internet.


Voor de helpdesk medewerkers is het natuurlijk ook vervelend om dit soort klachten aan te horen. Het is gewoon slecht management van Ziggo.

Ik zou me echt doodschamen als ik daar voor verantwoordelijk was geweest.
 
MisterSenseo
Uhm...........het moet nog 5 februari worden hoor !
Je bent veel te vroeg met schelden.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
terptm
Euh ok. Hier is het nog 04-02 hoor maar dat boeit verder niet.
Heb je gevraagd of je niet gewoon tijdelijk een modem kan krijgen ook al is het geen triple-play modem.
Als je internet hebt dan kan je TV en telefoon wel tijdelijk op een andere manier vervangen.

En weer even over die vergoeding. Het is geen zakelijke lijn dus krijgt een provider altijd 1 of 2 maanden na de officiele, meestal schriftelijke klacht om het probleem op te lossen.
Volgens mij moet het in de algemene voorwaarden staan.
Ik weet trouwens niet veel van onze rechten omdat ik meestal te lui ben om de algemene voorwaarden te lezen, maar Ziggo heeft de algemene voorwaarden alleen in PDF formaat staan. Ik dacht dat het in platte tekst of HTML moest ipv .PDF of .DOC.
Bij een zakelijke lijn krijg je een Service Level Agreement en is de provider verplicht om het probleem binnen de vastgestelde tijd op te lossen.

Hebben ze bij Ziggo geen Track&Trace informatie of weten ze niet eens of er iets onderweg is? Dat zou wel heel ernstig zijn.

Het snel aansluiten via een andere provider kan Ziggo niet regelen omdat een andere provider ook meteen ADSL moet worden in plaats van kabel.
Omdat ADSL providers van KPN afhankelijk zijn kan het altijd even duren voor je aangesloten bent.

Ik heb ook nog een inbelmodem voor de zekerheid en dan heb ik mijn verbinding niet eens voor mijn werk nodig.
 
giberius
Ik zou niet weten hoe ik aan een ander modem kan komen. Ik heb Ziggo gevraagd om het pakket gewoon te leveren ze hebben er zes weken de tijd voor gehad.

Ik zou niet inzien waarom ik een zakelijk abonnement met een SLA zou moeten afsluiten, bij xs4all heb ik nooit problemen gehad. Bovendien gaat het hier niet om de Quality of Service maar om grove nalatigheid van Ziggo en opzet. In hun schrijven van 25 feb geven ze aan dat ze de actie niet hebben stopgezet maar nieuwe ontvangers gingen bestellen. Dit staat los van de modems want die zijn gewoon op voorraad geweest.

Dit ligt dus gewoon aan een slecht gemanade organisatie. De helpdesk medewerkerrs mogen de hele dag de klappen van boze klanten opvangen.

Artikel 14 van de algemene voorwaarden sluit aansprakelijk van Ziggo door nalatiheid niet uit en maximeert een schadeloosstelling op 24 keer het abonnementsgeld.

Ik ben vooral pisnijdig omdat Ziggo dit had kunnen voorkomen. De modems waren op voorraad alleen hebben ze zitten slapen en komen ze dit pas op 25 feb vertellen. Niets geen overmacht of een lastige situatie, gewoon een slecht geleid bedrijf en bovendien misleiding over de voorraad van de ontvanger.

Terug nnar xs4all kost ook veel tijd en ik heb ook al een router voor achtet de modem gekocht.

Dus terug naar oude provider heeft ook nadelen. Ik verstuur morgen, ik heb er maar 50 euro per dag van gemaakt, als Ziggo dan eens een beetje opschiet dan gaan ze volgend jaar nog iets aan mij verdienen. Ziggo heeft het probleem veroorzzakt, niet ik, dus Ziggo moet het oplossen.
 
wongo
Op 29/12 heb ik mij aangemeld voor ziggo alles in 1 plus. Ook ik kreeg de mail en de brief over het niet leverbaar zijn van de cisco. Voor mij was dat niet zo erg want ik kijk al hd-digitaal.
De adsl zou per 03/02 zijn opgezegd, en de oorspronkelijke start datum van ziggo was 26/01. Vorige week zaterdag en gisteren heb ik nog gebeld met het 0224 nummer en gevraagd naar de status. Vandaag kreeg ik de internetspullen, dus 2 a 3 dagen geen internet. Het aansluiten ging goed, en de snelheid is bijna het maximum (19,80 en 2,85). Al met al ben ik zeer tevreden, in het verleden was ik klant van @home (ook goed) maar de laatste 4 jaar zat ik bij online, maar daar was de telefonie de laatste tijd slecht (spooktelefoontjes en eenrichtinggesprekken).
Gewijzigd door wongo op 06-02-2010 20:54
 
giberius
Vandaag 6 februari het pakket gehad, geïnstalleerd en ben weer online. Dat is in ieder geval een goed gevoel.

Met mijn werk was een week geen internet (geen mail dus) erg lastig. Voor mijn vrouw was dit ook het geval.

Ik vind dat Ziggo onzorgvuldig heeft gehandeld (ze hadden de modems op voorraad, zes weken de tijd en komen 2 dagen voor de deadline met een brief aanzetten) en zich schuldig heeft gemaakt aan misleiding (de ontvanger komt pas na vier maanden!).

 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ziggo levert niet op tijd', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
Advertentie