obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
laagvolume HD kanalen ne 1 2 en 3
jeltol
Het volume van de 3 nederlandse HD kanalen is een stuk lager als de andere zenders na het updaten van de decoder is dit euvel verschenen zijn er anderen die hier ook last van hebben?vr gr
 
Timmie
hier hetzelfde probleem ik heb een humax decoder
 
jeltol
antwoord ziggo service bekabeling nakijken en testen met direkte verbinding als dan nog verschil in volume is telef contact opnemen en gaat technische kijken of komen
 
jeltol
Bedankt voor de reacties heb contact gehad met ziggo die kennen het probleem maar niet de oplossing de man in het call centrum gaat er een klacht van maken maar weet niet of er dan iets aan gedaan wordt heeft iemandal een oplossing gevonden
vr gr
jelle
 
JAM1971
Ik heb zelf ook dit probleem. Dezelfde zenders in SD-kwaliteit hebben echter wel een normaal volume.
Ik zie ook bij het inschakelen van NED 1, 2 of 3 HD dat op het display van m'n AV-receiver de melding "DIAL. NORM -5". Dit betekent dat het (Dolby Digital) geluidssignaal een volumecorrectie van -5 dB meekrijgt. Dan houd je dus iets meer dan een kwart van het normale volume over (elke 3 dB vermindering betekent een halvering van het geluidsniveau). De volumecorrectie heeft het meeste effect op de centerspeaker (òf de speakers van de TV) waar de meeste geluidsinformatie naartoe wordt gestuurd.
Dat zou dus een goede verklaring kunnen zijn voor het veel te lage volume op deze zenders.
 
jeltol
Weet iemand een oplossing of instelling die je kan doen
vr gr
 
JAM1971
@Jeltol:

Ik ben bang dat je niet zelf het volume anders kunt instellen. Dit wordt waarschijnlijk door de betreffende omroep/zender zo doorgestuurd naar de provider. Of Ziggo daar nog iets aan kan, mag of wil veranderen is voor mij ook een vraag. Misschien kan iemand van Ziggo daar op reageren?! Wink
 
Zippo
Ik heb het probleem bij Ziggo afgelopen vrijdag onder de aandacht gebracht.

De prioriteit die er aan gegeven wordt hangt af van de hoeveelheid mensen die deze klachten ervaren.

Dus reageer hier in deze draad als je problemen hebt met het volume niveau van de HD TV zenders.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
JAM1971
Ik heb laatst mooi even 2 HD-kanalen, namelijk Nederland 1 HD en Eurosport HD, kunnen vergelijken (qua volume) tijdens de openingsceremonie van de Olympische Spelen. Het volume van Eurosport HD was inderdaad veel hoger (op hetzelfde niveau als de rest van de digitale zenders).
Nederland 1, 2 en 3 zijn, voor zover ik kan bepalen, de enige 3 zenders waarbij het volume naar beneden wordt bijgesteld. Andere zenders die gebruik maken van een officieel Dolby Digital signaal (2.0 of 5.1 kanalen) hebben deze volumecorrectie niet.
 
mennob88
Hetzelfde probleem met de Samsung DCB-H360R.
Ned 1-2-3 HD
Gewijzigd door mennob88 op 17-02-2010 22:38
Alles-in-1 Extra - Locatie Weert - Ubee EVM 3200 (firmware 4002) - ZyXEL NBG-460N

[IMG][/IMG]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'laagvolume HD kanalen ne 1 2 en 3', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
film1 kanalen Klacht over Ziggo : 4 25-03-2017
Klacht ziggo - Alle tv kanalen doen het niet Klacht over Ziggo : 8 15-12-2016
Humax ir5200C geeft op 80 % kanalen geen geluid Algemeen : 2 25-09-2016
Infoberichten kanalen lijst mobiele telefoon Ziggo mobiel telefonie : 3 17-11-2012
Geen ontvangst van alle TV kanalen van Ziggo Digitale radio of televisie storing : 11 04-08-2011
Advertentie