obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
internet storing
ceesvb
Heb ook zoiets als jwvink:
Bij mij valt sinds een paar dagen van tijd tot tijd, soms een paar keer per uur, de internet verbinding weg(; dan branden de 4 LED-jes niet meer allemaal).
Als ik de el voeding er af haal en weer aansluit, gaan de 4 LED-jes, na het bekende 'zoeken en vinden', weer allemaal branden en werkt de internet verbinding weer voor een tijdje.

Heb zelf een huisnetwerk/ kabel, Motorola modem, router, 2 PC's. vast bekabeld, probleem doet zich voor bij elke PC.
Aan de TV is niets te merken.
Had de laatste jaren helemaal geen klachten meer met Ziggo en de afgelopen tijd ook geen relevante software/hardware wijzigingen in ons systeempje.

Wat te doen??
Gewijzigd door ceesvb op 04-02-2010 14:21
 
ceesvb

Quote

Liesz schreef:
ze staan nu op de 1e verdieping. Het heeft echter vóór die tijd altijd normaal gewerkt,
dus volgens mij kan het daar niet aan liggen..

Bij mij idem: ik heb alleen een kabelkontaktdoos in de woonkamer en wil daar die kastjes en kabels niet hebben.
Misschien ligt het probleem toch bij Ziggo.
 
Puma
Jullie hebben beide besloten om het product niet volgens de geldende voorschriften aan te sluiten! Vervolgens ga je klagen bij Ziggo over het probleem. Sluit de spullen conform de voorschriften aan en indien het probleem aanhoudt? Dan kunnen ze je ook niet meer ontduiken

Dat het voorheen gewerkt heeft? Mag je blij mee zijn! Vroeger was de snelheid ook lager.

Dit is een heel bekend iets bij ADSL. Mensen trekken meters lange, platte, telefoon kabel naar slaapkamer, hobby kamer, zolder e.d. en melden dat het voorheen altijd gewerkt heeft. Nu zijn ze overgestapt op een snelle, gevoelige, verbinding met een veel gevoeliger telefoon techniek (VOIP) en klagen vervolgens dat het niet meer werkt.

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!
Gewijzigd door Puma op 05-02-2010 21:06
 
Puma

Quote

Puma schreef:
Jullie hebben beide besloten om het product niet volgens de geldende voorschriften aan te sluiten! Vervolgens ga je klagen bij Ziggo over het probleem. Sluit de spullen conform de voorschriften aan en indien het probleem aanhoudt? Dan kunnen ze je ook niet meer ontduiken

Dat het voorheen gewerkt heeft? Mag je blij mee zijn! Vroeger was de snelheid ook lager.

Dit is een heel bekend iets bij ADSL. Mensen trekken meters lange, platte, telefoon kabel naar slaapkamer, hobby kamer, zolder e.d. en melden dat het voorheen altijd gewerkt heeft. Vervolgens zijn ze overgestapt op een snelle, gevoelige, verbinding met een veel gevoeliger telefoon techniek (VOIP) en klagen dan dat het niet meer werkt.

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!
 
ceesvb

Quote

Puma schreef: Mensen trekken meters lange, platte, telefoon kabel naar slaapkamer, hobby kamer, zolder e.d. en melden dat het voorheen altijd gewerkt heeft. Vervolgens zijn ze overgestapt op een snelle, gevoelige, verbinding met een veel gevoeliger telefoon techniek (VOIP) en klagen dan dat het niet meer werkt.

Bedoel je bij Ziggo??; althans zelf heb ik niets veranderd.

Heb zelf een coax-kabel naar boven lopen; helpt hier een andere kwaliteit kabel, een versterker, o.i.d.?
 
Puma
Nee. Een koppeling geeft al een fikse demping en mocht deze aan de straatkant al niet goed geregeld zijn? Dan word je verbinding er niet beter op. Versterker? Hetzelfde. De waarde van het signaal moet voldoen aan heel wat eisen wil de verbinding goed tot stand komen en online blijven.

Wederom een ADSL voorbeeld. Je kunt in sommige modems de SNR waardes wijzigen, waardoor je verbinding sneller word. Maar nadeel is dat deze niet stabiel blijft.

Nogmaals. Sluit alles aan zoals deze moet. Zoek de groene kabel op in je woning (meterkast of hoek woonkamer). Sluit daar je modem erop aan met de meegeleverde kabel. Blijf je problemen houden? Bel dan met Ziggo!
Gewijzigd door Puma op 05-02-2010 21:25
 
ceesvb

Quote

Puma schreef:
Zoek de groene kabel op in je woning (meterkast of hoek woonkamer). Sluit daar je modem erop aan met de meegeleverde kabel. Blijf je problemen houden? Bel dan met Ziggo!
Denk, dat je de inkomende kabel bedoelt, waarop de centrale electrode van de muur-kabelaansluit-kontaktdood is aangesloten??
Ikzelf heb daar eerst nog een splitter TV/Internet op zitten.
 
Puma
De achterliggende kabel is een groene CAI kabel, bij monteurs van Ziggo bekend als een "C12".

Het moet zo aangesloten zijn:

Kabel>Kabelaansluiting (AOP)>Modem>Telefoon/Router
Vervolgens heb je nog twee andere aansluitingen voor je TV en radio.

Met de nieuwe type splitter kun je een schakelaar omzetten zodat je de mogelijkheid hebt om het modem op een andere AOP in de woning aan te sluiten. De oude types hebben dat niet.

Wellicht is het een optie om een nieuwe set aan te vragen bij Ziggo. Als het goed is moet het niets kosten.
Gewijzigd door Puma op 05-02-2010 22:13
 
ceesvb
Puma,
Heb inmiddels (via Google Ziggo splitter) gezien, dat ik bepaald niet de eerste ben; ga dat eerst allemaal eens rustig bekijken.
Heb trouwens geen AOP/abonnee-overgave-punt/scheiding tussen de openbare leidingen en de particuliere leidingen in de meterkast maar deze wandkontaktdoos aan een buiten-woonkamermuur op ca 20 cm boven vloer.

Bedankt voor je moeite, mvg, chrisd
Gewijzigd door ceesvb op 06-02-2010 10:08
 
kezeltje
Ik was in de veronderstelling dat Ziggo een kabelaar was,
Nu hebben jullie het over meterslange platte telefoonkabel.
Wat voor een zooitje is dat nou.
Make up your mind.
Ik heb gelukkig een coax-kabel waar internet en TV en telefoon doorheen gaat.

gegroet,
Jan
Make a daily backup of your obsolete files. Clap
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'internet storing', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Ziggo biedt heel Amsterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 13-10-2020
Ziggo herstart landelijke uitrol gigabit-internet in Hoogvliet Rotterdam Ziggo nieuws : 1 28-07-2020
Ziggo biedt heel Rotterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 10-03-2020
Advertentie