obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Storing analoog digitaal tv en internet en telefonie
Henk
Op dit moment landelijk storing bij Ziggo

16 Mrt. '10 Door een landelijke storing bij kabelmaatschappij Ziggo zijn alle televisie en radiozenders uitgevallen. Wat er precies voor storing is, is nog niet duidelijk. Bij RTV Oost zijn tientallen telefoontjes binnengekomen over het uitvallen van de televisie en radio. Bij COAX NL komen nu ook berichten binnen dat internet en telefoon ook uitgevallen zijn.
Ziggo is bezig met het uitzoeken van de storing. In elk geval is bekend dat in Zwolle de stroom is uitgevallen bij een regionaal centrum van Ziggo, maar dat verklaart volgens een woordvoerder van Ziggo niet waarom een groot deel van Nederland zonder televisie zit. Zodra meer bekend is, zullen wij dit melden.
Update: 22.16 De oorzaak ligt in een verdeelstation in Zwolle. "Er ging iets mis met de stroomvoorziening. Normaal neemt een generator het dan over, maar dat is niet gebeurd", legt de woordvoerder uit. "Dan hebben we ook nog batterijen als reserve staan, maar dat valnet heeft ook niet gewerkt." De website van Ziggo ligt er door de storing ook uit. Het kabelbedrijf probeert het televisiesignaal tijdelijk via een ander verdeelstation te verspreiden. "Als dat is gelukt, zoeken we uit waardoor deze storing komt en hoe we het kunnen oplossen
Update 2 22.36 In Limburg en Drente zou er weer beeld op het tv scherm te zien zijn.
Maar nog geen internet en telefoon.
Bron: o.a. Nu NL

Bron Coax
 
Undertaker
Volgens de laatste berichtgevingen zou het nu zo goed als opgelost moeten zijn in alle getroffen gebieden van de storing, wat me wel opvalt is dat ze zeggen dat het ook Inet en telefoon storing betreft, nu ken ik aardig wat mensen in omgeving Deventer en die hadden wel een TV storing maar Inet en Telefoon ging als een tierelier! Dus de hoeveelheid mensen er getroffen zijn door een Inet storing zal gering zijn geweest ( Denk ik )
Gewijzigd door Undertaker op 17-03-2010 08:13
Met vriendelijke groet, Undertaker
 
Zippo
Nou hier lag alles plat!

Gisteren thuisgekomen na een etentje bleek zowel de analoge als digitale tv geen signaal te hebben.

Mijn zoon was al achter de pc gekropen en meldde dat er geen internet was.

Via mijn mobiel kwam ik er via rtvoost achter dat er een stroomstoring in Zwolle was.

In Zwolle staat ook in een datacentrum de server waarop deze sites gehost worden.

Gevolg deze website lag er ook uit.Angry
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
mistrix
Hoi,

Hier in Heerlen @ 8.50 uur, TV OK, Internet OK maar telefoon alleen inkomend verkeer en andere ziggo abonnees bellen (helpdesk is overbelast)

Rick
 
Mverkuijlen
Hier is nu nog steeds digitale televisie niet goed te ontvangen. Op gegeven moment loopt hij vast. Ik woon in Rijkevoort (omg. Boxmeer Oost brabant). Zijn er meer mensen met dit probleem?
 
draughtsman

Quote

Mverkuijlen schreef:
Hier is nu nog steeds digitale televisie niet goed te ontvangen. Op gegeven moment loopt hij vast. Ik woon in Rijkevoort (omg. Boxmeer Oost brabant). Zijn er meer mensen met dit probleem?


vanmorgen had ik (omgeving Uden) ned1HD weer terug, maar verder nog niet alles.
ik was gisteravond bezig met PS3mediaserver op een Bravia tv, maar lukte nog niet goed, toen ik terug wilde naar digitale tv was alles weg, incluis het digitale menu... Frown Ik denken dat ik m'n tv gemold had, blijkt het Ziggo geweest te zijn... Vreemde was wel dat de setupbox wel snel weer wekrte. affin, ik kijk vanavond nog eens alles na.
 
Railrunner
Ik woon in Reuver (tussen Venlo en Roermond)daar hebben we 5 kwartier geen TV en telefoon gehad , ook digitaal niet.
Internet werkte op normale snelheid .
Maar het meest verbaast me als er in Zwolle een verdeler uitvalt waarom dan half Nederland geen TV en telefoon meer heeft .
Er zou toch op zijn minst een bypass moeten zijn dat het TV signaal van elders kan komen.
 
MisterSenseo
Die bypass is er ook maar iedereen heeft recht op een vrije dag.................Smile
De eerste bypass reageerde niet,waardoor de 2e logischerwijs ook niet reageerde.
Kom op mensen,het gebeurt eens per kweenie hoeveel tijd,maak je niet druk en denk aan je hart...........Smile
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Undertaker
Zoals gezegd en telezen viel op vele nieuwsfora die backup is er ook, maar helaas om onbekende oorzaak faalde hij dienst!
Met vriendelijke groet, Undertaker
 
Undertaker
Misschien de naklap van de storing?
de storing heeft niemand zien aankomen, dus het ook niet kunnen melden, de backup systemen die hun intreden zouden maken als het echte systeem faalt, had er jammer genoeg ook de breu aan gegeven.
Met vriendelijke groet, Undertaker
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Storing analoog digitaal tv en internet en telefonie', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
telefonie Klacht over Ziggo : 3 06-12-2021
Ziggo biedt heel Amsterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 13-10-2020
Ziggo herstart landelijke uitrol gigabit-internet in Hoogvliet Rotterdam Ziggo nieuws : 1 28-07-2020
Advertentie