obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw digitale 'ontvangst'.
 Onderwerp afdrukken
geen beeld rtl4, rtl5, sbs6 en rtl 7
eddykrukkert
Sinds enkele dagen heb ik totaal geen beeld meer op rtl 4,5,7 en sbs6 via digitale televisie van ziggo. Kabels vervangen, stekkers vervangen, andere decoder geprobeerd en zelfs een antenne versterker geprobeerd, niets helpt... Heb digitaal geen signaal op deze zenders....
wie oh wie kan me helpen.... postcode gebied 2165Angry
 
wiseguy
Hier bij mij in Delft hetzelfde probleem. (Samsung BCD-H380R)
Geen RTL 4, 5, 7 en SBS 6

We zijn nu ruim 1 week op Ziggo en de genoemde zenders zijn erg moeilijk bereikbaar.
Als ik een van de zenders heb dan doen de andere het ook goed. Maar als ik dan een heel andere zender opzet begint de ellende weer. Ik moet dan meerdere malen heen en weer zappen van goede zenders naar een van de missers tot ze het weer doen. Het gekke is dat ik de hele avond naar één van de zenders kan kijken zonder problemen maar als ik een keer zap zijn ze weer "verdwenen". Volgens Ziggo moet ik de kabels nakijken maar dat lijkt me niet de oorzaak.

Als er een oorzaak of oplossing bekend is hoor ik het graag!!

Grt, Ton
 
Jovel
COAX NL heeft morgenavond contact met Ziggo,
zal er navraag over doen.
 
Undertaker
Wiseguy, het zou mogelijk kunnen hoor, heb het ook een aantal keer bij klanten meegemaakt!
Daarom heb ik altijd een nieuwe Kabel-keur Coaxkabel bij me, liefst de wat duurdere merken met gouden stekkertjes!
Gewijzigd door Undertaker op 31-03-2010 08:13
Met vriendelijke groet, Undertaker
 
robbreed
Ik heb in het postcodegebied 2377 ook sinds 29-3 last van haperingen. Het is nu iets beter maar afgelopen maandag was RTL 4 totaal niet te bekijken.
Het is ineens opgetreden. Gewoon een verslechterd signaal.
Daarvoor was er bijna niks aan de hand. De kabel loopt direct naar de decoder, is minder dan 5 meter lang, heeft gesealde stekkers.
Toch vreemd dat het bij meerdere rond dezelfde periode aan de gang is.
Dan zou je zeggen dat Ziggo toch iets gedaan moet hebben met de signaalsterkte. Bij hen is niets bekend..
Gewijzigd door robbreed op 31-03-2010 16:51
 
Jovel
Vandaag contcat gehad met Ziggo, over dit probleem, er komen meer klachten hierover binnen. :-(
wordt dus vervolgd,
zodra ik iets meer hoor, dan meld ik het hier.
 
lucenkarin
Maak gebruik van Humax 5050c.
Gisterenavond tijdens de voetbalwedstrijd Arsenal-Barcelona viel bij mij ook het signaal weg van Nederland 3 HD. Kon gelukkig verder kijken via de niet HD Nederland 3 (73), echter deze viel ook na een tijdje weg ! Ook vele andere kanalen waren weggevallen. Na ongeveer 30 minuten deed alles het gelukkig weer. Maar dit moet geen gewoonte worden van Ziggo.....
 
eddykrukkert
Na ongeveer een uur gebeld te hebben met ziggo en allerlei standaard testen te hebben gedaan kwamen ze toch tot de conclusie dat er een monteur moest langskomen...wel met de mededeling dat als het aan mijn kabel lag ik de monteur moest betalen, dus wees gewaarschuwd....
De monteur was er binnen 3 dagen, signaal test gedaan op het uitgiftepunt in de meterkast en ja hoor, te laag signaal. Toen is de monteur (kwas er zelf niet bij) in de ziggo kast welke zich in onze straat bevind gedoken, waarschijnlijk het signaal versterkt en...voila opgelost...
het probleem lag dus bij ziggo en ik heb nu prima beeld...

gr. ed.
 
wiseguy
Ik ga dit weekend eerst maar eens met de kabels in de weer.
Hopenlijk is dat de oplossing en anders bel ik Ziggo.

Bedankt voor alle snelle reacties en ik laat wel weten hoe het afloopt.

Groet
 
Jovel
hoi en een goede avond,
een en ander inmiddels opgelost ?
groet
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'geen beeld rtl4, rtl5, sbs6 en rtl 7', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Ci+ en smart card geen zenders vinden Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 11-07-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Fritzbox 7581 achter Connectbox - geen guest wifi Eigen netwerk : 9 20-09-2020
Humax IHDR 5500C Geen signaal Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 4 14-07-2020
Advertentie