obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw analoge ontvangst.
 Onderwerp afdrukken
Ziggo gaat op termijn analoog zenderaanbod verder afbouwen
Zippo
Ziggo ontkomt er niet aan om in de toekomst het analoge zenderaanbod verder af te bouwen. Om in de toekomst het aanbod van nieuwe digitale diensten, als Video on Demand en HDTV, te vergroten moet Ziggo meer bandbreedte op het netwerk beschikbaar hebben.

Op dit moment zijn via het Ziggo netwerk in vrijwel alle gevallen rond de 30 analoge televisiekanalen beschikbaar. Snel internet, telefonie en uitbreiding van nieuwe digitale televisiediensten gaan er in de toekomst zeker voor zorgen dat het aantal analoge kanalen verder wordt afgebouwd. Dat stelt Marcel Nijhoff, CCO van Ziggo, tijdens de perspresentatie van 3D-TV via het Ziggo netwerk, tegenover Totaal TV. Mogelijk al vanaf begin volgend jaar gaat analoge zenderaanbod verder worden ingekrompen. Nijhoff laat op dit moment nog in het midden of men het analoge zenderaanbod stapsgewijs, met mogelijk 5 zenders tegelijk, gaat afbouwen of dat men op één moment het analoge aanbod grootschalig gaat terugbrengen. Tot hoeveel analoge kanalen het zenderaanbod uiteindelijk wordt teruggebracht laat Nijhoff nog even in het midden. In ieder geval is Ziggo op dit moment nog verplicht tot het doorgeven van 15 analoge kanalen die door de diverse programmaraden elk jaar bindend worden geadviseerd. Ziggo stelt wel duidelijk dat men geen plannen heeft om op korte of middenlange termijn in zijn geheel te stoppen met de doorgifte van analoge televisie. Op dit moment kijkt de helft van de Ziggo televisieabonnees nog analoog. Daarnaast wordt door de andere helft van de abonnees die digitaal kijken het analoge signaal ook nog veel gebruikt voor het kijken van televisie in bijvoorbeeld de slaapkamers.

Lees het hele verhaal van de bron: Ziggo gaat op termijn analoog zenderaanbod verder afbouwen

Ik heb de teloorgang van het analoge signaal al voorzien, zie deze linken.
Vier zenders van de kabel bij Ziggo
Ziggo schrapt acht analoge zenders
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
kezeltje
Analoge TV afschaffen? NOOIT.
Misschien als digitale televisie (via de kabel) nou eens zonder codering wordt verspreid!
Want waarom coderen?? Het aanbod wat wij krijgen via een coax-kabel wordt door Ziggo aan huis geleverd.
Ik kan het niet ergens anders vandaan halen, want ik krijg maar 1 coax binnen.
En ik kan ook nooit meer zenders ontvangen dan Ziggo op de kabel zet.
Ik ben niet van plan om een berg kastjes (lees Settopbox) aan te moeten schaffen, omdat er zonodig een smartcard in moet.
Ja, wij hebben veel televisies in huis. En niet alleen televisies, maar ook een aantal HDD-recorders.
Opgeteld kom ik op 11 analoge tuners in huis.
Laat Ziggo de klanten maar de keus geven: wil je analoog of digitaal?
En geef de klanten (dat zijn de mensen/gezinnen, die abonnementsgeld betalen!!) die digitaal willen kijken een ongecodeerd signaal.
Dan komen er meer apparaten met een DVB-C tuner of een combi-tuner (of heet dat dan een hybride tuner??)

Ik ben ook wel benieuwd naar het gehouden onderzoek over televisie.

groeten,
Kezeltje
Make a daily backup of your obsolete files. Clap
 
Zippo
coderen=geld
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
kezeltje
en juist daarom moeten wij ( de klanten van Ziggo) ons hard maken voor de continuëring van analoge televisie.

Tijd voor een enquete??
Make a daily backup of your obsolete files. Clap
 
Zippo
Doe een voorstel voor een enquête dan plaats ik die hier rechts op de site.

Ook kun je als je een nieuw onderwerp start gelijk een enquête aanmaken. Die is dan alleen zichtbaar in de post.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
kezeltje
Voorstel voor een enquete:

- Analoge televisie over de kabel moet blijven: Ja/Nee
- Digitale televisie over de kabel moet zonder codering en zonder smartcard: Ja/Nee


Kan jij dat er op zetten?
dank je wel.

Kezeltje
Gewijzigd door kezeltje op 13-04-2010 08:35
Make a daily backup of your obsolete files. Clap
 
Zippo
Je eerste enquete staat er op. In het zijpaneel kan er slechts 1 staan. Die andere kunnen we voor een volgende keer bewaren of je kunt als je een nieuw onderwerp start een enquete aanmaken in een post.

Kabelaar CaiWay stopt per 10 oktober 2010 met de doorgifte van het analoge signaal en verplicht de mensen in het dekkingsgebied een digitale ontvanger aan te schaffen. Angry
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Undertaker
Klopt idd Zippo, En dat kost hun enorm veel klanten, en vele zijn ook al overgegaan ( die een KPN verbinding hebben ) naar Interactieve tv van kpn.
Met vriendelijke groet, Undertaker
 
Puma
Maar men moet ook niet vergeten dat het nog jaren duurt voordat het analoge pakket volledig geschrapt is!

Met de tijd schaffen mensen ook TV's aan met digitale ontvangers ingebouwd (ik heb er zelf inmiddels twee stuks).

Vroegah had men ook moeite om over te schakelen naar CAI, toen grotendeels een antenne had. Maar 99% is met de tijd ook overgestapt.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ziggo gaat op termijn analoog zenderaanbod verder afbouwen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Ziggo Snelheidsprobleem Algemene computer en software vragen. : 8 09-05-2021
Advertentie