obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
Veilig achter je router bij Ziggo? Mooi niet!
eagle
Sinds januari heb ik de volgende problemen met mijn Internet van Ziggo: Langzaam of niet openen van websites en/of een klapperende internet verbinding: een paar minuten wel en dan weer niet etc.
Als systeembeheerder (MCSE) kan ik 1 + 1 optellen en ik vermoedde een DNS probleem.
Als ik de kabel echter rechtstreeks van het modem in een pc stak was er geen probleem. Het probleem moest dus wel in mijn router of interne netwerk zitten.
Ik heb 2x de router vervangen voor een nieuwe en het leek even beter te gaan, echter de storingen kwamen terug. Vervolgens heb ik 3 computers geüpgrade naar Windows 7 omdat het met XP helemaal niet meer ging.
Van alles geprobeerd met de instellingen van de router, steeds kwamen de problemen terug.
Vorige week ging het weer zo slecht dat ik maar weer eens op mijn nieuwe Dlink router ging kijken of ik na 20x nog iets over het hoofd had gezien.
Mijn interne ip reeks zit op 192.168.0.x en mijn router al jaren op 192.168.0.1. Tot mijn verbazing kreeg ik een inlogscherm van een Sitecom router op mijn interne ip 192.168.0.1 Ik kon (en nog steeds) hierop inloggen met het default password!
Voor de duidelijkheid: het gaat hier om een bedraad netwerk en niet over Wireless
Ik heb mijn eigen router toen meteen op een ander intern ip adres gezet en ben verder op onderzoek gegaan.
De internet problemen weg als sneeuw voor de zon! De andere router van een andere Ziggo gebruiker in mijn interne
netwerk met een zelfde ip adres veroorzaakte de DNS problemenShock

Behalve op de router van de andere gebruiker, kan ik ook op de computer die eraan hangt. Ik ben nog niet verder gegaan dan de public shares, maar de verleiding is groot! Wie ben je Marianne CC904366-C ?
Als Marianne ook wat verstand heeft van computers zou ze dus ook op mijn computers kunnen komen: lekker snuffelen tussen m'n collectie erotiek en snaaiware Grin

Alle gekheid op een stokje: ik vind dit een serieus security en privacy probleem, en Ziggo heeft er na mijn melding een week geleden nog niets aan gedaan Angry

Ik kan dit verhaal niet eens aan Ziggo kwijt! Aan de telefoon snappen ze er niks van en het invulveld voor klachten is maar 512 karakters! Ik kreeg een reactie dat ik mijn klacht maar per post op moet sturen en dat er geen e-mail adres voor beschikbaar is!!!

Ik Heb dit verhaal daarom in 6 !! keer via het klachten formulier ingedient. Dus wordt vervolgd........
 
Zippo
Ik ga dit direct doorspelen naar mijn contacten bij Ziggo.

Iets dergelijks heb ik jaren geleden ook meegemaakt in het @home tijdperk.

Het is inderdaad zoals je zegt een veiligheids- en privacy probleem.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
eagle
Aaaaauw, Ziggo is traag met oplossen van problemen en je kunt er slecht klachten kwijt, maar ze hebben mijn probleem dit keer niet veroorzaakt!
Ik kreeg een aantal reacties op mijn klacht die ik in 6 gedeeltes heb opgestuurd. De eerste 2 waren rubish: Het moest aan mijn router liggen en ik moest het maar eens zonder router proberen. Tja dan is er geen probleem want de computer krijgt dan een ip van Ziggo in een heel andere reeks!
Het laatste mailtje heeft me op het spoor gebracht: of ik het wou proberen zonder wireless. Heb ik gedaan maar dat maakte niet uit. Toen dacht ik echter wel aan een andere aansluiting: ik heb ook zo'n homeplug (ethernet over stroom) in gebruik en toen ik die losgekoppeld had.....Sad
Het netwerksignaal gaat dus doodleuk over de stroom je deur uit en als er iemand met een soortgelijk apparaat naast, voor of achter je woont ben je verbonden met dat netwerk!!
Volgens mij zijn de kansen hierop 1 op 1000000000, maar mij is het overkomen en ik kan het zo weer opnieuw verbinding maken! Plug in het stopcontact, kabel van de plug naar de router en Ping 192.168.0.1 geeft vrolijk weer antwoord Smile
Enigzins beschaamt heb ik de storing maar weer afgebeld...
Ziggo had gelijk met 1 ding: technisch is het niet mogelijk om zo te knoeien met de routering dat vanuit Ziggo je interne netwerk gekoppeld wordt aan het interne netwerk van een andere Ziggo gebruiker.
 
MisterSenseo
Wow,ben ik ff blij dat ik na het testen van zo'n homeplug-set een paar jaar terug die set met dezelfde snelheid heb teruggebracht!
Ik was namelijk al bang dat het een onveilig iets was en bovenstaand verhaal bevestigt dit..........
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Undertaker
Homeplugs zijn te beveiligen met de software die in het pakket zitten of de WPS knoppen op de wat duurdere versies. En ja idd als je geen beveiliging heb ingesteld kan je met een homeplug vaak de buren uitlezen ( als die ook een homeplug hebben! )
Met vriendelijke groet, Undertaker
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Veilig achter je router bij Ziggo? Mooi niet!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
Advertentie