obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Laat hier je suggesties achter voor dit forum. Tevens kun je hier suggesties, ideeën, wensen en voorstellen kwijt met betrekking tot verbeteringen van de apparatuur en diensten van Ziggo. B.v. nieuwe functies in firmware voor modems en ontvangers.
 Onderwerp afdrukken
Positieve Reacties
BerArtVD
Ja de Juniper is een router, de kabel gaat eerst in de Modem en dan van de modem in poort 1 van de router (poort 1 wordt door Ziggo gecontroleerd) en dan is alleen poort 2 actief, en die gaat nu naar mijn computer maar daar moet dan een 2e router met Wifi op komen. En dan hopen dat we met de zomer naar 120mbps gaan Smile

Trouwens goed om te zien dat de beheerders van dit forum zo actief zijn op zaterdag, complimenten!
 
Zippo

Quote

BerArtVD schreef:
Trouwens goed om te zien dat de beheerders van dit forum zo actief zijn op zaterdag, complimenten!

Het is nu eenmaal een hobby. En hobby's doe je in je vrije tijd. Wink

Overweeg het volgende:
Als de meerprijs tussen een wifi accesspoint en een wifi router verwaarloosbaar is schaf dan een wifi router aan en haal de Juniper router er tussen uit.

Als je de Juniper er tussen uit haalt moet je wel je kabelmodem uitzetten om je nieuwe router te laten herkennen.

Welk type kabelmodem heb je?
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
BerArtVD
Een ubee EVM3200, maar er staan zaken hard in de router, en die kan ik niet overnemen dus het vervangen van de Ziggo Juniper router is geen optie. In de router staat namelijk de snelheids limiet van het pakket want de ubee laat namelijk alles door (tot 120 mbps) de router is gecapped op 60mbps. Ziggo kan remote deze zaken aanpassen!
Gewijzigd door BerArtVD op 08-05-2010 11:46
 
Zippo
Ok dat is nieuw voor me. Kennelijk iets wat bij Ziggo Zakelijk zo gaat.

Bij de consumenten word in het Ubee modem een profiel geladen die de snelheden bepaald. Ook dit wordt remote beheerd.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
mesa57
Of dat op een profiel staat met de Ubee weet ik niet.
Vorige week heb ik mijn snelheid laten verhogen van 20->50mb. Op een gegeven moment had ik geen internet, er stond een ziggo busje bij de wijkkast. Toen die wegreed resette het modem en was de snelheid 50mb. Het lijkt er dus op dat ze wat in de wijkkast moeten doen.
Gewijzigd door mesa57 op 09-05-2010 12:36
 
Undertaker
hmmm hoeft niet hoor, komt ook vaak zat voor dat er gewoon een profiel wordt omgezet, kan wel zo zijn dat de kabels in de kast teslecht waren en dat ze hem hebben omgeprikt .
Met vriendelijke groet, Undertaker
 
Puma
Bij Ziggo zakelijk levert Ziggo een managed switch mee van het merk Juniper. Het is dus geen router. Deze switch heeft dedicated poorten die je kunt gebruiken voor diverse doeleinden.

Poort 1: modem
Poort 2: data
Poort 3: Pin
Poort 4: fax of diversen

Wil je meer PC's aansluiten? Dan zul je een router moeten aansluiten op poort 2 en deze handmatig configureren met de IP gegevens die je van Ziggo hebt gekregen. Afhankelijk van het pakket heb je de keus uit 4 beschikbare IP adressen.

In jouw geval wordt dat dus:

Juniper>Router>PC en VOIP router. Let op dat je bij je router wel alle poorten open zet voor je VOIP router, om problemen te voorkomen.

Router configuratie: Kies voor "static IP adres ipv automatisch".

IP adressen: 213.125.xx.202 - 206 (202 = modem)
Subnet: 255.255.255.248
Gateway: 213.125.xx.201
DNS: 213.51.144.37
DNS2: 213.51.129.37

In dit voorbeeld heb je dus de beschikking over adressen: 213.125.xx.203 - 213.125.xx.204 - 213.125.xx.205 en 213.125.xx.206
Gewijzigd door Puma op 13-07-2011 21:28
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Positieve Reacties', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie