obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw digitale 'ontvangst'.
 Onderwerp afdrukken
Storing enkele zenders
Ultiblade
Ik heb sinds half april de Cisco tuner staan en ben zeer tevreden, ik lees een hoop problemen maar heb van alle gelukkig (nog) geen last.

Wel heb ik het volgende: Op een aantal zenders (vh-1 classic, weer en verkeer, passie/dusk) heb ik altijd last van blokken en geluid hickups. Alle andere zenders zijn perfect.

Ik heb de coax vervangen door een dubbel-afgeschermde hirsmann, maar dat leverde geen verbetering. Wanneer ik op zo'n slecht kanaal sta zie ik dat in het info menu het signaal van tuner1 100% is en de kwaliteit tussen de 49 en 24% de waarde daaronder springt op en neer tussen 0.0 en 2.5 en soms hoger.

Gisteren zat ik wat te rommelen en het viel me op dat wanneer ik de voeding uit de tratec versterker trek de kanalen ineens storingsvrij zijn ?? Ik snap er niets van ! Helaas heb ik dan weer geen Ned1,2,3 HD en geen interactieve diensten.

De versterker is als volgt aangesloten: Hoofdaansluiting - MODEM - CISCO - TV boven - ongebruikt

@ MisterSenseo, ik las net ergens dat je adviseert om de digitale tuner op de laatste uitgang te zetten. Zou dat bij mij iets oplossen denk je ?

Alvast bedankt, UB
 
MisterSenseo
Ik krijg het idee van niet want als je de versterker uit het stopcontact haalt en dan je signaal goed is versterkt hij de storing misschien nog erger,maar niet geschoten is altijd mis dus probeer het eens........Wink
Normaal gesproken is het signaal het sterkst op de meest rechtse poort.Maar ook eventuele storing is dan het sterkst...........
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Ultiblade
Wow snelle reply, bedankt !
Ik ga het vanavond even proberen, post mijn bevindingen wel ...
 
Ultiblade
Lees net op het "andere" Ziggo forum dat ik meerdere lotgenoten heb. Het lijkt erop dat de probleem kanalen allen in één transport stream zitten en dat deze te sterk doorkomt of zo.
Zie http://ziggo.gebruikers.eu/forum/show...hp?t=25275

De "oplossing" daar is het signaal door een tweede decoder voeren of met meerdere kabels proberen het signaal wat te verzwakken.

Dus gaan we ook even proberen vanavond ...

To be continued ..
 
Ultiblade
Heb gisteren avond het één en ander getest, maar zonder resultaat.

Ik heb eerst de coax die naar de cisco gaat in de laatste uitgang van de versterker gedaan, dit resulteerde in een witte ruisachtige storing op bijna alle zenders, het blokken en hickup probleem bleef op de probleem zenders. Vervolgens heb ik de coax aangesloten op de eerste uitgang direct naast de ingang. Dan is het beeld weer goed maar de probleem zenders blijven.

Test 2: 30 meter coax ertussen, aangesloten op de >5m uitgang van versterker en 2 van 5 probleem zenders doen het bijna helemaal goed ?? Weer en verkeer en VH1 classic blijft waardeloos ... Ik heb ook wat zenders uit de andere probleem transport stream bekeken zoals Zappelin en Family7, deze hebben exact hetzelfde probleem, Andere streams allemaal prefect ..

Iemand nog een idee ?
 
Ultiblade

Quote

Ultiblade schreef:
Lees net op het "andere" Ziggo forum dat ik meerdere lotgenoten heb. Het lijkt erop dat de probleem kanalen allen in één transport stream zitten en dat deze te sterk doorkomt of zo.
Zie http://ziggo.gebruikers.eu/forum/show...hp?t=25275


Elke keer als ik hem plak dan word de url veranderd ?? Ongelofelijk ..
Dan maar zo, eerste resultaat ..

Google Search: Ziggo, gebruikers, nl, forum,25275,sport1 HD

Misschien hebben meer mensen last van dit probleem, of is er hier iemand die weet wat er aan te doen is ..

UltiBlade
Gewijzigd door Ultiblade op 13-05-2010 13:07
 
mesa57
En als je die 30 meter coax eens direct op het aop aansluit ?
IK heb het idee dat de tratec ook overstuurd wordt.
En ik sluit met bij Archie op het andere forum aan : alleen Ziggo kan dit probleem oplossen.
 
Ultiblade
Mesa57: Als ik de 30 meter kabel rechtstreeks op het AOP aansluit heb ik geen storingen meer op de probleem kanalen, helaas heb ik dan gelijk ook geen Ned1,2 en 3 HD + interactieve diensten meer... jammer.

MAAR ! Gisteren heb ik de RF bypass aangesloten van cisco naar TV. Met de radio / tv splitter ertussen zijn voor 95% alle storingen verdwenen. Ik heb de kabel echt 20 keer losgehaald, maar het effect blijft hetzelfde : wanneer ik een standaard kabel tussen de cisco rf bypass en tv plaats met de tv/radio splitter ertussen dan word het digitaal signaal op de probleemzenders beter ????????

Heel erg blij met dit resultaat !! Maar hoe dat het komt dat dit werkt is me een raadsel ??

Groetjes, UB
 
Ultiblade
Even wat extra info :

Mijn eerdere probleem (zie vorige posten) bestaat nog steeds, maar is inmiddels wel een bekent probleem. In de nieuwe firmware 1.2.1.1 voor de cisco is ook een aanpassing gedaan om het probleem van voor de cisco "te hard" binnenkomende signalen aan te passen.

Gisteren had ik op het andere forum contact met 1 van de Ziggo officials en hij vertelde mij het volgende :

Hey UB,
Deze update moet signaalproblemen op de volgende zenders verhelpen:
-NED 1 HD
-NED 2 HD
-SBS HD
-Zapp 24
-Family 7
-Sport1 HD
-Eredivisie Live 4
-Zappelin 24/ Familie 24
-Weer en verkeer
-PassieTV/Dusk!

Het gaat hier om het verwerken van het signaal zelf. Vanwege deze problemen komen deze nu ook sterker binnen inderdaad (hebben we bewust "harder" gezet).


Grtjs, UltiBlade
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Storing enkele zenders', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ci+ en smart card geen zenders vinden Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 11-07-2022
tv zenders installeren Algemeen : 7 20-12-2020
horizon storing. Klacht over Ziggo : 6 13-12-2017
storing op haaf 230 Storing : 3 27-08-2017
Signaalsterkte analoge TV zenders vrijwel altijd zwakker dan van HD zenders? Analoge radio of televisie storing : 6 26-08-2017
Advertentie