obey-robots.txt
30 April 2017, 07:09
Navigatie
Ledenenquête
Fox Sports prijs p/m.

Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo 38% [14 stemmen]
38% [14 stemmen]

Ik blijf bij Ziggo.
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Ik blijf bij Ziggo. 62% [23 stemmen]
62% [23 stemmen]

Stemmen: 37
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 21-08-2016

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Ziggo Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken

Ziggo kabelmodem en Linksys Router

A de Kruijf
Ik heb sinds kort een Ziggo kabel abonnement. Daarbij heb ik een Linksys Wireless-G broadband router WRT54G aangeschaft voor mijn thuisnetwerk. Het draadloze gedeelte gebruik ik overigens niet.

Nu heb ik zeer regelmatig dat de verbinding tussen mijn kabelmodem en de router verborken wordt. Dit gebeurt ongeveer eens in de twee of drie dagen.

Als ik de computer dan aanzet kan ik niet op internet. Maar als ik mijn router even 10 sec. spanningsloos maak en weer opnieuw opstart dan werkt het gelijk weer. Het gebeurt overigens ook als ik gewoon aan het internetten ben.

Heeft iemand ervaring met dit probleem? Ik vindt het namelijk best vervelend en zou graag weten hoe ik het op kan lossen.
 
Zippo
Hoe heb je je router aangesloten? Als router of als switch?
Zippo. Niet meer in mijn sas met Cogas.

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Oplossen van een E16, E19, of E30 melding op TV.
Log in op je Mijn Ziggo account. Ga naar Mijn Instellingen/Smartcard. Klik op de button "Herstel".
 
A de Kruijf
Ik heb hem als router aangesloten.
1x signaal in (vanaf de kabelmodem)
3x signaal weg (naar de computers)
Gewijzigd door A de Kruijf op 21-07-2008 17:58
 
Zippo
Vermoedelijk heb je de WRTG met DHCP ingesteld. Je krijgt daardoor van je kabelmodem een ip adres. Als het goed is kun je dit ip adres terugvinden in je router. Gebruik dit ip adres om je router statisch in te stellen dus zonder DHCP.

Als nu nog steeds je router na 3 dagen stopt, kun je overwegen andere firmware er in te zetten met veel meer opties. Zoek even tussen de supported devices, maar die WRT zit er geganrandeerd tussen. Ik gebruik de WRT54GL en heb de firmare veranderd naar DD-WRT.

Firmware flashen is niet iets voor beginnelingen. Bij twijfel niet aan beginnen.

http://www.dd-wrt.../index.php
Zippo. Niet meer in mijn sas met Cogas.

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Oplossen van een E16, E19, of E30 melding op TV.
Log in op je Mijn Ziggo account. Ga naar Mijn Instellingen/Smartcard. Klik op de button "Herstel".
 
A de Kruijf
Op het moment dat ik mijn router een static IP adres geef,dan kan mijn pc geen verbinding meer met internet maken.
Ik heb zeker weten alle instellingen zoals IP adres, Subnet mask, DNS 1 adres, en Gateway adres overgenomen.

Doe ik soms iets fout?
 
Wout
Dan zou het inderdaad goed moeten gaan. Heb je geprobeerd om eerst het modem aan te zetten en daarna je router?
 
Ruud57
Volgens mij is dit een bekend probleem met de WRT54G, ik werk zelf in een computerwinkel en hoor vaker dit probleem met de WRT54G i.c.m. Casema/Ziggo.

Firmware update haalt wel iets aan maar niet altijd.
 
cameleon
Ruud57, hoe is eea afgelopen

ik heb afgelopen week mijn all in one pakket van Ziggo ontvangen
en krijg het draadloos deel van de WRT54G niet werkend icm met de motorola

graag je bevindingen

bvd

cameleon
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ziggo kabelmodem en Linksys Router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Slechte service ZIGGO Klacht over Ziggo 5 10-04-2017 19:34
Non-stop gratis extra’s voor Ziggo klanten met een Vodafone abonnement Ziggo nieuws 1 03-04-2017 10:34
DDNS (Dynamic DNS) op Ziggo Connectbox? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. 29 25-02-2017 00:59
Ziggo wil mij niet als klant Klacht over Ziggo 5 22-02-2017 16:36
Een dag lang topvoetbal kijken met de dagpas van Ziggo Digitale radio en televisie problemen, tips & truuks 1 15-02-2017 12:54
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Bitfreak05:55:46
| MisterSenseo07:49:24
| Black Tiger07:49:26
| Tschack11:56:15
| Chou13:41:33
| Zippo14:02:04
| Ziggo Webcare19:23:01
| Gilex19:27:12
| Desmark19:57:58
| Albertos 1 dag
Laatste Artikelen
| PHP-Fusion
| Nieuwe regels voor v...
| Ziggo Mail / Email i...
| Ubee Stappenplan rou...
| Cisco Stappenplan ro...
Klets Café
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

04-04-2017 18:17
Vragen a.u.b. op het forum, daar is de shout niet voor. Voor Canal Digitaal zijn er satelliet forums zoals bijv. https://www.satel.
..
die je daar wellicht antwoord op kunnen geven

21-03-2017 11:42
Ik heb een vraag over de diensten via satelliet dus via Canal digitaal. Is er in de komende tijd een uitbreiding van het pakket mogelijk of dat de sport golf eraf gaat en vervangen sport racing

24-08-2016 14:06
FTP

06-08-2016 00:41
2/2 dan wel retourgeschikt zijn ivm Replay en Myprime

06-08-2016 00:41
@kezeltje: met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid
is je account nog niet omgezet naar Replay, als gevolg daarvan blijft de HB in de installatie hangen. Versterker mag ( hoeft niet ) maar moet