obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo helpdesk! Geef zelf tips, opmerkingen en ervaringen om de helpdesk te helpen. Hoe werkt het telefonische keuzemenu van de helpdesk.
 Onderwerp afdrukken
Internetsnelheid verschilt
AtHome
Hallo
Vandaag ongeveer 2 uur aan de telefoon gehangen met Ziggo. We komen er niet uit. En ik had gehoopt het misschien hier op het forum iets terug te vinden.

8 juni j.l. overgestapt van Z3 naar Alles-in1-Extra. Mijn snelheid zou verdubbelen. Grin

Vreemd is dat nadat ik Alles in 1 Extra had de pc aan het modem deed, geen internet had. De stekker zou kapot zijn, volgens de helpdesk eerder deze week. Toen de router er toch maar aangezet en toen had ik wel internet met diezelfde zogenaamde kapotte stekker.

Op mijn PC verbonden met de kabel aan de router WL-342 Sitecom Wireless Router 300N X3 Emotion is de downloadsnelheid goed http://speedtest.ziggo.nl/ (47.90 - 4.7) Maar op mijn draadloze laptop (15.4 - 4.7)
(modem is UBEE) Alles van Ziggo!

Toch wanneer ik b.v. dit forum of google opent op mijn pc duurt het veel en veel langer dan voorheen met Z3 terwijl het volgens de speedtest van Ziggo goed zou moeten zijn.

Met mijn laptop in mijn router gekeken en andere kanalen geprobeerd, heeft ook niet geholpen. Geen telefoons of wat ook staat er in de buurt van de router
Nu baal ik er natuurlijk stevig van dat ik overgestapt ben, want alles liep met Z3 als een tierelier.

Overigens alleen maar goeds over de helpdesk. Doordat ze er zelf ook geen verklaring voor had, komt er a.s. maandag een monteur langs (gratis)
Gewijzigd door AtHome op 17-06-2010 22:14
Thuis bij AtHome
 
Zippo
Wil je het volgende eens proberen.

kabelmodem uit
router uit
pc uit.

kabelmodem aanzetten minuut wachten
router aanzetten minuut wachten
pc aanzetten

Wat is dan het resultaat?

Met deze procedure kun je twee problemen oplossen.
1. e.v. profiel met te lage snelheid word vervangen door het nieuwe profiel.
2. het kabel modem stelt zich in op één apparaat d.m.v. het macadres. Hang er een ander apparaat aan en het werkt niet meer tenzij je opnieuw het kabelmodem opstart.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
AtHome
Hallo Zippo,
Bedankt voor je snelle reaktie!
Ik wil dit morgen uitproberen. Maar ik hoop ook dat ik niets nadeligs doet ivm de monteur die a.s. maandag langskomt.
Thuis bij AtHome
 
Zippo
Als je liever wacht op de monteur dan kan dat natuurlijk.

Je kunt echter niets verprutsen door de apparaten een keer uit te zetten en daarna weer aan.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
AtHome
Hallo
Monteur is geweest.
Met een andere kabel aan pc modem snelheid ok.
Laptop aan kabel snelheid niet ok.
Zijn eigen laptop aan kabel gezet en toen was de test prima.

Het lukte hem niet om draadloos hier op interenet te komen.

Dus dan moet het aan mijn eigen laptop leggen.
Toch wel raar, ik had dit niet met Z3 en nu wel dus met alles in 1 extra.

Ook vreemd is de snelheidtest bij
Ziggo zelf is 48.9 - 4.6 en bij
Speedtest.net is het 34.8 - 4.7

Ik vroeg gelijk aan hem hoe dit dan te verklaren was. Een momentopname (tussentijd was 10 seconden mss) Later weer gedaan, blijft hetzelfde. Dus dat geloof ik niet natuurlijk.

Al met al niet veel wijzer geworden. Enigste advies een nieuwe kabel trekken.
Gewijzigd door AtHome op 21-06-2010 11:06
Thuis bij AtHome
 
AtHome
Hallo,

Hoeveel ik Ziggo al gebeld heb de laatste dagen, dat zal ongeveer 7x geweest zijn. Om moedeloos van te worden.

Ze geven allemaal weer andere oorzaken waar het aan kan leggen.
Ook aan mijn laptop (AsusZ53Hseries Windows Vista, maar pas in mrt dit jaar gaan gebruiken)

Het zouden oude laptops zijn. Ik de winkel gebeld waar ik hem vadaan heb ; Die wordt er ook moedeloos van is de makkelijkste weg om de laptop de schuld te geven. En die laptop van mijn dochter is een nieuwe Acer 56352 met windows 7
En we hebben allebei rond de 16 dus lang niet in de buurt van 50

De monteur adviseerde om mijn stekker/kabel te vernieuwen. Wij naar de winkel gisteren voor zessen. Voor € 30 nieuw materiaal gekocht. En zoals ik al verwachtte, geen verbetering. Dus.... Dag 30 euries.
Ik word er echt zo moe en boos van Bah!!!

Toch maar weer naar Ziggo technische dienst gebeld. 2,5 uur met Ziggo aan de lijn gehangen. Mijn router doorgelopen met de usb stick. Het moet toch aan mijn router leggen. Nee hè, niet weer! Ik bellen naar Serv Planet. Tja.. dat kan voorkomen dat er weleens een router tussen zit die niet goed werkt. Ja dat is dus bij mij de 2e keer. Na wat verder heen en weer praten, adviseerde hij mij een andere router te nemen. Geen Sitecom WL342 Wireless meer, maar een Netgear Premium. Ik dacht dat ik de beste al had, want daar had ik destijds omgevraagd.

Dus nu dit maar weer proberen. ik ga de Sitecom vandaag retour sturen.

Groetjes en tot laterShock
Thuis bij AtHome
 
AtHome
Hallo,
Vanavond ben ik telefonisch door Ziggo benaderd. Een vriendelijke man trouwens. Hij wilde weten hoe het er nu voor stond. A.s. vrijdag zal hij weer contact met mij opnemen ivm de ontvangst van de nieuwe router.
Is dat niet TOP van Ziggo? Ik vind van wel.
Groetjes
Thuis bij AtHome
 
Undertaker
Mooi om toch ook weer de goeie kanten tehoren aan een verhaal Smile
Met vriendelijke groet, Undertaker
 
AtHome
Zeker een goede zet van Ziggo.

Maar toch zoek ik ondertussen nog naar een verklaring wat ik niet begrijp en waar ik dus niet uitkom;

(geen router aangesloten dus)
Kabel van modem rechtstreeks naar mijn pc geen internet
Kabel van modem rechtstreeks naar mijn laptop wel internet

Met de draadloze sitecomrouter die ik er voorheen tussen had, had ik wel gewoon internet op mijn pc.

Ik heb deze kwestie natuurlijk ook al voorgelegd bij de Helpdesk. Maar dat was steeds niet het belangrijkste, als ik maar internet had, en dat de router ertussen zit de oplossing is. Maar dat is niet het antwoord wat ik wil. Ik wil gewoon weten waarom mijn pc niet meewerkt.

Kabel ook al vernieuwd, probleem is gebleven.
Gewijzigd door AtHome op 25-06-2010 12:12
Thuis bij AtHome
 
AtHome
Wederom deze vraag weer neergelegd bij een andere helpdeskmedewerker (technische dienst) Het is gewoon onverklaarbaar. En ik wilde het zo graag wetenGrin
Toch weer een prettig en lang gesprek gehad, want ook zij willen dat mijn internet weer helemaal top is. Ik krijg weer een nieuwe kabel toegestuurd. Dat is dan nummero 2.

Het blijft dus vreemd dat de kabel van Ziggo zelf niet werkt
(ACT UTP Patch Cable Cat. 5 2x2xAWG#26) van modem naar PC
En een oude die ik vroeger gebruikte voor mijn laptop toen ik nog geen draadloze router had, wel werkt
(Equip Cat.5E UTP 4Pr. 26AWG Patch Cable iso/iec 11801 EN 50288 TIAA568-B,23P Verified)

Mijn nieuwe router nog steeds niet binnen, ook al 3x voor gebeld naar www.sluitallesaan.nl Ze beloven terug te bellen, maar dat gebeurd gewoon niet. Pakketje even gevolgd via TNT post op internet, maar is afgelverd. Net weer gebeld naar hun. Wat blijkt, als je naar een antwoordnr. stuurt, dan duurt het een dag langer. Alleen in mijn geval is het er helaas nog niet. Dat heb ik weer, natuurlijk! A.s. maandag zullen ze weer contact met mij opnemen, da is het precies een week geleden dat ik de router sitecom retour gestuurd heb.

't Is wat, nu zit ik even met die oude kabel dwars door de woonkamer naar de meterkast om toch even op internet te kunnen. Maar ik ga nu de boel weer afsluiten. Want de ergenis is me te groot.
Gewijzigd door AtHome op 25-06-2010 18:03
Thuis bij AtHome
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internetsnelheid verschilt', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Telenet (Liberty Global) werkt aan 1Gbps internetsnelheid via de kabel Ziggo nieuws : 1 30-08-2014
Internetsnelheid variert factor 10 Klacht over Ziggo : 9 26-04-2014
Instabiele internetsnelheid. Storing : 6 02-04-2013
Goede internetsnelheid Zeer trage downloadsnelheid Nieuwsgroepen : 12 16-12-2012
Internetsnelheid betreurenswaardig laag Snelheid : 2 02-06-2012
Advertentie