obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Communicatie problemen tussen je programma en Ziggo? Instellingen voor ziggomail, Email, POP, SMTP. P2P, emule, edonkey poorten en NZB's. Usenet/nieuwsgroepen instellingen voor Grabit, Spotnet en Newsleecher kun je hier naar vragen.
 Onderwerp afdrukken
Nieuwe Router geen goede verbinding
tjap55
Goededag allemaal,

Ik heb een Sitecom WL-351 gekocht voor achter mijn Ziggo Ubee modem. Het leek allemaal goed te gaan. Maar de verbinding is niet stabiel, dat wil zeggen hij klapt er om de zoveel tiental seconden uit.
Bijvoordeel als ik een bestand download, stopt hij na 10 tot 20 seconden met downloaden. Ook het internetten zelf gaat erg "schokkerig". Zowel bekabeld als wireless doet hij dit. Ik heb de router firmware al geupdate. Zodra ik een pc of laptop direct op het modem aansluit heb ik dit probleem niet. Ook heb de router getest bij een vriend die ook ziggo heeft met dezelfde modem daar geeft hij het probleem niet.

Heeft iemand tips, oplossingen, suggesties?

Alvast bedankt!

Mvg, Tjap
 
Zippo
Beetje kort door de bocht, maar terugbrengen en ander merk router aanschaffen.

Vergelijkbare problemen heb ik ook gehad met een Sitecom en heb die inderdaad omgeruild voor een ander merk. In mijn geval een Linksys WRT54GL. Sindsdien een stabiel intern netwerk.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Undertaker
Ik zou wat Zippo zegt, terug gaan en een Linksys nemen Smile werkt bijna altijd als een zonnetje Smile
Met vriendelijke groet, Undertaker
 
McBeukie
Idd ik heb ook een Linksys WRT54GL die werkt altijd stabiel.Dat is gewoon een prima ding..
Met Vriendelijke Groet

McBeukie

Smile
 
tjap55

Quote

McBeukie schreef:
Idd ik heb ook een Linksys WRT54GL die werkt altijd stabiel.Dat is gewoon een prima ding..


OK, ja dat is altijd nog een optie vind ik. Vind het gewoon erg vreemd dat hij het bij mij niet doet. Terwijl dit een router is die door Ziggo wordt aanbevolen.
 
McBeukie
Maar als hij het bij een vriend wel goed doet dan zou het toch niet aan de sitecom liggen. hebben jij en je vriend dezelfde snelheid 20mb of 120mb?? misschien heeft het daarmee te maken..Het is wel een apparaat wat geschikt zou zijn voor hoge snelheden de Linksys die ik heb gaat maar tot 54mbps.
Met Vriendelijke Groet

McBeukie

Smile
 
tjap55

Quote

McBeukie schreef:
Maar als hij het bij een vriend wel goed doet dan zou het toch niet aan de sitecom liggen. hebben jij en je vriend dezelfde snelheid 20mb of 120mb?? misschien heeft het daarmee te maken..Het is wel een apparaat wat geschikt zou zijn voor hoge snelheden de Linksys die ik heb gaat maar tot 54mbps.


Klopt, wij hebben beide hetzelfde abbo: 20 mb. Daarom heb ik hem ook genomen vanwege de gigbit en wireless N ondersteuning.
Zou het niet aan het modem kunnen liggen?
 
McBeukie
Tja dat ga je wel denken, ik weet niet of je zo even jullie modems kan omwisselen . zal waarschijnlijk niet gaan. heb je ook dezelfde lan kabel gebruikt bij je vriend die van het modem naar je sitecom.

Met Vriendelijke Groet

McBeukie

Smile
 
tjap55

Quote

McBeukie schreef:
Tja dat ga je wel denken, ik weet niet of je zo even jullie modems kan omwisselen . zal waarschijnlijk niet gaan. heb je ook dezelfde lan kabel gebruikt bij je vriend die van het modem naar je sitecom.


Ja dat zou ook nog een optie zijn, ik weet niet of dat zomaar kan? Ik heb dezelfde kabels gebruikt en zelf ook nog andere voor de zekerheid.
 
tjap55

Quote

Ziggo-WebCare_Patrick schreef:
Wanneer jullie in dezelfde stad wonen kunnen jullie gewoon het modem even omruilen om te kijken of je dan hetzelfde probleem hebt.
Dezelfde kabels gebruiken is misschien ook wel handig om te kijken of het niet daar aan ligt.

Als hij ook een router heeft kun je die misschien ook eens bij jou proberen, weet je gelijk of het aan de router ligt of niet.


Nee hij woon in een andere stad helaas. Is heb dezelfde kabels bij hem gebruikt als thuis en ook nog een paar nieuwe op beide locaties.
Jammer genoeg werkt hij niet met een router.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuwe Router geen goede verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Ci+ en smart card geen zenders vinden Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 11-07-2022
Nieuwe tarieven Ziggo nieuws : 1 13-05-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
Advertentie