obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wil je meer apparatuur aansluiten op je internetverbinding dan heb je een router nodig. Ziggo levert nu de Ubee EVW3200 en de Cisco EPC3925, daarin zit al een router met wifi.
 Onderwerp afdrukken
Ziggo Modem DHCP server?
chris12
Heeft een Ziggo modem (UBEE/ARRIS) een ingebouwde DHCP server, zodat er meerdere IP adressen in het netwerk uitgedeeld kunnen worden aan PC's achter een 3COM switch? En werkt dit ook probleemloos?
Ik lees op internet verschillende verhalen... dat dit wel/niet zo is en een router benodigd is (Draytek 2130 gaat mijn voorkeur dan naar uit)

Ik ben van plan over te stappen van ADSL naar Ziggo Alles-in-Een 80Mbit, en vroeg me af of ik mn huidige setup (ADSL modem ->3Com switch -> PC's) kan behouden behalve dan dat het ADSL modem vervangen wordt door een Kabelmodem.

Wat is de max lengte kan CAT5e kabel van Ziggo Modem naar de switch toe?
 
Zippo
Het Ubee modem geeft 1 wan ip adres af aan een computer. (WAN= je internet ip adres).

Dit kun je niet delen met andere computers, tenzij je een router achter het modem plaatst. De router zorgt dan voor de dhcp server en kan meerder computers koppelen aan je éne internet ip adres.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
chris12
Ok, duidelijk voor wat betreft de DHCP. Ik heb dus een router ertussen nodig. Is de genoemde draytek 2130 en goede keuze?

Tevens was ik ook nog benieuwd wat de max lengte is dat de router vanaf de ziggo modem kan staan (bekabeld via cat5e)
 
kezeltje
wat voor een switch heb jij?
want als je switch ook een dhcp server heeft, dan kan je hem gewoon blijven gebruiken.
Make a daily backup of your obsolete files. Clap
 
chris12
Switch is een 3COM 8 port Gbit, type:3CGSU08
 
MisterSenseo
Met CAT5 kabel kun je zonder verlies 150 meter overbruggen
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
chris12

Quote

chris12 schreef:
Switch is een 3COM 8 port Gbit, type:3CGSU08


iemand die toevallig weet op deze switch ook DHCP kan uitdelen (mits er geen andere router in het netwerk zit). Ik kom helaas geen info daarover tegen op de 3COM site:
http://www.3com.com/other/pdfs/products/en/3com_401000.pdf
 
wongo
Wat Zippo zegt: koop een router.
En: Wanneer een switch dhcp uitdeelt is het geen switch.
 
chris12
Ik heb de Draytek 2130n aangeschaft en over 2 weken wordt ziggo AI1 aangesloten. Bedankt voor de reacties en hulp.
 
chris12
Vandaag is Ziggo AI1 extra aangesloten, alles werkte binnen 30min. Uitermate tevreden over de afhandeling van de monteur, alles netjes aangesloten en de digitale TV geactiveerd.
Toevallig was er ook onderhoud in de straatkast deze zelfde dag, en kon ik mooi ff meekijken hoe dat eruit ziet (de zwarte coax 40cm werden vervangen door betere blauwe coax kabels)

Haal 120.4 / 9.4 down/up (op elk moment dat ik meet) dus dat is helemaal OK. Wat een verbetering tov. de 6mbit ADSL dit zeg... heerlijk!!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ziggo Modem DHCP server?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Advertentie