obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier de upload en download resultaten van speedtests! Krijgt u de beloofde snelheid na een snelheidsverhoging?
 Onderwerp afdrukken
Download snelheid verhoogd maar upload niet!
mennob88
Beste forum leden, wie kan mij helpen?

Nu de snelheidsverhoging merk ik niets van de verhoogde upload snelheid.
Ik ben woonachtig in Weert, mijn download snelheid is netjes iets boven de 80Mbit maar mijn upload is nog steeds net iets boven de 5Mbit.

Na contact met Ziggo is de conclusie van hun dat het aan mijn kant ligt.
Alle punten waaraan ik moet voldoen zijn allemaal correct.

Vanuit de modem (Ubee) gaat een dubbel afgeschermde CAT7 kabel met afgeschermde connectors naar mijn Zyxel NBG460 modem. Van daaruit gaan er 2 CAT7 kabels naar 2 pc's en 1 CAT6 kabel naar een andere pc.
Alle pc's geven 80/5Mbit, net als de 2 laptops op WiFi.

Als ik een directe CAT6 kabel van mijn modem naar mijn nieuwe laptop zet, heb ik weer 80/5Mbit.

Wat doe ik fout als het probleem bij mij ligt?
Hulp of tips worden zeer gewaardeerd!
Alles-in-1 Extra - Locatie Weert - Ubee EVM 3200 (firmware 4002) - ZyXEL NBG-460N

[IMG][/IMG]
 
vincent
Al een ? TCP Optmizer geprobeerd
Firewall uit?

(ik hoorde een keer van iemand dat ergens in de algemene voorwaarde stond dat de upload niet gegarandeerd was)
 
MisterSenseo
Klopt van die upload was ik die dat zei.
Het is inderdaad zo dat alleen op de download garantie zit en als die niet in elk geval 80% is dan wordt er actie ondernomen.
Alleen,upload en download hebben invloed op elkaar dus als ze de download op een goeie snelheid willen hebben moet de upload ook in orde zijn.
Nu is dat achterblijven van de upload een issue van Ziggo waar zelfs Ziggo zelf niet weet hoe ze het moeten oplossen.
Men werkt eraan,steeds weer horen we hier op het forum dat er weer een gebied opgewerkt is naar hoe het moet zijn...........Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
mennob88
ik heb het wel eens geprobeerd met de tcp optimizer maar dat helpt ook niet.

maar als ik het goed begrijp ligt het aan ziggo, maar weten ze niet hoe ze het moeten oplossen.
Alles-in-1 Extra - Locatie Weert - Ubee EVM 3200 (firmware 4002) - ZyXEL NBG-460N

[IMG][/IMG]
 
Codemeister
De uploadsnelheid wordt nooit gegarandeerd. Let wel: in principe zou de uploadsnelheid die wordt aangeboden, 10 Mbit, haalbaar moeten zijn: je downloadsnelheid wordt tenslotte ook voor de volledige 80 Mbit gehaald.
 
mennob88
Ik had nog even met ziggo gebeld, een medewerker gaf aan dat het inderdaad kon kloppen dat de upload niet verhoogd was.
Dit lag volgens hem aan iets wat ze zelf niet wisten en nog uitzochten, maar zouden er alles aan doen de upload voor elke regio op te krikken.

Dit komt overeen met wat MisterSenseo aangaf. Heb een aantal kameraden gebeld ook uit Weert het hoogst is 8 Mbit op 6001VN.
Die gene van 8Mbit heeft alles standaard (bekabeling en routertje), daar zou ik tevreden mee zijn.


De man aan de lijn heeft zelfs zijn excuus aangeboden voor de eerdere foutieve informatie van zijn collega, TOP!
We wachten dus maar even af, misschien wat onderhoud op 6002WX wellicht helpt het.
Alles-in-1 Extra - Locatie Weert - Ubee EVM 3200 (firmware 4002) - ZyXEL NBG-460N

[IMG][/IMG]
 
mennob88
En ja hoor, 1 post op dit forum werkt, toen ik vandaag nog eens ging testen direct op 9.4!!!
Het probleem is dus al binnen 7 dagen opgelost.
CASE CLOSED, zullen we maar zeggen!

Er is niets veranderd aan alle pc's, ik dacht spontaan, laat ik het nog maar eens testen.

Helemaal TOP!!!
Als de snelheden hoger blijven als andere providers blijf ik zeker nog jaren.
Ik kan er geen slecht woord over kwijt.
Alles-in-1 Extra - Locatie Weert - Ubee EVM 3200 (firmware 4002) - ZyXEL NBG-460N

[IMG][/IMG]
 
Codemeister
Fijn om te horen dat het is opgelost! Ik sluit het topic.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Download snelheid verhoogd maar upload niet!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
tv complete is niet meer Klacht over Ziggo : 17 26-10-2020
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Humax iHDR-5400C met PC verbinden lukt niet Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 2 08-01-2020
Advertentie