obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Verbinding via switch beter dan direct
MaXMhZ
Ik ben op het moment Alles in 1 extra aan het uittestesten.

Officieel heb ik hier in Oldenzaal 80M/10M dacht ik.

Ik ben mijn anno.nu 20/1 aan het vergelijken met Allesin1Extra 80/10.

Het was voor mij het makkelijkste om mijn D-Link DIR655, ingesteld als switch (DHCP uit, alleen LAN poorten gebruiken) te gebruiken om de kabeltjes om te wisselen. Aangezien ik maar 1 computer aangesloten heb op het moment dacht ik dat dit zou moeten werken.

Dat doet het ook.

En een STUK beter dan rechtstreeks op de Ubee modem.

Direct op de modem werken de meeste speed tests niet goed. Ik heb speedtest.net speedtest.ziggo.nl, downloaden van een 1GB bestand van BBNed, Downloaden van een 499 MB bestand van filefront.com, Leechen van een Ubuntu 10.4 ISO torrent (Ubuntu 10.4 met Vuze) geprobeerd Alles behalve de torrent was onder 80/10.
Ook werkten de op Flash gebaseerde speed tests van Speedtest.net en Ziggo niet lekker onder Ubuntu.

Ubuntu extras vandaag opnieuw geinstallerd,
Vandaag de D-Link ertussen (als switch).

And the results are:

927915617

Goed, download is onder de maat, maar OK.



Is Oldenzaal 7571DD al over op 120Mb/10Mb??

Ook de Speedtest van Ziggo geeft nu dit resultaat.
 
Codemeister
Als je de 111 Mbit haalt dan ben je zeker weten over naar 120 Mbit, anders had je rond de 80 Mbit blijven hangen.

Wel grappig om te zien dat je een hogere bandbreedte haalt in bovenstaande situatie(s).
 
MaXMhZ
Ik had ook niet verwacht hoger uit te komen met de DIR655 ertussen als switch.

Het enigste dat ik me kan voorstellen is dat de Ubee modem op een of andere manier mijn netwerkkaart te zwaar belast en dat de DIR655 hier beter tegen bestand is. Ik heb alle kabels gelijk gehouden, dus dat kan het ook niet zijn. Ik zal morgen nog eens terugschakelen naar computer direct op modem en dan overnieuw testen om te zien of de snelheid weer lager uitkomt.
Het zou nog kunnen dat de Ubuntu extra' s die ik opnieuw heb geinstalleerd of de update dingen verbeterd hebben.

Ik had die 120 Mb pas eind dit jaar verwacht. Ik zit hier in het Cogas gebied.

Jammer dat die upload bij de 5 Mb blijft steken.

Het zijn mooie snelheden, maar je hebt er niet veel aan. Het is zeer zelden dat een site 80 Mbit naar je upload. Je moet echt truukjes uithalen om te testen, zoals een gigantisch grote BitTorrent swarm pakken (Ubuntu 10.4 die ik gebruikt heb had 3000+ seeds met een paar peers)
 
MaXMhZ
Ik moest even terug naar Windows.

Resultaat bij Ziggo:

23hqgc1

haha Ziggo overschat zichzelf weer eens.

Wat me er meteen aan doet denken dat de update van Ubuntu geen invloed gehad kan hebben. Ik had namelijk ook onder XP getest. Het moet bijna wel de DIR655 zijn.

Ik heb getest met en zonder DIR655 als router er tussen. Niet met DIR655 als switch. Dat heb ik vandaag pas gedaan.

Het zou wel heel toevallig zijn als ze net afgelopen nacht Oldenzaal in snelheid hebben verhoogd.
Gewijzigd door MaXMhZ op 26-08-2010 00:39
 
Codemeister
Oké nu heb je m'n aandacht wel getrokken, 215,4 Mbit? Heb even geen woorden, dat kan bijna niet Grin
 
MaXMhZ
haha. Nee, dat is ook niet zo. 13,01 MByte/s volgens NetPeeker (mijn firewall/netwerk monitor/popup stopper). 104 MBit/s dus. NetPeeker is erg betrouwbaar. Heeft mij nog nooit in de steek gelaten. Heel fijn programmaatje om te hebben. http://net-peeker.com

Ook de upload is te hoog - die is 4,348 MBit/s Zeg maar 4,3MBit/s
Gewijzigd door MaXMhZ op 26-08-2010 01:00
 
Codemeister
Heb even de link in je post aangepast, nu werkt 'ie wel Smile
Dat programma ga ik ook 'ns proberen.
 
MaXMhZ
lol - ik zag dat er weer een nieuwe versie is. Meteen gedownload (Licentie blijf geldig voor alle 2.x versies dacht ik - jarenlang dus Het is een werkelijk ideale firewall. Heel makkelijk in gebruik als je eenmaal door hebt hoe het werkt. Even de site bekijken. Het forum zou ik niet bezoeken, tenzij je dames van plezier in verre landen zoekt. Ming is jaren terug zijn passwords kwijt geraakt voor de sit. Sindsdien is het een Spamfest daar. En dat voor een veiligheidssoftware programmeur. Grin om je te bescheuren.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verbinding via switch beter dan direct', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
gewenste mail verdwijnt direct in ongewenst Ziggo Gebruikers Groep : 5 01-05-2023
Slechtontvangst kerkomroep via Ziggo verbinding Storing : 34 19-11-2017
Wegvallende verbinding Storing : 3 25-01-2017
wegvallende verbinding Storing : 6 06-05-2016
Cisco 3928 wel verbinding WiFi; geen internet Storing : 5 07-03-2016
Advertentie