obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Geluidsstoring op ned1 analoog
RinusD
Al geruime tijd geeft de analoge uitzending van nederland 1 een storing in het geluid. Regelmatig is het geluid 1/10 sec weg, wat een stotterend effect geeft.
Het is zowel beneden als boven en niet op de andere zenders. Digitaal is goed. Zou ZIGGO hier wat aan kunnen doen?
 
zigootje
Rinus

Je bent niet de enige met deze geluidsstoring.
Gister naar Andre v Duin gekeken, en regematige hakkelingen in het geluid
Ik woon in Leiderdorp
 
Undertaker
Zigootje,

Komt dit vaker voor bij je, of is het een 1 malig incident in tijden?!
 
zigootje
Het probleem van de geluidsstoring is al enige tijd aanwezig.
Ik heb me echter niet gerealiseerd dat het alleen Ned1 betrof.
Daar ga ik nu beter op letten.
 
Undertaker
ok, Wat voor tuner heb je?! ik weet dat het een bekend verschijnsel is bij een samsung verbonden met optische kabel voor geluid.
 
RinusD
Het gaat niet om de tuner. Als een programma van Ned1 opneem op de harddisk stottert het geluid ook. Het is echt hinderlijk, vooal bij muziek.
Het betreft de analoge verbinding en is alleen op ned1
 
zigootje
Ik heb geen tuner, omdat ik alleen ouderwets analoog kijk, en verder niets van Ziggo heb.
Dus geen internet of telefonie
 
zigootje
Er zit al 30jaar een kwaliteits splitter tussen, van Hirschmann.
Verder is er een normale videorecorder doorgelust,
dat zit er ook al 10 jaar.
Maar als ik een video-opname maak, komt dezelfde geluidskwaal ook op band te staan.
Ik wil u wel mijn postcode geven, maar liever niet mijn huisnr. via dit forum.
postcode is 2353PP
 
RinusD
Op de kabelingang is een splitter geplaatst door uw monteur. Dat is een speciale om het modem aan te sturen en de uitgang naar de digitale ontvanger de TV, de Harddisc recorder.
Zelf heb ik nog een splitter voor de TV boven. Overal is dezelfde storing. Dat is nu sinds 2 weken denk ik. Vroeger geen problemen. Alle stekkers zijn de duurste van metaal.
Die splitter moet er op. Als het in die splitter zou zitten zou het ook voor de andere netten moeten storen en dat is niet zo. Gisteren was analoge ontvangst van NED1 helemaal niet mogelijk tijdens Paul en Witteman. Digitaal ging deels goed. Soms viet het beeld weg. Ook alleen voor Ned1!!
In de antwoorden was nog iemand die problemen heeft gemerkt. Die geluidsstoring is maar een paar tienden van een seconde, maar genoeg om het als storend te ervaren.
Ik zou digitaal wel willen doen, maar om één of andere rden is mijn Humax voorzien van een kinderslot en dat krijg ik er niet uit. Bij iedere zenderwissing moet ik het wachtwoord indrukken en dat is nog steeds 0000. Ook vinden wij het lastig dat diogitaal veel kanelen geblokkeerd zijn omdat ik daar geen abonnement voor heb. Ik zou graag een manier weten hoe ik de zenders op een rijtje kan krijgen zonder de "lege"kanalen". Via favoriten vind mijn vrouw het veel te moeilijk.

Edit : Huisadresgegevens verwijderd ivm privacy,stuur je gegevens in een PB naar het WebCareteam,dan wordt er iets mee gedaan voor je.....Wink
Gewijzigd door MisterSenseo op 14-09-2010 15:37
 
zigootje
Van kennissen in de vogelwijk te Leiderdorp kreeg ik te horen , dat zij dezelfde klachten hadden met het geluid op Ned 1.
Wel moet ik opmerken dat het probleem zich sinds 2 dagen niet meer voordoet.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geluidsstoring op ned1 analoog', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Afschakelen analoog signaal, gevolgen voor radio-ontvangst? Ziggo nieuws : 2 18-10-2018
Ziggo schakelt analoog TV signaal uit vanaf april. Ziggo nieuws : 1 09-03-2018
Digitaal en Analoog Digitale radio en televisie problemen, tips & truuks : 2 19-08-2015
Strepen op Veronica/Disney XD (analoog) Storing : 7 08-06-2015
Disney Channel moet analoog voor alle Ziggo klanten beschikbaar komen voor me kinders op de slaapkam Analoge radio of televisie storing : 2 06-06-2015
Advertentie