obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
langzaam internet
pvliexs
Beste allemaal,

Daar ik geen techneut ben wil ik het volgende aan jullie voorleggen in de hoop dat ik een en ander weer op de juiste manier lopende krijg.

Ik ben in het bezit van het Ziggo plus pakket, moet goed zijn voor een download van 22 mb ps en een upload van 4 mb ps. Volgens ziggo heb ik deze waarden gemeten vanaf het modem. Maar wanneer ik de speedtest.net doe van mijn pc kom ik nooit hoger dan 12 mb uit als download, de upload is steeds 3,6-3.8 mb ps dus deze is wel goed.

Ik heb de volgende installatie thuis: beneden in de woonkamer hangt het modem, daarna gaat een kabel van +/- 12 naar boven toe naar de router (netgear via Ziggo), van de router gaat dan bekabeld naar twee pc's toe. Wanneer ik via de router internet is de snelheid even hoog als rechtstreeks via het modem. Rond de 12 mb.

Wanneer mijn zoon op het internet gaat via de router is deze pc niet vooruit te brandden, maar sluit ik de pc van mijn zoon rechtstreeks op het modem aan dan gaat internet wel goed.

Wat kan hier aan de hand als ik ervan uit ga dat de snelheid wel op de juiste manier binnenkomt.

-kan de kabel in huis bijv niet goed zijn
-is er iets met de router
-of zit er iets op de pc die een en ander tegenhoud.

Zie jullie suggesties en of aanbevelingen met belanngstelling tegemoet.
 
flamke
Het kan zijn dat je de firmware (software) van de router moet updaten. welke netgear router heb je.
 
pvliexs
Hoi

ik heb de netgear WGR614V, toendertijd via home aangeschaft.

Ben inmiddels al iets verder gekomen, als ik de internet kabel rechtstreeks verbind
met de pc loopt de download snelheid op tot hoger dan 20 mb. Dus volgens mij kan het best wel eens aan de router liggen. De kabel daarnaar toe kan ook nog.

Verder kan ik je zeggen dat ik de router nog nooi geupdated heb.

Alvast bedankt
 
kobus1960
Bebruik je voor netwerk minimaal CAT5 UTP en voor het coaxdeel RG59?
Goedkoop maar verwaarloosbaar verlies op lengte plm 20 meter.
 
flamke
welke versie heb je van WGR614V er is een versie van v1 v2 etc
maar ik heb even globaal gekeken ik zie dat versie WGR614 v1
maar een snelheid kan hebben tot 54 mb. Zelf heb ik ook een oudere type gehad toen des tijds en die kon op geven moment ook niet alles aan als er teveel van het netwerk gevraagd werd. Ik heb nu zelf de wnr3500v2 gekocht en nooit problemen ik stream zelfs HD video over mijn netwerk naar de tv.
Maar eerst moet je even kijken welke versie je hebt en dan kijken of er een software update is mocht je er niet uit komen stuur me maar een bericht en ik zal kijken of ik je kan helpen met de firmware.
 
pvliexs
Heb even gekeken welke versie ik de draadloze router is wgr614v6.
De wireless USB adapter vermeld: WG111 V 2.

Hoop dat je hiermee verder kan

Bedankt.
 
flamke
ik heb de firmware gevonden laatste update was van 24-4-2009

WGR614v6 Firmware Version 2.0.19_1.0.19

http://kb.netgear.com/app/answers/det...l/a_id/788

en voor is usb adapter heb ik de nieuwe software
WG111v2 Version 4.00 (supports Win 7)

http://kb.netgear.com/app/answers/det...l/a_id/713

Mocht je niet weten hoe het moet met updaten stuur me dan maar een bericht en ik kan het wel op afstand voor je doen
vriendelijke groet
 
pvliexs
hoi flamke,

Ben ik weer, heb nu rechtstreeks getest van modem naar pc, op de laptop van zijn ongeveer 2 jaar oud hou haal ik een snelheid van 22 mb ps dit is ook waar ik recht op zou moeten hebben.

Doch sluit ik dezelfde kabel aan op de pc gaat de snelheid terug tot 12 a 13 mb, dit op beide pc's.

Dus heb de router even eruit gelaten. Wat op de pc kan een en ander beïnvloeden en wat is hieraan te doen.
Heb ook gehoord dat dit eventueel aan de netwerkkaart kan liggen, misschien dat deze op single staat.

Hoor weer van je wat hieraan te doen is, misschien wel de pc opschonen.


groetjes
 
flamke
je kan de duplex instellingen bij je netwerkkaart instellen. misschien staat die verkeerd. Wat ook kan zijn is antivirussoftware of firewall.
 
pvliexs
Misschien deze vraag al verwacht waar vind ik de instellingen van de netwerkkaart en wat kan of mag ik doen. Ga ook ook met de virusscanners en firewal aan de slag.

groet.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'langzaam internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Ziggo biedt heel Amsterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 13-10-2020
Ziggo herstart landelijke uitrol gigabit-internet in Hoogvliet Rotterdam Ziggo nieuws : 1 28-07-2020
Ziggo biedt heel Rotterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 10-03-2020
Advertentie