obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
OE nieuwsgroep
hans1956
Ik gebruikte al jaren OE uitsluitend voor nieuwsgroepen lezen en vragen stellen.
Nu probeerde ik weer sinds lange tijd een vraag te stellen op nl.doe-het-zelf.
Ik krijg nu elke keer een fout melding 403 Remote Server Unavailable.

De nieuwsserver die ik ingesteld heb: news.quicknet.nl
Is er iets veranderd?
Volgens de helpdesk niet.

Graag advies.

Weet iemand een ander nieuwslezer? (dus niet om te downloaden).

gr.
hans
 
Puma
Indien je bij Ziggo zit. Probeer dan: news.ziggo.nl
Meer zou ik ook niet weten.
 
hans1956
ook al geprobeerd
 
Codemeister
Beide servers lijken gewoon te werken. Kun je proberen http://news.ziggo.nl en http://news.quicknet.nl eens proberen op te vragen, lukt dat wel?
 
Poupou

Quote

Codemeister schreef:
Beide servers lijken gewoon te werken. Kun je proberen http://news.ziggo.nl en http://news.quicknet.nl eens proberen op te vragen, lukt dat wel?




Dat gaat niet lukken Codemeister.
 
hans1956

Quote

Codemeister schreef:
Beide servers lijken gewoon te werken. Kun je proberen http://news.ziggo.nl en http://news.quicknet.nl eens proberen op te vragen, lukt dat wel?


Nee, dat werkt niet.
 
Codemeister
@poupou: werkt prima, zolang je een lege pagina voorgeschoteld krijgt zit het goed.

@hans1956: heb je recentelijk wijzigingen aangebracht aan je beveiliging? Dan met name je firewall, antivirus, of OE zelf?
 
hans1956
ik ben er achter dat meer mensen hier last van hebben.

Voor de goede orde: ik kan dus wel berichten downloaden, maar als ik wil repleyen of zelf een bericht wil plaatsen krijg ik de volgende melding:

Outlook Express kan het bericht niet posten. Onderwerp 'xxx', Account: 'news.quicknet.nl', Server: 'news.quicknet.nl', Protocol: NNTP, Reactie van server: '403 Remote Server Unavailable', Poort: 119, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 403, Foutnummer: 0x800CCCA9.

Van de helpdesk krijg ik zinloze oplossingen, zoals: maak een nieuw account.

Wat heeft Ziggo veranderd?
Gewijzigd door hans1956 op 21-09-2010 18:44
 
Bright_star
klopt hans, news.quicknet.nl kan bij mij ook niet meer posten, wel downloaden.
zelfde foutmelding. Lokatie Midwoud

ziggo klantenservice :

Quote

U geeft aan dat u een probleem hebt met het uploaden van newsgroepen.

Ziggo stelt het gebruik van newsgroepen beschikbaar, maar geeft geen verdere ondersteuning hierop.

Op het moment dat er problemen zijn kan het de-installeren van een newsgroepaccount en deze opnieuw aanmaken helpen.

Voor overige informatie over de foutmelding kan ik u verwijzen naar Google.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.


installeren van ander en nieuw account en opnieuw groepen abonneren, hetzelfde resultaat:
wel down, maar niet uploaden met foutmelding:

Quote

Outlook Express kan het bericht niet posten. Onderwerp 'test', Account: 'newz.multikabel.nl', Server: 'newz.multikabel.nl', Protocol: NNTP, Reactie van server: '403 Remote Server Unavailable', Poort: 119, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 403, Foutnummer: 0x800CCCA9

Gewijzigd door Bright_star op 24-09-2010 01:02
 
Codemeister
@hans1956: het schijnt een probleem bij de newsserver(s) zelf te zijn, op Google komen steeds meer problemen naar voren die exact hetzelfde omschrijven als jou.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'OE nieuwsgroep', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nieuwsgroep Algemeen : 13 18-10-2012
Nieuwsgroep issue Algemeen : 4 10-10-2009
Advertentie