obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wil je meer apparatuur aansluiten op je internetverbinding dan heb je een router nodig. Ziggo levert nu de Ubee EVW3200 en de Cisco EPC3925, daarin zit al een router met wifi.
 Onderwerp afdrukken
Grabit soring of wat anders
flamke
hoi even een vraag voor de slimme mensen onder ons hihi Cool

ik zit al een tijd te rommelen met men grabit steeds als ik met grabit wat binnen wil halen en ik zet de verbinding op ssl (poort 563)verbinding en ik start vervolgens grabit op loopt hij helemaal vast. Heb ik grabit dan geforceerd afgesloten en start hem vervolgens weer op dan is 95% dat hij het wel goed doet met de ssl verbinding.


En als ik hem op de gewoon standaard verbinding laat staan poort 119 en geen ssl dan werkt hij als een trein. Ik heb namelijk als payserver eweka en de laatste tijd schommelt de snelheid behoorlijk. En krijg vaan ook bepaalde bestanden niet goed binnen terwijl ik dat voorheen nooit had met hitnews. Ik heb nu ook een andere pay server geprobeerd usenetxl En dan ook gewoon via de poort 119 en die snelheid is perfect.

Dus 2 problemen ssl verbinding wil niet meer en de snelheid (kan natuurlijk aan de payserver liggen aangezien de gewone snelheid testen goed zijn)
dus wie oo wie kan mij hier mee helpen tot een oplossing
oja ik maak niet gebruik van draadloos wel een router maar is bedraad aangesloten (Netgear wnr 3500)

Wink
Gewijzigd door flamke op 26-09-2010 01:05
 
Undertaker
Waarom wil je persé een SSL Lijntje draaien dan ?!
 
Sinus

Quote

flamke schreef:
hoi even een vraag voor de slimme mensen onder ons hihi Cool

ik zit al een tijd te rommelen met men grabit steeds als ik met grabit wat binnen wil halen en ik zet de verbinding op ssl (poort 563)verbinding en ik start vervolgens grabit op loopt hij helemaal vast. Heb ik grabit dan geforceerd afgesloten en start hem vervolgens weer op dan is 95% dat hij het wel goed doet met de ssl verbinding.

Wink


Nadelen: SSL kost processorkracht. Als u een minder snelle computer heeft, kan het zijn dat de downloadsnelheid bij gebruik van SSL juist lager uitvalt, omdat de computer het ontsleutelen van de berichten niet kan bijhouden. Hoe sneller de internetverbinding is, hoe sneller de downloadsnelheid en hoe sneller er ontsleuteld moet worden.

Log je wel in op de sslreader? inloggen op server'sslreader.eweka.nl', via poort 563. U dient hiervoor in uw downloadprogramma wel eerst de functie SSL aan te vinken.
Gewijzigd door Sinus op 26-09-2010 09:09
 
flamke
ja alles werkt wel alleen ssl loopt mijn grabit vast ik heb al een andere reader geprobeerd nntp reader en die heeft nergens last van en ook ssl geen probleem . Alleen vind ik grabit makkelijker in gebruik.
 
kobus1960

Quote

Waarom wil je persé een SSL Lijntje draaien dan ?!


En wat ie hier het antwoord op?
 
flamke
is stabieler en al je gegevens zijn versleuteld maar dat staat er veder buiten het gaat om het probleem wat ik graag opgelost zie
 
MisterSenseo
Koop maar een i7 of zo,ik heb hetzelfde probleem gedeeltelijk gehad met Download2Day op Newsleechrer draaiend.
Naar aanleiding van het antwoord van Sinus SSL erafgegooid en strak 14650 KB/sec oftewel op een haar na 120 Mbit strakke download,terwijl ik met SSL niet verder dan 11500 KB/sec kwam.
Dan maar geen versleuteling,ik ga er geen i7 voor kopen,op deze manier werkt het ook hihihihi.
 
flamke
bedoel je een Intel Core i7
nou is niet nodig ik heb een amd quad core
Gewijzigd door flamke op 26-09-2010 20:55
 
kobus1960
Oke, ik ga daar eens mee testen, resultaat volgt.
Intel Quad, Tele2 Fiber met Download2day, dus daar zal het niet aan liggen.
Gewijzigd door kobus1960 op 26-09-2010 21:37
 
McBeukie
mm ik heb een hexacore 1090t gaat dat nog sneller dan... hahahaha
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Grabit soring of wat anders', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Inloggen met iemand anders zn acount Algemeen : 5 05-02-2018
grabit Algemeen : 5 11-12-2009
Advertentie