obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
sinds 16-05-08 verbindingsproblemen internet en telefonie via kabel
avgrinsven
Ik heb/ had kabel-internet bij Orange/ T-mobile via Casema nu Ziggo en telefonie bij Casema nu Ziggo. Vanaf 16 mei 2008 heb ik overdag van ongeveer 8:00 uur tot ongeveer 17:30 uur geen internet en geen telefonie. Televisie doet het wel gewoon via de kabel.

Op het Motorola SBV5120E Surfboard Cable Modem zijn Power en DS constant groen aan; US knippert groen; Online, Tel1 en Tel2 zijn uit en Link is oranje aan. Ik doe dan wat er aangeraden wordt: de stekker uit het modem en 20 seconden wachten (ik wacht soms wel een minuut), dan de stekker er weer in, zodat het modem zich reset. Vervolgens blijft het modem weer steken bij een knipperend US lampje. Tegen 17:30 uur heb ik ineens weer verbinding, en dat elke dag!

Bij de Ziggo helpdesk doen ze net of hun neus bloedt, ze zeggen dat ze niet weten hoe het komt, maar ik vind het een beetje verdacht, dat ik op gezette tijden geen verbinding heb! Ondertussen heb ik € 30,- uitgegeven aan mobiele kosten om de helpdesk te bellen en ik heb al 12 dagen overdag geen telefoon en geen internet. Nu sturen ze een monteur langs, omdat het kastje waar de coaxkabel uit komt verouderd zou zijn. De beste man komt morgen, dus ik ben benieuwd naar de uitkomst, ik post die hier als alles voorbij is.
Gewijzigd door avgrinsven op 27-05-2008 18:59
 
Jovel
ook hier graag, meld u klacht via:

http://www.coax.nl/feedback/
dan gaan wij er achter aan

vriemdelijke groet,

Jovel
 
avgrinsven
De monteur is net weg. Ik heb verbinding met internet en telefoon. Hij heeft een stokoud kastje aan de muur vervangen voor het nieuwste model en hij zei: "Ik heb even 220 door de kabel geblazen buiten."
Als ik morgen weer problemen blijk te hebben, dan moet waarschijnlijk de kabel in de muur vervangen worden.
De snelheid van de verbinding is er op vooruit gegaan! Nu maar hopen dat alles goed blijft gaan...
Oh ja en wat moet ik nou doen met die 12 halve dagen geen internet- en telefoonverbinding? Declareren bij Ziggo??
 
avgrinsven
Het ziet ernaar uit dat de verbindingsproblemen die ik had, verholpen zijn. Ik wil nu alleen nog weten hoe ik restitutie kan krijgen voor de 12 halve dagen geen internet- en telefoonverbinding en voor de € 30,- mobiele telefoon kosten die ik gemaakt heb om de helpdesk van Ziggo te kunnen bellen. Of moet ik dat in een ander deel van dit forum voorleggen?
 
Zippo
Dit forum is geen onderdeel van het bedrijf Ziggo. Ziggo zelf heeft ook geen forum. Je zult dus de klantenservice moeten bellen of een brief schrijven om dit geld terug te krijgen.

Helaas heeft Ziggo geen webcareteam zoals UPC die dit soort problemen op de diverse websites oppakt.

Wel zou je nog via de kabelbelangenvereniging Coax het feedback formulier in kunnen vullen. Zij zullen het dan aankaarten bij Ziggo.

http://coax.nl/feedback/

Blijf hier ook graag je voortgang posten.Cool
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
avgrinsven
Shock Vanaf maandag 16 juni 2008 heb ik weer dezelfde problemen met mijn verbinding, alleen verschillen nu de tijdstippen waarop de verbinding wegvalt. Voor de rest precies hetzelfde probleem. Volgende week dinsdag komt er weer een monteur en die gaat waarschijnlijk de hele kabel vervangen. Verder heb ik restitutie kunnen krijgen, ik krijg een hele maand internetkosten terug en voor de mobiele kosten moet ik schriftelijk restitutie aanvragen.

Door al het gedonder heb ik mijn abonnement om laten zetten van Orange Basic naar Alles-in-1 Plus in de hoop dat het dan wat beter gaat. Dat gaat 25 juni 2008 in. Mijn snelheid gaat dan in ieder geval omhoog en de kosten zijn 80 cent lager. En ik ding nog mee met de aanbieding van 2 maanden gratis Digitaal Totaal pakket en een gratis digitale ontvanger. Toch nog wat positiefs!
Gewijzigd door avgrinsven op 19-06-2008 18:42
 
avgrinsven
De monteur van Ziggo is vanmiddag voor de tweede keer langs geweest en hij heeft geconstateerd dat de coaxkabel 5 meter vanaf het aansluitpunt in de muur van mijn huiskamer een 'lek' heeft. We zijn zelfs bij de onderburen gaan kijken of mijn coaxkabel bij hun de huiskamer weer in kwam, maar dat was niet het geval. Nu komt er een aannemer om de hele coaxkabel te vervangen. Ziggo neemt contact met mij op om een datum te prikken. De monteur heeft voor de tussen liggende tijd een noodvoorziening aangelegd, zodat ik gewoon internet en telefonie heb.

Word vervolgd...
Gewijzigd door avgrinsven op 24-06-2008 15:16
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'sinds 16-05-08 verbindingsproblemen internet en telefonie via kabel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Kabel TV Algemeen : 18 05-12-2022
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
telefonie Klacht over Ziggo : 3 06-12-2021
Ziggo biedt heel Amsterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 13-10-2020
Advertentie