obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wil je meer apparatuur aansluiten op je internetverbinding dan heb je een router nodig. Ziggo levert nu de Ubee EVW3200 en de Cisco EPC3925, daarin zit al een router met wifi.
 Onderwerp afdrukken
Probleem met Motorola Ziggo en D-Link DIR-655.
pascalbianca
Ik had al jaren een LinkSys wrt-54G op mijn ziggo modem staan en helaas begon hij het te begeven, voedingsblok kapot , rouer die uitviel enz.
Nu heb ik eentje van D-Link DIR-655 en nu zit ik met de volgende vraag.
Af en toe , vooral in het weekend valt mijn verbinding weg (het herstel is vrij rap , iets van 2 sec.).
Kijk ik in de Motorola Modem van Ziggo staat in de log dat hij netjes al xx uur online is.
Kijk ik in mijn D-Link DIR-655 geeft hij ook diezelfde tijd aan.

Nu zit ik met die DHCP server op mijn maag.
Zowel de Motorola van ZIggo heeft een DHCP server maar ook mijn D-Link heeft er een.
Moet 1 van die uit of maakt dit niets uit.
Maakt dit wel iets uit, welke moet ik aanpassen en op wat?

De situatie van mijn netwerk is als volgt:
2 Laptops zitten op draadloss WIFI.
1 PC op de kabel op de d-link.
3 Printers via Belkin usb hub op de kabel op de D-Link.
 
mailpim

Quote

pascalbianca schreef:
Ik had al jaren een LinkSys wrt-54G op mijn ziggo modem staan en helaas begon hij het te begeven, voedingsblok kapot , rouer die uitviel enz.
Nu heb ik eentje van D-Link DIR-655 en nu zit ik met de volgende vraag.
Af en toe , vooral in het weekend valt mijn verbinding weg (het herstel is vrij rap , iets van 2 sec.).
Kijk ik in de Motorola Modem van Ziggo staat in de log dat hij netjes al xx uur online is.
Kijk ik in mijn D-Link DIR-655 geeft hij ook diezelfde tijd aan.

Nu zit ik met die DHCP server op mijn maag.
Zowel de Motorola van ZIggo heeft een DHCP server maar ook mijn D-Link heeft er een.
Moet 1 van die uit of maakt dit niets uit.
Maakt dit wel iets uit, welke moet ik aanpassen en op wat?

De situatie van mijn netwerk is als volgt:
2 Laptops zitten op draadloss WIFI.
1 PC op de kabel op de d-link.
3 Printers via Belkin usb hub op de kabel op de D-Link.



Deze situatie geeft bij mij geen problemen, alleen heb ik een ubee modem. Nooit andere instellingen hoeven doorvoeren en alles werkt gewoon perfect.
Maar ik laat het over aan de mensen die het misschien wel weten.

Waar ik meer nieuwsgierig naar ben ik het feit dat je een usbHub op de router hebt aangesloten en meerdere printers gebruikt. Werkt dit goed? Wist niet dat het kon namelijk.
Hoor graag van jeWink

Gr
 
mesa57
Beide DHPC servers moeten aanstaan. Het modem geeft het IP adres aan de d-link. De d-link aan de aangesloten pc's e.d.
Die 2 seconden hikup kan ook aan de servers van Ziggo liggen. Maar dan blijft de verbinding gewoon bestaan. Hoe vertoont die hikup zich ?
 
pascalbianca

Quote

mailpim schreef:

Waar ik meer nieuwsgierig naar ben ik het feit dat je een usbHub op de router hebt aangesloten en meerdere printers gebruikt. Werkt dit goed? Wist niet dat het kon namelijk.
Hoor graag van jeWink

Gr


Dit werkt uitstekend en heb er geen spijt van dat ik deze toen gekocht had, super oplossing.
Hier is de link: http://www.belkin.com/nl/networkusbhub/
Er staat wel dat hij draadloos is, maar je kunt hem ook met een utp op je router zetten en hetzelfde effect hebben.

Quote

mesa57 schreef:

Die 2 seconden hikup kan ook aan de servers van Ziggo liggen. Maar dan blijft de verbinding gewoon bestaan. Hoe vertoont die hikup zich ?
Gr


Nee het draadloos word snel verbroken en weer verbonden, iets max. 2 sec.
Het is volgens mij iets met het toekennen van ip adressen want die veranderen dan ook niet.
Gewijzigd door pascalbianca op 10-10-2010 11:29
 
mesa57
Lijkt op een storing van buitenaf op je draadloze netwerk.
Probeer eens een ander kanaal, of nog beter, zoek met inSSID een vrije kanaalruimte op.
 
MaXMhZ
Volgens mij moet je beide DHCP gewoon aan laten staan.
De DIR-655 krijgt gewoon een lokaal IP van de Motorola. Dit is het enigste IP dat de motorola uit zal delen. Alles wat achter de DIR-655 hangt op de LAN poorten krijgt een lokaal IP van de DIR-655. Het externe IP van de DIR-655 zal dan in de Ziggo reeks vallen denk ik. (217.xxx.xxx.xxx)
 
pascalbianca
Ik denk toch dat het ligt aan de kanalen die worden uitgezonden.
Door de week zijn er maar 5 stuks die online te zien zijn, maar in het weekend maar liefst 13 stuks, dus daar zit de boosdoener.
 
MaXMhZ
Heel goed mogelijk dat het door storing komt van adere WiFi netwerken. Vooral 802.11n heeft een veel groter bereik dan de g variant, en ziet dus veel meer netwerken in de buurt.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Probleem met Motorola Ziggo en D-Link DIR-655.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Ziggo Snelheidsprobleem Algemene computer en software vragen. : 8 09-05-2021
Advertentie