obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Draadloos internetten met wifi geeft vaak problemen. De snelheid is traag, de verbinding valt weg. Het kanaal is bezet. Hier zijn vragen, oplossingen en tools. Ziggo levert de volgende WiFi routers: Netgear JWNR 2000, Netgear WGR 614, Sitecom WL 582, Sitecom WL 351, Sitecom WL 153, Sitecom WL 341. Internet Dongles: Netgear WNDA3100V2, Netgear WN111, Sitecom WL172, Sitecom WN344. Maar voor andere types als Linksys, D-Link, Cisco, TP-Link kunt u ook uw vragen stellen.
 Onderwerp afdrukken
Alles-in-1 Extra met Linksys WRT160N
Spearmint
Ik heb een paar dagen geleden Alles-in-1 extra besteld.
De (voor mij) onvoorstelbare snelheid van 120 mbit heeft me uiteindelijk over de streep getrokken, maar dat terzijde.
We werken nu nog met een Linksys WRT160N router (versie 1) op onze beide PC's (bedraad) en twee Laptops (Wifi).
De modem en router staan nu opgesteld bij de beide PC's (1e verdieping).
In de nieuwe situatie zullen de modem en de router naar de meterkast verhuizen (begane grond).
De TV, de decoder (Humax 5050c), een mediaplayer (waarschijnlijk Popcorn Hour C200) en een NAS zullen bedraad op de router aangesloten worden.
De beide PC's en de laptops gaan via Wifi verbinding maken.

Mijn vraag:
Kan de Linksys WRT160N dit aan of is het verstandig of wellicht zelfs noodzakelijk een andere router aan te schaffen. Zo ja, welke?

Alvast bedankt voor de input.
Gewijzigd door Spearmint op 07-11-2010 17:02
 
BMP
Senseooooooo jij hebt ervaring, geef even wat input Grin
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
Undertaker
Denk dat de 160 de 120Mbit niet haalt, Ik zou voor de 320N gaan van Linksys Smile heb ik ook en werkt als een kanonskogel Smile
Met vriendelijke groet, Undertaker
 
BMP
Ah Jeffrey heeft ook vliegend internet Wink ik ga gelijk kijken voor de 320n.
Gewijzigd door BMP op 07-11-2010 18:04
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
Undertaker
Die werkt echt als een kanon Pfft Ik heb een 610 EN een 320 :O hoe bedoel je geld teveel Pfft
Met vriendelijke groet, Undertaker
 
Puma
Ik zou de 610 sowieso links laten liggen. Duur en je hebt weinig ruimte voor toekomstige snelheden. Dat geldt evenals voor de 320. Neem je namelijk genoegen met snelheden rond de 150? Kijk dan eens bij TP-Link. Stukken goedkoper en zeer populair.

Echt snelle routers:
D-Link 655, 665, 685, 855
Draytek 2310n (duur, maar erg veel mogelijkheden)
Netgear WNDR3700
Apple Airport (weinig mogelijkheden!!)

De Linksys zijn wel goed (ik heb andere verhalen gehoord), maar zitten allemaal tussen de 100-150 Mb/s qua routering. Bij de volgende upgrade loop je dus al tegen problemen aan.

Ik heb zelf een D-Link 655 welk gekoppeld zit aan een Cisco Gbit switch (goedkoop 2e hands via werk). CAT5e bekabeling met outlets in elke kamer (moderne woning). Nooit geen omkijken naar.
Zeer sporadisch moet ik het modem resetten, omdat ineens de snelheid ingezakt is naar 40 Mb of zo.
Gewijzigd door Puma op 07-11-2010 21:04
 
Spearmint
Bedankt zover voor jullie input.
Ik zag net een test op de site van de consumentenbond waarin een Linksys E2000 Advanced Wireless-N Router ook getest is.
Deze kwam overall goed uit de test (testoordeel 8,0 (ook installatiegemak etc. meegewogen)) maar viel ernstig door de mand op de doorvoersnelheid internet(WAN)-poort: 123 Mbit/s.
De Sitecom WL-350 Wireless Media Router 300N deed het ook goed (testoordeel 7,9) maar met een doorvoersnelheid internet(WAN)-poort: 366 Mbit/s (hoogste score).
Deze router is aanmerkelijk duurder (€135,= op routercenter.nl), maar de prestaties zijn er ook naar.

Iemand ervaring met deze router?
 
MisterSenseo
Okee daar is mijn input met een Pfft naar BMP :

Cisco/Linksys werkt op dit moment formidabel,zowel de WRT320N als de WRT610N Dual Range..........
De WRT610N Dual Range is erg duur in vergelijking met de WRT320N die hetzelfde presteert..........

@Puma : het duurt nog wel ff voordat we verder in snelheid omhoog gaan dus een levensduur van gemiddeld 1,5 á 2 jaar is dus niet te duur om een Linksys WRT320N te kopen.

Ik ben in het verleden zo dom geweest om een WRT610N Dual Range te kopen voor een vermogen,na 1,5 jaar ging hij raar doen,mede door een foute upgrade van mezelf.....Pfft en heb toen een WRT320N gekocht,die precies hetzelfde presteert en met zijn 7-8 tientjes goed te betalen is.
LAN presteert hij trouwens ver boven verwachting,ik haal intern ruim 900 Mbit tussen 2 dual cores met in elk geval 3 GB RAM en 32 mb cache in de harde schijven....
Tegen de tijd dat we met Ziggo over de 150-200 Mbit gaan zijn mijn routers wel versleten en dan gaan we de dan best presterende router kopen ......Wink


Ik hoop dat ik Spearmint hiermee een stukje op weg heb geholpen........Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Spearmint
Bedankt voor jullie reacties en advies.
Ik ben er nog niet helemaal uit, maar de WRT320N doet in ieder geval weer mee in de race (scheelt toch wel veel euri).

Gr. Jan
 
MisterSenseo
Je hebt nog genoeg bedenktijd..........jouw huidige router werkt ook gewoon op Ziggo,alleen zul je niet je hele snelheid halen maar je kwaliteit is zeker weten in orde.
Reset de router eerst even naar fabrieksinstellingen en doe dat door de resetknop minimaal 30 seconden ingedrukt te houden.........dan alles automatisch,administrator wachtwoord opnieuw veranderen naar een eigen gekozen wachtwoord,draadloos instellen,SSID veranderen naar een eigen gekozen naam,WPA instellen,en daarmee kun je op het Ubee modem in elk geval internetten.
Je bent dan in ieder geval veilig op het net en daarna heb je nog tijd genoeg om te beslissen welke router je gaat kopen.

Succes.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Alles-in-1 Extra met Linksys WRT160N', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Eerste 4 maanden 50% korting (i.c.m. Alles-in-1 of Internet & Online TV). Ziggo nieuws : 1 01-08-2019
Cisco/Linksys internet phone adapter PAP2T Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 8 24-11-2017
Kan extra mediabox niet installeren Hardware instellingen : 10 05-11-2017
Ziggo Go app uitgebreid met bijna 50 extra zenders en meer Chromecast / Airplay functionaliteit Ziggo nieuws : 1 26-06-2017
Non-stop gratis extra’s voor Ziggo klanten met een Vodafone abonnement Ziggo nieuws : 1 03-04-2017
Advertentie