obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Ziggo, slechter kan niet
benandrea
Ik ben namelijk al meer dan een jaar aan het ploeteren om de Ziggo administratie op orde te krijgen, maar Ziggo blijkt niet in staat te zijn een simpele administratieve handeling op adequate wijze uit te voeren. Ik heb al tientallen euro's aan tijd en geld uitgegeven, het aantal medewerkers dat ik gesproken heb is niet meer op 1 hand te tellen maar nog steeds is Ziggo niet in staat een simpele wijziging door te voeren zonder enorme problemen te veroorzaken die ertoe leiden dat ik nu helemaal geen signaal meer heb, maar wel (dubbel) betaal.

Helaas heb ik film1, anders was ik allang bij Ziggo weggegaan.

Op 27 mei jl vond Ziggo het nodig mijn signaal af te sluiten waardoor ik nu geen tv, film1 of internet heb.

Op 28 mei 2008 naar het kantoor in Den Haag gegaan, alwaar ik te woord werd gestaan door dhr Nathé, die mij beloofde dat het signaal uiterlijk donderdag 29/5 09.00 uur weer aangesloten zou zijn. Deze afspraak werd niet nagekomen.

Op 30 mei 2008 ben ik wederom naar het kantoor in Den Haag gegaan, alwaar ik weer te woord werd gestaan door dhr Nathé. Hij beloofde dit keer dat het signaal uiterlijk zaterdag 31 mei
vóór 09.30 hersteld zou zijn. Dhr Nathé, die zei op deze zaterdag te werken, gaf zijn rechtstreekse telefoonnummer (070-7783787) voor het geval het signaal niet hersteld zou zijn en beloofde dan direct actie te ondernemen zodat het probleem nog diezelfde dag opgelost zou zijn. Ook beloofde dhr. Nathé dat ik de hele maand mei niet hoefde te betalen voor het geleden ongemak.

Uiteraard werkte het signaal op zaterdag 31 mei niet en was de heer Nathé niet bereikbaar, sterker nog ik kreeg een bandje te horen waarop aangegeven was dat het kantoor gesloten was en dat ik het servicenummer maar moest bellen. Het servicenummer is echter niet bereikbaar, want out of order en bovendien kosten het mij geld en ik ben niet meer bereid de fouten van Ziggo te bekostigen.

Op 2 juni weer naar het kantoor gegaan alwaar dhr Nathé ontkende bovenstaande afspraken gemaakt te hebben en duidelijk aangaf zich in het geheel niet verantwoordelijk te voelen. Hij was wel bereid een monteur te regelen, op woensdag 4 juni, 8 dagen nadat Ziggo geheel onterrecht het signaal heeft afgesloten. Ik moet daarvoor bijna een hele dag vrijnemen. Dus de fouten die Ziggo maakt worden dubbel en dwars door mij betaald.

Daarnaast heb ik van Ziggo, door fouten hunnerzijds, nog 1 jaar tvabonnemen tegoed, dat is al ruim een maand bekend, maar wordt niet gestort. een contrast met het ongevraagd afschrijven van abonnementskosten tot juli vinden jullie ook niet?

Ziggo belooft in een brief ingewikkelde zaken makkelijker te maken, dat is een mooi streven maar het lijkt er eerder op dat ze eenvoudige zaken ingewikkeld maakt. En saaie dingen leuker? Nou ik ben inmiddels ten einde raad, heb geen signaal en niet de illusie dat dat binnenkort opgelost zal zijn.
 
Zippo
Kijk even aan de linkerkant van deze site en zoek naar Coax Feedback --> Klik op het pijltje naar beneden en vul het formulier in. Wie weet kan coax helpen.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Wout
Heb je rechtsbijstand? Schakel die in of vul het klachten formulier in. Zie ook de post van Zippo.
Gewijzigd door Wout op 03-06-2008 23:05
 
Chrissie
Tubantia(woensdag 04 juni 2008)
Internetten met Ziggo is een moeilijk verhaal

ENSCHEDE - Bert van Oosterbaan heeft het helemaal gehad met Ziggo. De nieuwe internetaanbieder, ontstaan na het samengaan van @home, Casema en Multikabel, heeft hem twee weken geleden proberen over te zetten op het nieuwe netwerk van Ziggo. De poging mislukte jammerlijk.

De familie Van Oosterbaan zit inmiddels al twee weken zonder internet en wordt door Ziggo van het kastje naar de muur gestuurd. De problemen met internet spelen waarschijnlijk bij nog veel meer Enschedeërs. De familie Van Oosterbaan heeft de oorzaak van het probleem al gevonden: de software in het vier jaar oude modem maakt het niet mogelijk om een verbinding te maken van het telefoonnet naar de pc om internet te ontvangen. Bert van Oosterbaan: " Ik heb het modem van mijn zoon geleend. Daarmee kwam ik zo op het internet."

Met die informatie zou Ziggo het probleem zo kunnen oplossen, zou je denken. Maar dat is dus niet gebeurd. Sterker nog, hij kan zijn bevindingen bij Ziggo niet eens kwijt. "De service van Ziggo is bedroevend", stelt Van Oosterbaan. "Ik heb al heel vaak gebeld met de storingsdienst van Ziggo. Ter eerste sta je bijna altijd meer dan een half uur in de wacht. En als het je dan al eens lukt om er door te komen, dan krijg je iemand aan de telefoon die geen snars verstand heeft van pc's en modems. Ik moest het stekkertje er maar uithalen en hem er twintig seconden later maar weer in doen. Dat hielp niets. Vervolgens kreeg ik het advies het modem twee dagen aan te laten staan. Hielp ook niets. Toen was het: u moet de pc 24 uur aan laten staan. Hielp ook niet."

Van Oosterbaan zucht: "Al die ellende was nergens voor nodig geweest, als ze het modem maar hadden vervangen. Maar ik denk dat die ingreep voor Ziggo te duur wordt. Stel dat ze enkele tienduizenden modems moeten vervangen. Dan praat je over een investering van enkele tonnen."

In hoeverre Van Oosterbaan gelijk heeft blijft onduidelijk. Vreemd is het wel dat Ziggo op haar eigen internetpagina stelt dat bij het overgaan naar Ziggo het modem niet hoeft te worden vervangen.

Ziggo is de afgelopen weken al eerder slecht in het nieuws geweest. Alle abonnees kregen dubbele rekeningen. Ook werden kostenloze gesprekken plotseling in rekening gebracht.

De internetaanbieder kon niet om commentaar worden gevraagd. Net als Van Oosterbaan werd ook deze krant in de wacht gezet. "Het is zo druk dat u er beter aan doet later nog eens te bellen." Die mededeling werd vijf keer afgegeven. Ook het indienen van een vraag via internet leverde niets op. "We begrijpen uw vraag niet", liet het bedrijf weten. En zo blijft een waarschijnlijk simpel op te lossen probleem onopgelost.



 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ziggo, slechter kan niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
Advertentie