obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Linksys router i.c.m. Ubee modem problemen
evertbram
Hallo Ziggo experts,

We hebben hier alweer ruim een jaar alles-in-1-extra. We zijn zeker tevreden! Alleen is het probleem dat het internet zo'n 3x per dag wegvalt. Dan even de stroom van de router (Linksys WRT54G2 v1) eraf en alles werkt weer perfect.

Net heb ik ziggo gebeld maar die zeggen dat 't modem (Ubee evm320b ) er goed bijstaat met de juiste firmware. Ik heb het modem regelmatig soft gereset, maar dat maakt niks uit. Het probleem ligt volgens hun bij de router, omdat bij het soft resetten van de router de problemen weg zijn. Hier in huis staan wisselvallend zo'n 10 computers/laptops/gsm's in contact met internet, bedraad en wifi. De Linksys staat gewoon automatisch dhcp ingeteld. Router heeft de laatste firmware.

Kunnen jullie ons helpen? Bedankt voor de hulp!
Gewijzigd door evertbram op 12-11-2010 20:01
 
mesa57
Wordt tijd voor een nieuwe router. De linksys wrt54g2 heeft sowieso geen gigabyte netwerk poorten en de wifi is ook beperkt tot 54 Mbps (netto maximaal zo'n 20-25 Mbps). Dat is te weinig voor een alles-on-1 extra (120 Mbps).
 
evertbram
Dank voor je reactie mesa57,

Ik ben sinds vandaag actief aan het kijken naar een nieuwe router. Alleen zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik heb al vele routers versleten in mijn leven, altijd met kennis over zaken op thuis(netwerk) gebruik. Nu moet ik uiteraard naar een N-router overstappen. Maar wat is aan te raden i.c.m. Ziggo alles-in-een-extra met Ubee modem? Ik wil graag een een router dat goed is te gebruiken met XboxLive gaming, nieuwsgoepen downloads, en STABIEL (zonder resets) +-10 dhcp users.

Toch vind ik het belachelijk dat dit relatief nieuwe (<1,5jaar) router het niet meer fatsoenlijk werkt! Wat raden jullie aan qua router?

Bedankt voor de hulp!!
 
MisterSenseo
Het probleem zit in het IP van de router.
Je kunt makkelijk voorlopig je huidige router aanhouden maar verander je LAN IP naar bijvoorbeeld 192.168.123.254 en geef je DHCP van 192.168.123.101-192.168.123.250.
Het IP van het Ubee modem is namelijk tijdens opstarten en DHCP renew gelijk aan dat van je Linksys router.
Door het IP van je Linksys te veranderen ben je van het probleem af,werkt hier al jaren feilloos,zowel met de WRT54G 2 jaar terug als nu de WRT320N.

Die WRT320N is trouwens een prima N router met gigabit WAN en LAN poorten.
Alleen is het zo belangrijk je LAN IP te veranderen,omdat je conflicten krijgt met je modem.
Dat is het hele eieren-eten zoals dit in de volksmond genoemd wordt.............Wink
Als het goed is ben je hiermee in 1 keer van alles af,het wegvallen en rebooten van je verbinding.

Succes ermee.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
mesa57
@mistersenseo : hij schrijft dat hij er 3x per dag last van heeft. Dat lijkt me geen IP conflict tenzij het modem 3x per dag een reset uitvoert. En dat is dan ook goed mis. Als we er van uitgaan dat zijn modem niet reset, dan is de uitval 3x per dag alleen te verklaren met de router als oorzaak. Ik verdenk dan snel de voeding van de router of iets dergelijks.
 
MisterSenseo
Dat zou kunnen maar dat IP conflict is sowieso aan de orde dus niet geschoten is mis.........Wink
Kan nooit kwaad het te proberen........als het probleem blijft kan evertbram altijd nog een nieuwe router kopen

@evertbram : Mocht het toch niet lukken kan Mesa57 heel goed gelijk hebben,dan kun je evengoed een WRT320N kopen en instellen zoals ik beschreven had,om problemen vóór te blijven.
Verder zeg je dat je router 1,5 jaar oud is,dat is wel jong maar toch voldoet hij al aan de minimum gemiddelde levensduur,het blijft electronica.........Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
evertbram
Bedankt voor de zeer nuttige tips! Ik zal de router instellen zoals is aangeraden. Ik zal zeker laten weten of het gaat werken.
 
MisterSenseo
Laten we hopen dat het alleen een IP conflict is en dat je nog geen nieuwe router hoeft te kopen.

Succes !
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
evertbram
Nu draait het allemaal stabiel na enkele dagen. Door aanpassing van de router ip instellingen en een andere stekkerdoos er te hebben achter gehangen. Over de snelheid; dit ligt zo gemiddeld op ~70mbit/s down, 9,2mbit/s up (ziggo speedtest). Als het goed is levert ziggo ons 120/10.

Nu ben ik dus aan het kijken naar een ander router. Wij betalen immers voor een sneller internet. Het huidige WRT54G2 v1 router heeft zo wel zijn volgende (tamme) leven (bij een kennis met zwak internet). Ik wil het wel bij een Linksys router houden i.v.m. de algemene positieve ervaringen. Heb een WRT320N of een E3000 op het oog (€70-€110 klasse), binnen dat budget moet het wel wat worden.

Wat raden jullie aan?

Nogmaals bedankt voor jullie hulp!
 
MisterSenseo
Ik ben hardstikke blij te horen dat het gelukt is met die IP verandering,dat geeft mij de bevestiging van mijn vermoeden.....ik wist het namelijk niet zeker omdat ik het al jaren zo doe,gewoon omdat ik 192.168.123.254 leuker vind staan........Wink
Alleen dat het werkelijk de problemen tussen Ubee en Linksys zou oplossen had ik alleen een vermoeden van.
Over de aankoop van een nieuwe router kan ik duidelijk zijn :
Ik heb zelf de WRT320N en ben daar 100% tevreden over,die E3000 ken ik helemaal nog niet,dus geen oordeel.....
Anderen zweren bij D-Link maar ook die ken ik niet persoonlijk.
Ik zweer en blijf voorlopig zweren bij de WRT320N,die is aantrekkelijk in prijs en doet precies wat je van hem verwacht,namelijk GB WAN en LAN verzorgen.
Er gaan geruchten dat hij maar 145 MBit internet aankan,maar tegen de tijd dat Ziggo weer gaat verhogen en dat onze snelheid boven de 150 MBit komt is die WRT320N allang versleten,aangezien de gemiddelde levensduur 1,5-3 jaar is.
Dus mijn advies,koop lekker die WRT320N en stel hem hetzelfde in als je nu gedaan hebt en je hebt een loepzuivere strakke verbinding,zowel op internet als je thuisnetwerk,als je minimaal een stevige dual core hebt,waar ik er 2 van heb dan is de overdracht tussen de 2 pc's boven de 900 MBit.........iets waarvan de experts zeggen dat het onmogelijk is.

Einde betoog..........Pfft

Veel succes ermee,hihi.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Linksys router i.c.m. Ubee modem problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
Niet te stoppen procces retournering oud modem. Helpdesk : 4 15-03-2019
Bin-file van compal-modem wijzigen Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 25-12-2018
settop box modem Klacht over Ziggo : 3 09-05-2018
Advertentie