obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Hoge ping tijdens piekuren
s1nfony
We hebben hier sinds een maand of 3 constant tijdens de piekuren last van onstabiel internet.
Het varieert van langzaam internet tot het helemaal uitvallen van internet.
We kunnen niet eens meer fatsoenlijk een spelletje spelen omdat de ping uitschieters heeft naar de 800.

We hebben hier alles al geprobeerd. Met router, zonder router. Alles gereset. We hebben een uitgebreide scan naar virussen/spyware gedaan.
Punt is dat overdag alles het prima doet maar 's avonds als veel mensen online zijn gaat het bergafwaarts.
In de bijlage een voorbeeld.


Ik ben het een beetje zat dat ziggo constant met "oplossingen" komt terwijl we hier heel goed weten dat het niet aan ons ligt. Anders zou het niet alleen in de piekuren gebeuren toch?
Het lijkt erop alsof Ziggo kampt met capaciteitsproblemen waarvan wij de dupe zijn. Maar niemand van de helpdesk wil het toegeven?


Alexander Essers (regio 6333)
s1nfony voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door s1nfony op 18-11-2010 19:34
 
BMP

Quote

Ik ben het een beetje zat dat jullie constant met "oplossingen" komen terwijl we hier heel goed weten dat het niet aan ons ligt


Deze forums zijn van gebruikers voor gebruikers, en hebben niks met het bedrijf Ziggo te maken, dus als je een klacht hebt over de snelheid dan zal je de helpdesk van ziggo moeten bellen.


BMPSmile
Gewijzigd door BMP op 18-11-2010 18:37
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
s1nfony
oh mijn excuses, ik heb het inderdaad verkeerd begrepen. Smile
maar goed.. misschien heeft iemand anders dezelfde problemen en is daar wel een oplossing voor gekomen?

edit: aangepast
Gewijzigd door s1nfony op 18-11-2010 19:35
 
BMP
Geen probleem hoor, Smile maar misschien zijn er gebruikers die er een oplossing voor hebben, anders gewoon met de helpdesk bellen.

Een vraagje, geen p2p op de achtergrond draaien?, de vele connecties zijn funest.

BMP Smile
Gewijzigd door BMP op 18-11-2010 19:52
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
s1nfony
nee er wordt niets gedownload, ik ga toch maar weer eens de helpdesk bellen
enige tips bij het bellen? straks moet ik weer hun hele checklist af met standaard oplossingen die toch niet werken
 
BMP
Nee nog geen idee, ik krijg mijn ziggo pakketje eind van de maand, nog geen bel ervaring met Ziggo Grin

Maar onze koffieleut heeft vast wel tips Grin


BMP.
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
kobus1960
Ik heb geen idee of dit (ey-in-f147.1e100.net) een bewuste ping is, of puur toevallig.
ey-in-f147.1e100.net gegoogled en dat levert hopen problemen op.
Ligt dus niet aan Ziggo maar aan (non-ziggo) servers en ontbrekende DNS'en.
Je ping is ook in 33Ms voorbij de Ziggo server. Wink
 
Puma
Ik heb hier te maken met hetzelfde probleem. Maar het geldt niet voor alle websites!

Zo is een ping naar tweakers.net of google.nl op dit moment dik 100 ms. Maar ping ik bijvoorbeeld naar de server van mijn usenet provider, dan is deze gemiddeld 13 ms (normaal dus).

Het is hier zelfs zo erg dat veel websites niet eens meer willen laden. Internetten gaat dus niet. Maar een speedtest op speedtest.ziggo.nl geeft 120.1 en 9.6 Mb/s aan. Shock
 
MisterSenseo
OK daar is 'die koffieleut' weer,hihi met een zware Pfft naar die ouwe Alfa sloperd.........Wink
BMP,je had het zelf ook kunnen weten,want het werkt hetzelfde als bij Alice het geval was,nana.........Pfft

Dan nu een mogelijke oplossing:

Vaak ligt die ping aan de desbetreffende website of spel,heel soms kun je het oplossen door je DNS servers aan te passen.
Neem bijvoorbeeld OpenDNS die werkt altijd,op elke ISP
1e DNS 208.67.222.222
2e DNS 208.67.222.220
3e DNS als die aanwezig is open laten

Als je die in je router als DNS servers aangeeft,goed saven en eventueel alles restarten,dan moet het een stuk beter of zelfs helemaal goed werken............Wink

Heel veel Succes,
Gewijzigd door MisterSenseo op 19-11-2010 20:58
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
MisterSenseo

Quote

s1nfony schreef:
nee er wordt niets gedownload, ik ga toch maar weer eens de helpdesk bellen
enige tips bij het bellen? straks moet ik weer hun hele checklist af met standaard oplossingen die toch niet werken


Nog even over het belgedrag............heel simpel,behandel een ander zoals je zelf behandeld wilt worden.
Vertel vriendelijk en duidelijk dat je de gebruikelijke checklist al meerder malen gedaan hebt,vertel dat je op Open DNS draait,op aanraden van een beheerder op het Ziggo forum waar Ziggo ook het Webcareteam heeft,dus dat je al het mogelijke reeds gedaan hebt en vraag vriendelijk,tegen slijmerig aan........Wink dat of zij nog een oplossing weten.
Laat merken dat je niet met een kluitje in het riet gestuurd wilt worden maar doe het op zo'n manier dat zo'n helpdeskmedewerker het idee heeft dat hij belangrijk is...........Wink.................werkt vrijwel altijd,dus wie neemt wie in de maling?
Whahahaha...............tis iets aan de gemene kant maar je bereikt er het meeste mee en je belazert niemand.

Succes ermee,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Hoge ping tijdens piekuren', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
5ghz wifi valt weg tijdens kopieeren WiFi, draadloos netwerk : 3 21-06-2017
Random ping spikes elke 5-10 seconden Snelheid : 2 06-12-2014
Hoge ping naar Gameserver Klacht over Ziggo : 18 12-11-2014
UPNP veroorzaakt ping spikes Firmware : 10 03-09-2014
Zeer hoge pingpieken Klacht over Ziggo : 52 24-10-2013
Advertentie