obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Communicatie problemen tussen je programma en Ziggo? Instellingen voor ziggomail, Email, POP, SMTP. P2P, emule, edonkey poorten en NZB's. Usenet/nieuwsgroepen instellingen voor Grabit, Spotnet en Newsleecher kun je hier naar vragen.
 Onderwerp afdrukken
[L2TP IPSec] Blokkade hel
Sef
Hallo.

Nu hoop ik, dat jullie iets begrijpen van mijn bericht. VPN's, en met name IPSec of L2TP is niet voor iedereen weggelegd.

Here we go.

Sinds een tijdje is het om diverse redenen nodig om met mijn thuisnetwerk te verbinden. Daarvoor gebruik ik een Linux server. Er zijn diverse keuzes.

PPTP. Werkt perfect, ook met Ziggo. Alleen zo lek als een mandje. Vereist een openstaand GRE Protocol en TCP Poort 1723.

OpenVPN. Werk ook perfect met Ziggo. Veilig. Alleen instabiel. Vereist alleen een TCP of UDP poort naar keuze.

L2TP/IPSec. Dit zijn twee losse protocollen. Eerst word een native IPSec verbinding opgebouwd, en daarbinnen een L2TP verbinding getunneld. Zeer moeilijk in te stellen server sided. Windows, Linux en Mac hebben hier native clients voor. Instellen van een client is gemakkelijk. Dankzij dynamische encryptie het veiligste VPN protocol.

Vereist:

Open poorten:

500UDP (IKE)
4500UDP (IPSec NAT-T)
ESP Protocol (IP Protocol 50)
en het AH Protocol (IP Protocol 51)

Een VPN Passthrough router, en de nodige computerkennis.

Dit heb ik allen. De Router die ik heb is een D-Link DIR-655. Ondersteund VPN Passtrough.

Nu komt het.

Op mijn LAN verbinden gaat perfect. Maar als ik de poorten en protocollen openzet, en verbind vanaf een ander extern IP, bereiken de paketten de server niet meer. Ik heb er ongelooflijk mee liggen troubleshooten, maar het mag niet baten. LAN werkt, Extern niet.

Er is nog maar een conclusie mogelijk. Ziggo blokt de poorten en protocollen af. Er is al langer bekend, dat Ziggo poort 25 blokkeert. Wellicht heb ik een nieuwe blokkade gevonden?

Uiteraard heb ik gebeld met de Ziggo klantenservice. Daar word ik doorverwezen naar het Ziggo-Plus service nummer. Kosten: 65 cent per minuut. Waarom moet ik betalen om te weten te komen wat er geblokkeerd word?

Kunnen jullie opheldering geven?
Sef
 
mesa57
Bij mij staan alle genoemde poorten open.
Verder kan ik je hamachi aanraden, veel eenvoudiger en geen geklooi met routers.
Gewijzigd door mesa57 op 24-11-2010 18:55
 
NELUZ
Ik gebruik hier een Cisco ASA firewall waar ook IPsec VPN op draait.
Nog nooit geen probleem mee gehad.
Geldt voor l2l en client vpn.
 
jasper
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn UBEE router.
Poorten 500 en 1701 staan open in mijn router settings. Echter Portscan geeft aan dat ze dicht staan. Oh ja, 1723 staat idd wel open voor PPTP, maar dat is me veeel te onveilig.
Is er al bevestigd dat Ziggo deze poorten actief blokkeert?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '[L2TP IPSec] Blokkade hel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
blokkade Klacht over Ziggo : 2 12-01-2017
Hof: blokkade Pirate Bay opheffen Algemeen : 2 28-01-2014
Effect TPB blokkade minimaal, meetmethode en resultaten Brein onderuit gehaald. Ziggo Gebruikers Groep : 19 25-10-2012
Geen blokkade voor The Pirate Bay in BelgiĆ« Algemeen : 4 11-07-2010
blokkade IP nummer wordt niet opgelost Algemeen : 12 07-05-2009
Advertentie