obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wil je meer apparatuur aansluiten op je internetverbinding dan heb je een router nodig. Ziggo levert nu de Ubee EVW3200 en de Cisco EPC3925, daarin zit al een router met wifi.
 Onderwerp afdrukken
Aansluitadres veranderen
kletskater
Mijn aansluitadres is nooit veranderd door ziggo toen ik doorgaf dat de gemeente ons een ander huisnummer en postcode heeft gegeven.
Post komt wel op goede adres binnen.

Heb dit woensdag aangekaart bij Ziggo klantenbali
Heeft iemand hier een idee hoe lang Ziggo nodig heeft om Aansluitadres en postadres te laten overeen komen in haar administratie?
 
kezeltje
heb ik ook gehad.
kan wel een jaar of zo duren

en ik heb het hele hoofdbestuur daarover gemaild.

heel veel succes.

Jan
Make a daily backup of your obsolete files. Clap
 
kletskater
nou bedankt..Angry
dat beloofd veel goedsGrin
 
kobus1960
Even een vraag, gezien ongeveer dezelfde vraagstelling op een zusterforum.
Die adreswijziging door de gemeente, is dat wel doorgekomen bij andere instanties?
Zoals pensioenfonds, (regio)belasting, DigiD e.d.? Dit gaat in 1 databank, waaruit
ook nutsbedrijven kunnen putten. Is dit niet correct verlopen is je ISP's niets kwalijk
te nemen. Check dat dus even. Is dit niet correct gebeurd door de gemeente, MOGEN
die ISP's niet eens jouw gegevens veranderen i.v.m. fraudegevoeligheid.
 
kletskater
De wijziging is maar half doorgekomen.
Ondanks dat ik in mijn brief duidelijk was dat ons huisnummer veranderde op dit adres, wij zijn dus niet verhuist
heeft men bij Tele2 KPN en Ziggo alleen het postadres aangepast.
Het aansluitadres hebben ze ongemoeid gelaten.
Als klant ga je als je post op het nieuw opgegeven huisnummer binnen komt er van uit dat de wijziging is doorgevoerd, hoe kan ik weten dat ze 2 boekhoudingen er op nahouden voor aansluit en postadres??

Dat weet ik nu wel dus zal me niet snel meer overkomen.
Ondertussen schijnt het voor dit soort organisaties erg moeilijk te zijn om hun administratie aan te passen
 
kobus1960
En mijn eerste vraag? Als DAT niet goed geregeld is kunnen de ISP's ook niet anders.
Dan bestaat jouw nieuwe adres fysiek niet eens. Postadres is in die zin belangrijk voor
de ISP, zolang er maar betaald wordt.
 
kletskater
Alle instanties zoals digid, pensioenfonds bank ed maar ook tnt tpg, kpn zijn op de hoogte gebracht door de gemeente.
De meeste post loopt prima
ook tele2 en ziggo.
het probleem zit hem zoals ik al zei dat aansluit en postadres niet als 1 wordt gezien.
dat kpn, ziggo en tele2 die dubbele boekhouding er op nahouden zou goed kunnen betekenen dat administratief de verbinding op het nieuwe adres niet bestaat.
fysiek bestaat die lijn natuurlijk wel.
 
kezeltje
ook dat is niet sluitend,
want bij mijn nieuwe woning duurde het ook maanden voordat mijn (nieuwe) postcode opgevoerd was door de gemeente.
En ook niet alle bedrijven houden hun resources up-to-date (zoals hun bron voor nieuwe postcodes)
En bovendien heeft ZI660 ook verschillende database-systemen voor hun afdelingen (facturatie heeft een andere database-bron dan hun afdeling voor aansluitingen).

nogmaals heel veel succes.
jan
Gewijzigd door kezeltje op 22-12-2010 16:41
Make a daily backup of your obsolete files. Clap
 
kletskater
Gisteren een contactformulier ingevuld met vraag naar Ziggo wat de eventuele voorderingen zijn.
kreeg vandaag al antwoord.

Omnummeringen van postcodes en huisnummers worden door de gemeente zelf aan ons doorgegeven. Mijn collega heeft het voor u nagekeken, maar het huisnummer stond nog niet bekend. U zal daarom nog even moeten afwachten.

Nu vraag ik me af waar ik op moet wachten, is Ziggo bezig zijn administratie bij te werken, wachten ze op adreswijziging van de gemeente?
Deze omnummering heeft in april 2008 plaatsgevonden.
Mijn adres zoals door de gemeente bepaald zou al in het systeem van ziggo moeten zitten.
Dit soort omnummer acties worden in overleg gedaan met TNTpost en Ziggo, Eneco, KPN, zorgverzekeraars worden door de gemeentes op de hoogte gebracht

Wat kan ik doen om die wijziging bij ziggo door te voeren?
 
kobus1960

Quote

Even een vraag, gezien ongeveer dezelfde vraagstelling op een zusterforum.
Die adreswijziging door de gemeente, is dat wel doorgekomen bij andere instanties?
Zoals pensioenfonds, (regio)belasting, DigiD e.d.? Dit gaat in 1 databank, waaruit
ook nutsbedrijven kunnen putten. Is dit niet correct verlopen is je ISP's niets kwalijk
te nemen. Check dat dus even. Is dit niet correct gebeurd door de gemeente, MOGEN
die ISP's niet eens jouw gegevens veranderen i.v.m. fraudegevoeligheid.


Dat wordt dus toch informeren óf de gemeente dat wel gedaan heeft, die zijn ook
niet foutloos.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Aansluitadres veranderen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Kan ik mijn externe ip-adres veranderen? Hardware instellingen : 11 11-06-2017
Ip adress veranderen? Hardware instellingen : 5 22-02-2016
DNS veranderen Algemeen : 5 20-08-2015
netgear wnr 3500 wachtwoord veranderen??? WiFi, draadloos netwerk : 4 28-06-2012
DNS servers veranderen Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 14 10-06-2011
Advertentie