obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wil je meer apparatuur aansluiten op je internetverbinding dan heb je een router nodig. Ziggo levert nu de Ubee EVW3200 en de Cisco EPC3925, daarin zit al een router met wifi.
 Onderwerp afdrukken
Internet via SMC router werkt maar 1 minuut
1vandeJeetjes
Ik heb me vandaag suf gezocht en heb onderstaand probleem niet kunnen oplossen. Wie kan me helpen ?

Ik heb een UBEE EVM3200 modem van ZIGGO en een SMC WBR14T-G draadloos router. Rechtstreeks van UBEE modem naar 2 laptops via een switch werkt goed. Op het moment dat ik de switch vervang door de SMC router werkt internet direct, maar na 1 minuut niet meer. Het netwerk via de router is nog steeds actief, dus volgens mij zit er iets niet goed in de communicatie tussen de SMC en de UBEE.

Als ik een release doe op de WAN-settings en daarna een renew, dan werkt internet weer voor 1 minuut.

Heeft iemand voor mij de gouden tip ?

Alvast bedankt - Johan.
 
MisterSenseo
Wat is je LAN IP op de router en wat voor IP krijg je op je pc ?
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
wongo

Quote

1vandeJeetjes schreef:... Op het moment dat ik de switch vervang door de SMC router werkt internet direct, maar na 1 minuut niet meer. ...
Is het modem op de wan poort of een lan poort van je router aangesloten ? Heb je op de laptops het ipadres vrijgegeven met "ipconfig /release" ? Heb je het modem van de stroom afgehaald om het te resetten ?
 
1vandeJeetjes
Ik beantwoord beide reacties in 1 keer.

Het IP adres van de router is 192.168.2.1 en de IP adressen voor de aangesloten laptop / pc geeft de router uit in de range 192.168.2.100 tot en met 199

Ik heb geen release gedaan op de adressen van de aangesloten laptop. Ik heb eerst alles uitgezet. Vervolgens de ubee aangezet. Toen deze up and running was heb ik de router aangezet en vervolgens de laptop. Het werkte direct, maar voor slecht 1 minuut. Dus in principe waren alle instellingen goed, maar het lijkt wel alsof er iets na 1 minuut wordt gewijzigd in ubee, waardoor de router niet meer verbonden is met de ubee.

De modem heb ik aangesloten op de WAN poort van de router en de laptop op de LAN poort. Als de verbinding tussen router en UBEE weg is gevallen, zien de laptops in het netwerk elkaar nog wel. Dus de router houdt het netwerk wel in stand, maar verliest na 1 minuut de verbinding met UBEE.

Ik hoop dat jullie met deze informatie me nog een stap verder kunnen helpen. Alvast bedankt voor de moeite tot nu toe.
Groet Johan
 
kobus1960
WAN staat op dynamic IP? Misschien overbodige vraag, maar toch......
En zo ja, kan je die een release geven in je router? Probeer dat eens.
 
1vandeJeetjes
Beste Kobus,

Ja - WAN staat op dynamic IP. En zoals ik in de start vraag stelde - ik de WAN-settings gereleased. Als ik een release doe op de WAN-settings en daarna een renew, dan werkt internet weer voor 1 minuut.

Ik las in een ander forum dat UBEE mogelijk op DHCP enable staat en Router ook, dat je dan niet kabel in WAN zou moeten steken, maar in LAN OF DHCP disablen op UBEE. Hoe dat laatste zou moeten is mij een raadsel.
 
kobus1960
Dat laatste maakt niet uit, daar de SMC in een totaal andere range zit dan de Ubee.
Vandaar ook de vraag of WAN dynamic stond.

Wat je zou kunnen doen is het volgende, de Senseo methode,
Aansluiten LAN modem naar WAN router.

LAN IP SMC 192.168.123.254
DHCP
IP Start 192.168.123.1
IP End 192.168.123.250
SubNet 255.255.255.0
Default Gateway 192.168.123.254
Prim DNS 8.8.8.8
Sec DNS 8.8.4.4
WAN Dynamic IP

Zo weet je in ieder geval zeker dat modem en router elkaar niet in de weg zitten.
Op deze wijze is het altijd succesvol gebleken.
 
mesa57
Ehhhh, is de SMCWBR14T-G niet een ADSL router ???
 
BMP
En ook cable

http://www.smc.com/index.cfm?event=vi...4&pid=1441
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet via SMC router werkt maar 1 minuut', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Ziggo biedt heel Amsterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 13-10-2020
Advertentie