obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
kabelbreuk en zeer slechte communicatie Ziggo
nicolko
sinds begin december begon mijn internet te klapperen. na een week hield de verbinding er volledig mee op. Er was geen tv signaal (analoog, digitaal), internet verbinding en telefoon verbinging. Door een monteur werd een kabelbreuk geconstateerd. De monteur melde dat Ziggo mij ging bellen en dat zodra de vorst uit de grond was een speciale aannemer zou gaan graven en de breuk zou herstellen. Dit kon enige tijd duren en ziggo zou mij uiteraard op de hoogte houden van de voortgang.

Dit gebeurde helaas niet. Ziggo heeft op geen enkel moment zelf contact met mij gezocht. Met veel moeite heb ik door spammen via twitter, forums een 2tal berichtjes gehad van webcare medewerkers maar allen verwijzen ze mij naar NKM. Ook zeggen ze dat door evt vergunning aanvragen het vanaf nu nog wel 5 tot 8 weken kan duren. Ook dit verbaast mij. Ik kan begrijpen dat door vorst er niet gegraven kan worden. Echter houdt niks een bedrijf tegen om dan in ieder geval de evt benodigde vergunning te regelen maar dit zal wel tegen het zere been ban de bureaucratische organisatiestructuur bij ziggo zijn.

Het is zeer jammer dat ziggo iets simpels als communicatie niet begrijpt en dat men dus noodgedwongen dmv dit soort forums moet proberen om iets geregeld te krijgen. Ondertussen schrijft ziggo wel steeds het abbonementsgeld af en wordt er over compensatie nog in het geheel niet gesproken.
Gewijzigd door nicolko op 18-01-2011 11:42
 
kobus1960
Heb je wel TV?
 
nicolko
heb mijn post aangepast. Geen internet, geen tv (analoog, digitaal) geen telefonie. Oftewel.geen mogelijkheid gebruik te maken van het alles in 1 extra pakket met onbeperkt bellen naar vaste nummers

Quote

kobus1960 schreef:
Heb je wel TV?
 
kobus1960
Oke, duidelijk, hoop voor je dat "Ziggo Webcare" hier meeleest, dat wil wel eens
tempo in dergelijke kwesties brengen. Succes!! Angry
 
nicolko
nou..die verwijzen me ook enkel door naar NKM ( de kabelmaatschapij die de breuk moet verhelpen). Dus vooralsnog versnelt ook de webcare helemaal niets helaas.

Quote

kobus1960 schreef:
Oke, duidelijk, hoop voor je dat "Ziggo Webcare" hier meeleest, dat wil wel eens
tempo in dergelijke kwesties brengen. Succes!! Angry
 
kobus1960
Het gebeurt met regelmaat dat men hier specifiek om jouw gegevens vraagt en
daar met spoed achterheen gaat, daar refereerde ik aan, meer niet. Ik ben hier
niet ter verdediging van Ziggo. Wij zijn onafhankelijk namelijk.
 
nicolko
Dat begrijp ik ook. Ze hebben mijn gegevens reeds. Echter afgezien van een enkel berichtje dat ze er mee bezig zijn is het nog niet gekomen in de 1,5 maand. Ik heb het hier ook gepost in de hoop dat het onder de aandacht blijft/komt van de webcare mewerkers en dat het inderdaad nu versneld gaat worden... Zodra ziggo een positief signaal afgeeft zal ik dat uiteraard ook posten. In het verleden heb ik via telfort.gebruikers.eu op die manier een storing van telfort ook correct afgehandeld gekregen dus we houden hoop Smile. Ik vind dan ook opstappen naar een andere maatschapij (lees adsl ) ook geen optie.

Quote

kobus1960 schreef:
Het gebeurt met regelmaat dat men hier specifiek om jouw gegevens vraagt en
daar met spoed achterheen gaat, daar refereerde ik aan, meer niet. Ik ben hier
niet ter verdediging van Ziggo. Wij zijn onafhankelijk namelijk.
 
MaXMhZ
Dit kan helaas wel eens een tijd gaan duren.

Ziggo zelf doet deze graaf/herstel werkzaamheden niet. Ze schakelen hiervoor de netwerk (kabel) beheerder in, die op zijn beurt weer een aannemer in de hand neemt om te graven, en waarschijnlijk ook nog eens een bedrijfje dat de monteur levert om de kabel te herstellen. Graafwerkzaamheden kun je niet zo maar uit gaan voeren ook. Hier heb je dus toestemming nodig van de gemeente en/of eigenaar van de grond.

Dat zijn dus een bult partijen die allemaal ook nog eens goed samen moeten werken.

Ziggo zelf is hierbij maar een klein radertje.

In ieder geval succes gewenst.

Allemaal erg vervelend, maar ik denk dat Ziggo niet moeilijk zal doen over compensatie van gemaakte extra kosten.
 
Puma
Je hebt alleen een vergunning, en de bijbehorende KLIC melding, nodig als je mechanisch gaat graven. Een kabelbreuk herstel je met een schop, spierkrachten, koppelbus en een krimpsok. Smile
Dat soort breuken worden ook door de monteurs van Ziggo zelf gedaan. En het hoeft ook helemaal niet lang te duren.

Ik kan het weten. In Enschede graven aannemers glasvezel naar woningen voor ons en daarbij gaat weleens wat kapot. Dezelfde dag wordt het nog hersteld en de rekening verstuurd.

Ik snap alleen niet waarom jij naar de aannemer wordt doorverwezen. Jij hebt te maken met Ziggo en niemand anders. Shock
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'kabelbreuk en zeer slechte communicatie Ziggo', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Ziggo Snelheidsprobleem Algemene computer en software vragen. : 8 09-05-2021
Advertentie