obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
Drama
ljjl
Ziggo laat het vandaag 28 januari 2011 afweten bij het overstappen naar hun all-in-one pakket. Niet in technisch opzicht, maar wel met een haperend werkproces en vooral in menselijk opzicht. Ziggo is nog steeds een ‘rotbedrijf’ blijkt weer eens. Wat is het verhaal?Angry

In november 2010 heb ik mijn telefoonnummer ingetikt op de verkoopsite van Ziggo en ben direct teruggebeld. Dat is goed geregeld dacht ik nog. Ze hebben blijkbaar hun leven gebeterd ten opzicht van een aantal jaren geleden, waarvan ik me de slechte service herinnerde. Direct het duurste all-in-one pakket besteld, met nadrukkelijk de aantekening dat er geen coax aansluiting in huis in de meterkast is. En laten vastleggen in ‘het systeem’ dat de monteur onder de vloer moet. Ik wilde ook extra betalen eventueel. De medewerker heeft het nagevraagd bij de chef, maar het was allemaal geen probleem en op 28 januari 2011 zou het allemaal werken, zonder extra kosten.

Fantastisch dacht ik toen (en als dat maar goed komt dacht ik ook nog). Geen woord over ‘huisaansluitngen.nl’ waar ik vandaag, twee werkdagen voor ik afgesloten wordt bij Telfort en Tele2 naar verwezen wordt en waar ik moet rekenen op een wachttijd van 4 weken. He? Een brief van Ziggo bevestigde in november 2010 de opdracht, maar niet de afspraak dat de monteur onder de vloer zou gaan, waar ik wel een bevestiging van had gevraagd, wetende hoe moeilijk Ziggo in de praktijk kan zijn over de coaxkabel. Ook niks over ‘huisaansluitngen.nl’, waar ik toen nog nooit van had gehoord.

Na een week nog een keer laten terugbellen via die mooie verkoopvoordeur van Ziggo om toch ook de snelle nieuwe router van Ziggo af te nemen. Je kunt beter alles maar door Ziggo laten leveren en installeren. De eerste opdracht werd geannuleerd en de tweede aangemaakt. Opdrachten wijzigen kan niet in ‘het systeem’. Keurig weer een brief van gehad. Voor de zekerheid ook weer gesproken over de situatie hier in huis met een gesplitste coax onder de vloer en geen meterkast aansluiting. Wederom geen probleem voor de verkoopafdeling. Wederom niets over dat o-z-o essentiële ‘huisaansluitngen.nl’. Nou dacht ik, zou het dan echt in een keer goed gaan? Ziggo was niet bekend om haar goede bedrijfsvoering en servicegerichtheid. Ben benieuwd.

Ik blijf op 28 januari thuis en ben voorbereid op alles (dacht ik), extra coax van de hoogste kwaliteit ingeslagen, bereid tot bijbetalen, tot schriftelijk verklaren dat ik alle verantwoordelijkheid op me neem voor werk aan de coax, mentale oefeningen gedaan, maar …….. het bleek een monteur te zijn van Centric. He? ‘Ja, ik ben niet van Ziggo, ik word ingehuurd en mag niet onder de vloer’. He? Maar wat nu? Ik wordt over 2 werkdagen afgesloten van Telfort en Tele2! ‘U moet Ziggo bellen!’ He? Moet u niet zorgen dat dit wordt opgelost vraag ik de Ziggo / Centric monteur? ‘Nee!….’. He? Ik bel dus met een inmiddels ongezond adrenalineniveau Ziggo.

Niks terugbellen nu. Onduidelijke menu’s voor mijn situatie en veel gesproken tekst die niet ter zake doende is. Telkens een Ziggo (of niet Ziggo) persoon die zegt dat hij/zij niet de juiste is en zegt dat ik moet terugbellen en een andere menukeuze moet maken. Terugbellen kan niet en doorverbinden kan ook niet bij dit bedrijf dat als corebusiness verbindingen heeft.

Het is nu Kafkaësk, inhumaan aan het worden. Ik mag al die tijd 10 cent per minuut betalen. Al met al gaat het telefoneren bijna 2 uur duren en ik heb 7 keer opnieuw gebeld. De uitkomst is frustratie, boosheid en geen werkende Ziggo all-in-one 120Mbit super mega deal. En daarna regelen dat alles wordt teruggedraaid en mijn oude telefoon en internet blijven werken. Een aantal die ik gesproken heb zijn onbeschoft als ik hun verzoek het probleem op te lossen in plaats van uitleg te geven, wat mij geld kost en irrelevant is. Geen van hen is in staat te regelen wat geregeld zou moeten worden. Namelijk dat er een monteur komt die snel de groene grondkabel verlengt naar de meterkast. Of opdracht geeft aan de Centric monteur om de zaak toch aan te sluiten op de coax kabel die door de meterkast naar de 2e verdieping gaat door te knippen, te splitsen en weer aan te sluiten. Lijkt niet zo moeilijk zou je zeggen. Maar het is NIET te regelen.

Ik blijf achter met de dreiging van boze huisgenoten als de telefoon en internet verbinding over 2 werkdagen worden afgesloten.
De Centric monteur holt weg terwijl ik met de zoveelste Ziggo medewerker bel. Ik neem me voor het er niet bij te laten zitten. Bij de meest onbeschofte Ziggo medewerker (zo’n arrogant jochie) kan ik ineens ook niet meer aan de telefonische evaluatie achteraf doen, de vragen over wat ik van het gesprek vind komen niet. Toeval? Ik wil wraak!

Wie is in vredesnaam verantwoordelijk voor die verkoopclub? Die wil ik wel vertellen wat ik vind van zijn / haar afdeling. En wie zit daar boven om te zorgen dat al die afdelingen, intern en extern goed met elkaar samenwerken? Wie zit er in de directie van dit Ziggo? Zijn dat nog mensen? Of is er een mutatie geweest die een nieuw ####type heeft opgeleverd. De ####salarisomhoogprestatie omlaag. Die wil ik dit verhaal ook wel eens voorhouden.

Of toch maar vast een verhaal op de fora op internet plaatsen? Maar daar staan al zo veel tranentrekkende verhalen over die grote ‘onmenselijke’ bedrijven die na de liberalisatie de managers hoge salarissen betalen en alleen maar onmenselijker zijn geworden. God, wat voel je je machteloos op zo’n dag. Ik schrijf het nu dus maar van me af. Een rechtszaak beginnen? Amnesty International vragen een afdeling voor niet integere bedrijven op te zetten, want dit is toch echt een vorm van martelen hoor! Zonder bloed maar met psychische trauma’s tot gevolg.

Ach, wat een wereld, wat een wereld…..
De komende jaren geen Ziggo. Maar KPN wil al jaren niet antwoorden op mijn brief over wanneer de oude wijkcentrale nu eindelijk eens sneller wordt dan 6 Mbit. Nee, KPN is net zo onmenselijk als Ziggo. Meer opties zijn er niet in ons dorp. Wat is dit voor liberalisering beste politici? Leg het me nog eens uit wat ik hier goed aan moet vinden, leg het me uit. Ik snap het nog steeds niet.

Dit ook maar naar de klachtenafdeling van Ziggo, wie weet kan ik het een van de directieleden een keer uitleggen. Uitleggen wat een klant is. Hoe je een klant het gevoel geeft klant te zijn. Wat service is. Wat oplossingsgericht handelen is. Wat leidinggeven is. Dat ze meer dan Rutte innen, maar het niet verdienen.
Ik wil smartengeld! O ja, die telefoonkosten komen daar nog bij.

Gewenste oplossing
Uiterlijk as maandag een werkende aansluiting en excuses van de onbeschofte medewerkers en hun leidinggevenden.



Edit BMP: paar woorden aangepast, laten we het netjes houden. Smile
Gewijzigd door BMP op 30-01-2011 10:44
 
BMP
Beste ljjl

Een heel verhaal, maar om je verhaal leesbaarder te maken is het misschien handig om enige alinea's er tussen te plaatsen, dus 2/3 zinnen dan een alinia, enz, enz,........
Je kan je eigen topic bewerken om dat te realiseren.

Teven kan je een beroep doen op de mensen van Ziggo webcare hier aanwezig op de site, die zijn hier om klanten met problemen snel te kunnen helpen die er met de helpdesk niet echt uit komen, en dat doen ze prima.
Maar dat je maandag een werkende aansluiting hebt betwijfel ik dat is wel erg kort dag, aangezien het weekend voor de deur staat. Smile,

Succes,

BMP

Edit: Ik heb de mensen van webcare al op de hoogte gesteld van je probleem. Smile er zal maandag wel iemand van webcare reageren.
Gewijzigd door BMP op 28-01-2011 17:25
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
Ziggo-WebCare_Jelle
Beste Ljjl,

Uit je bericht begrijp ik dat je aansluiting onder de vloer zit? Is dit wel door Ziggo (of voorloper) zo aangelegd? Als je mij een PB stuurt met je postcode + huisnummer, dan zal ik kijken wat ik voor je kan betekenen.
Ziggo WebCare Jelle
 
ljjl
Goed nieuws: 5 star Jelle is echt een snelle Jelle. Gister (zondag) nog een monteur voor vanochtend ingepland. Deze is net geweest en komt morgen terug om het in orde te maken. De kabel vanaf de buitenkast is gemeten en goed. Ik leg vandaag zelf een nieuw stuk coax klaar van meterkast naar las onder de vloer. Wat spannend nu. Morgen verder. In elk geval wordt er nu gewerkt ipv gepraat.
 
BMP

Quote

ljjl schreef:
Goed nieuws: 5 star Jelle is echt een snelle Jelle. Gister (zondag) nog een monteur voor vanochtend ingepland. Deze is net geweest en komt morgen terug om het in orde te maken. De kabel vanaf de buitenkast is gemeten en goed. Ik leg vandaag zelf een nieuw stuk coax klaar van meterkast naar las onder de vloer. Wat spannend nu. Morgen verder. In elk geval wordt er nu gewerkt ipv gepraat.


Kijk dat is goed nieuws Jelle heeft zijn naam idd mee GrinGrin

ben benieuwd naar het vervolg Wink
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
ljjl
Het werkt! Dat is het goede nieuws. 120 Mb op m'n UTP.
M'n Zyxell powerlan geeft op 1 PC 30 Mb, niet slecht, maar geen 120 natuurlijk en op een andere PC kom ik niet verder dan 13 Mb. Maar goed dat is al meer dan hiervoor via Telfort op de oude wijkcentrale van KPN. Dat wordt puzzelen om er meer uit te persen. Maar dat gaat Jelle dus niet voor me doen.
verder werkt de security pin voor wireless devices niet lijkt het. Als je op de daarvoor bestemde knop op de router drukt lukt het wel om een notebook op het Ziggonet te krijgen. Nu de Wii en de Ipod nog.
Verder is er in de manual sprake van een installatiewizzard voor de router, maar die software staat niet op die ene CD die ik heb. Daar staat alleen de manual, aan adobe reader uit 2004 en de USB wireless stich installatie op. Wellcht dat de monteur een CD in z'n eigen notebook heeft laten zitten?
Ben inmiddels wel de router aan het verkennen via de webinterface.
Telefoon werk ook en de TV's ook. Geen slecht resultaat so far. Wat nu nog mis kan gaan is dat Telfort en Tele2 morgen niet worden afgesloten en facturen blijven sturen, het blijft spannend tot het laatst.
Nu maar eens de mac filtering gaan zoeken in de router etc.
 
BMP
Ah goed nieuws

En dat is ondanks de problemen nog vlot gegaan via Ziggo Webcare

Veel puzzelplezier met de instellingen Grin

BMP Smile
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Drama', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
DRAMA: overstappen op alles-in-1 Klacht over Ziggo : 18 16-03-2013
DRAMA 558,95 euro i.pv. 149,- voor de interactieve ontvanger Klacht over Ziggo : 11 27-01-2012
Advertentie