obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Internet BLIJFT hangen.. wie helpt mij :(
loki
Beste lezers,

ik heb al een ongelofelijk lang en dramatische strijd met ziggo sinds juli. Het een en ander is verbetert maar ik blijf aan het klooien. Ik zal zo kort en bondig mogelijk opschrijven wat mijn probleem is. Ik heb idee dat het in het modem zit.

Mijn probleem is dat mijn internetconnectie ineens in elkaar valt. Ik game graag en heb dan last van lag tijdens het gamen. Ik heb 7 seconde geen controle en enkel disconnect ik compleet. Dit ongeveer 1-2 per minuut. Erg vervelend dus en niet speelbaar. Ik heb er eigenlijk niet op bepaalde momenten last van. In de avond wellicht net iets meer. Kan ook zomaar 2-3 weken goed gaan en dan begint de ellende weer. Bij ziggo hebben ze de handdoek in de ring gegooid. Niemand denkt me meer te kunnen helpen. Ik zou graag overstappen maar ik heb optie op hoge snelheid ADSL en ook glasvezel is voor mij nog niet beschikbaar. Dan moet de klant maar naar oplossingen zoeken... Hopelijk zijn er meer mensen met dit probleem of kan er iemand helpen. Ik weet wel dat ik me ongelofelijk genaaid voel door ziggo.

- 6-7 monteurs aan huis gehad. 2 Keer het ubee modem vervangen door een nieuwe ubee. Na meerdere verzoeken het modem door een ander merk te vervangen kreeg ik geen respons. Werd niet doorgecommuniceerd met de monteur. Het signaal is in de wijkcentrale aangepast en er is het een en ander vervangen. Signaal is volgens ziggo en de monteurs nu goed.

- Gehele bekabeling vervangen door ziggo, monteur heeft bekabeling zelf geinstalleerd.

- Heb zelf mijn Netgear router vervangen door een nieuwe Netgear WNR1000.

- Ontelbaar keer gebeld. In het begin kreeg ik nog te horen dat er veelste veel T3 problemen zaten in het modem. Dat schijnt nu weg te zijn volgens de mensen aan de telefoon... Toch lag ik tijdens het gamen en valt mijn verbinding van 50download terug naar 2-3.

- Heb zowel met als zonder router geprobeerd. Ook op andere computers valt de internetvebdinging soms in. Ik verlies nooit compleet connectie. Heb de UTP kabels ook alleens omgewisseld zonder resultaat.

Heb vanavond nogmaals gebeld. Er wordt niets vreemds in mijn modems gevonden... Ik weet het niet meer Sad

vast HARTELIJK dank voor reacties
 
Gilex
Hopelijk reageert een van de webcare medewerkers hier om je te helpen.
Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there......
 
BMP
Als ze bij Ziggo niks kunnen vinden, dan is de eerste stap bij jezelf te kijken ik wil niet zeggen dat er wat is hoor.
Maar heb je legitime software op je pc/ees?, Antivirussoftware up to date? kijk op je lan verbinding of er ook data verkeer is als je niets doet (gamen , downloaden/surfen, p2p wat er ook maar de achtergrond draait)

Kijk ook even of je het probleem hebt als je rechtstreeks op het modem zit een paar dagen, het is even lastig voor de andere computergebruikers maar het kan veel zeggen, en sluit veel uit.

Als je zeker weet dat dat allemaal goed is, dan ligt het probleem bij ziggo.

Succes,

BMP Smile
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
loki
Thanks vast voor je reactie. Ik weet niet goed hoe ik kan checken of er verkeerd zonder gebruiken is maar direct op het modem internetten geeft hetzelfde resultaat helaas. Dat heb ik vandaag al even geprobeerd. Ik sta open voor alle reacties, heb liever dat het aan mij ligt en dat ik er iets aan kan veranderen als dat het zo blijft.
 
BMP
Hoe zien je testen (rechtstreeks op modem) op speedtest.net er uit? wat voor ping haal je?? (wel even antivirussoftware uitzetten)
De testen kan je ook mooi terug zien in your results


BMP Smile
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
loki
De snelheid die ik haal als ik er rechtreeks opzit is 80mb/s dus die is precies goed, met router ongeveer rond de 45 dus dat is normaal. Dan ineens dondert hij in. Ik heb wel een keer een video gemaakt van wat er gebeurd. Als je die graag wil zien wil ik die rustig even sturen. Tussentijds krijg ik dus wel gewoon goede waardes. Maf ..
 
kobus1960
Heb je wel een GB netwerkkaart in je pc zitten?
 
MisterSenseo
Heb je de huisinstallatie wel volgens klikkerdeklik en klikkerdeklak aangesloten zitten ?
Monteurs doen dat niet en daar zit erg vaak de kneep.
Het aansluitschema vind je in mijn handtekening.

Succes
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
loki
Hij moet goed geinstalleerd zijn inderdaad, anders zou hij het ook niet 2-3 weken goed doen en ineens niet denk ik Sad. Wat is een GB netwerk kaart? Kan ik dat checken in comp beheer?
 
MisterSenseo
Dat is hem nou juist de kneep,want het kan inderdaad zomaar een poosje goed gaan,dus check het toch maar eens goed.
GB is 1000 Mbit,wat je nodig hebt om hogere snelheden door te voeren,100 Mbit haalt in de praktijk niet meer dan 40-50 Mbit.
Je kunt dit checken in configuratiescherm/netwerkverbindingen/eigenschappen van je LAN verbinding.

Succes,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet BLIJFT hangen.. wie helpt mij :(', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Ziggo biedt heel Amsterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 13-10-2020
Ziggo herstart landelijke uitrol gigabit-internet in Hoogvliet Rotterdam Ziggo nieuws : 1 28-07-2020
Ziggo biedt heel Rotterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 10-03-2020
Advertentie