obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier de upload en download resultaten van speedtests! Krijgt u de beloofde snelheid na een snelheidsverhoging?
 Onderwerp afdrukken
lage snelheid intern netwerk en download
kobus1960

Quote

carpdemon schreef:
mijn score is met hd 7.4


Dan ligt je probleem niet in je pc zelf.
 
wongo

Quote

MaXMhZ schreef:
eSATA (= SATA2) max snelheid 3GBit/s = ca. 375 MB/s, alleen als de file kleiner is dan de cache RAM in de drive kan je hoger komen. Dit is echter zeer tijdelijk. (tot de cache vol zit en de daadwerkelijke drive write speed een rol gaat spelen). Dan zul je meestal teruggaan naar 250 MByte/s of minder. Dit is dus zonder netwerk transfer en zonder USB transfer. Stel je je computer in op de meest-compatible PIO (Programmed I/O) in plaats van DMA, dan moet het OS/CPU de transfer volledig voor zijn rekening nemen in plaats van de SATA/IDE controller, en keldert de snelheid verder in. Probeer maar eens, en zeg maar daaag tegen 100 MB/s. Wink
MB = MegaByte, Mb = Megabit (tenminste dat begrijp ik uit jouw eerste berichtje). Ik haal 100 MegaByte per seconde bij het kopieren van of naar esata harddisk, wanneer ik bestanden van 12 gigabyte kopieer. Lees je eerste berichtje (mij eerdere quote) nog maar eens.
Gewijzigd door wongo op 17-02-2011 17:25
 
MaXMhZ
Het is goed mogelijk 100 MB/s te halen van/naar eSATA schiven. Deze 100 MB/s zou je ook halen met de schijf intern. Over het algemeen is eSATA gewoon een naar buiten uitgevoerde SATA aansluiting die op de SATA controller van het moederbord is aangesloten. De 100 MB/s wordt hier bepaald door de harde schijf. Hitachi Deskstar serie misschien?
 
wongo

Quote

MaXMhZ schreef:... van/naar een SATA II is dit maximaal 300 Mb/s, SATA III 600 Mb/s, USB 3.0 600 Mb/s. Al deze snelheden zijn maximaal-theoretisch. De werkelijke snelheid zal lager liggen. ...
Zie je het nu ?
 
MaXMhZ

Quote

wongo schreef:

Quote

MaXMhZ schreef:... van/naar een SATA II is dit maximaal 300 Mb/s, SATA III 600 Mb/s, USB 3.0 600 Mb/s. Al deze snelheden zijn maximaal-theoretisch. De werkelijke snelheid zal lager liggen. ...
Zie je het nu ?


Post verbeterd. SATA II 3Gb/s, 300 MB/s, SATA3/USB 6Gb/s, 600 MB/s
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'lage snelheid intern netwerk en download', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
Nieuwe GIGA snelheid bij Ziggo Zakelijk Ziggo nieuws : 1 16-10-2019
VodafoneZiggo test ‘netwerk van de toekomst’ Ziggo nieuws : 1 22-08-2018
LTE-M-netwerk Vodafone nu live Ziggo nieuws : 1 29-06-2018
internet snelheid Snelheid : 7 18-12-2017
Advertentie