obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wil je meer apparatuur aansluiten op je internetverbinding dan heb je een router nodig. Ziggo levert nu de Ubee EVW3200 en de Cisco EPC3925, daarin zit al een router met wifi.
 Onderwerp afdrukken
Lag tijdens games maar download is prima
Klaptafeltje
Ik heb een ziggo alles in één pakket en een sweex lw310v2 router.
Als ik bijvoorbeeld met steam een spel download dan haal ik makkelijk 1,5 mb.
Speel ik een spel via steam online heb ik lag om de zoveel tijd
Een ander voorbeeld is dat als ik via winamp radio stream of World of Warcraft speel dan heb om de zoveel tijd last van lag.
Dit probleem had ik bij mijn vorige abbonoment niet (kpn en router was kpn experiabox) daar kon ik rustig radio streamen en world of warcraft tegelijk spelen.

via dat programma van inSSDNer heb 50 +- dB dat zou in principe voldoende moeten zijn lijkt mij. (kan het mis hebben)
De balkjes van windows staan ook altijd vol.

Download snelheid is prima maar spelletjes online spellen is bijna niet mogelijk

Moet ik bepaalde poorten open zetten of iets in of uitschakelen in de router?

bijvoorbaat dank voor je hulp.
 
Ziggo-WebCare_Jelle
Heb je de verbinding ook zonder de Sweex router getest? mogelijk wordt de LAG veroorzaakt door de router. Dus met een netwerkkabel van je pc naar het modem.
Ziggo WebCare Jelle
 
Klaptafeltje
Ik heb het direct met de modem geprobeert en dan heb ik geen lag dus het ligt aan de router.
Is er een manier waarop ik dat kan verbeteren?
Of is die sweex router slecht?
 
MisterSenseo
Het is niet de beste,maar in principe zou hij het wel moeten doen.Alhoewel met online spellen kan het wel een probleem worden,met bijvoorbeeld Cisco/Linksys routers hoor je dit soort problemen niet veel.
Of D-Link routers.......Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
kobus1960
TP-Link Model No. TL-WR1043N, al 3 maanden geen krimp, en betaalbaar.
 
MaXMhZ
Als direct op de modem geen problemen geeft ligt het aan de router of de bekabeling. Draadloos online gamen is gewoon belabbert. Koop een goede cat.6 kabel en kijk dan nog eens, of koop een goede router. Er zijn er al een paar genoemd. Daar zou ik de DLink DIR-655 gigabit router aan toe willen voegen.

Wat je ook kunt proberen is de router als switch gebruiken.
Sluit daarvoor de computer en de modem beide op een LAN aanmsluiting van de router aan, en zet DHCP in de router uit.
De computer (je kunt nu maar 1 aansluiten) krijgt dan net als met de directe aansluiting op de modem het externe IP adres van de modem. Je bent nu wel direct op Internet aangesloten. Geen router firewall en andere mogelijkheden zoals QoS meer. Je hoeft nu ook geen port-forwarding meer te doen in de router. Bijna alle poorten staan nu open en zijun direct met de aangesloten computer verbonden.

Genoeg om te proberen. Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Probeer ook meerde games.

Het maakt wel degelijk uit op welke locatie (wereldwijd) de game server of je tegenstander zit. Het duurt aanmerkelijk langer om met iemand in Australie of Nieuw Zeeland te communiceren. Vooral als er een sateliet tussen zit gaat de ping (reactie tijd) door het dak.
Gewijzigd door MaXMhZ op 09-03-2011 22:14
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Lag tijdens games maar download is prima', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
5ghz wifi valt weg tijdens kopieeren WiFi, draadloos netwerk : 3 21-06-2017
Ziggo verhoogt prijzen alweer ! Maar de service en het netwerk hier zijn matig Klacht over Ziggo : 3 23-05-2017
VyprVPN van gebruikers.eu werkt prima! Algemene computer en software vragen. : 3 30-08-2016
Horizon extra mediabox wordt maar niet geactiveerd Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 2 31-10-2015
Download snelheid probleem Snelheid : 3 13-05-2015
Advertentie