obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wil je meer apparatuur aansluiten op je internetverbinding dan heb je een router nodig. Ziggo levert nu de Ubee EVW3200 en de Cisco EPC3925, daarin zit al een router met wifi.
 Onderwerp afdrukken
vast en mobiel internet, kan ineens niet meer
DrP-ziggo
Volgende vraag:
Configuratie:
PC-laptop voorzien van WiFi, lan en mobiele datacard. Kan dus thuis werken en buitende deur.
Ipad voorzien van wifi en datacard.
instellingen voor mail (pop account) waren afgelopen maanden, werkte ook perfect:
mail inkomend via de mailserver van drP.
uitgaande mail via de authsmtp.vodafone.nl.
Waar ik ook was via vastinternet , wifi of kabel thuis, of via datacard ( mobiel internet) alle mails werden keurig ontvangen en mails werden keurig verzonden.

Ineens werkt het niet meer sinds woensdag jongstleden. Ziggo blokkeert gebruik maken van andere uitgaande mailserver van vodafone.

Nu moet ik als ik thuis werk met een andere uitgande server werken dan "buiten" via het mobiele netwerk voor uitgaande mail.

Wat kan ik doen, wat zijn de oplossingen zodat ik weer als vanouds zonder allerlei instellingen constant te wijzigen

Ik wil dus met outlook zowel mobiel, als via netwerkthuis kunnen werken door alleen de keus t emaken tussen soort netwerkverbinding. Mobiel of draadloos opthuisnetwerk. Daarnaast een config waarbij alle gegevens eenmalig worden geconfigureerd waarna ik zonder consequenties voor agenda's inboxen en uitboxen weer kan werken zoals ik gewend was.
SadAngry
 
MisterSenseo
Heel vreemd dat het in de afgelopen maanden heeft kunnen werken,want je smtp server mag alleen werken via je datacard zoals je hem beschreven hebt.
Zodra je op een ander netwerk zit,welke dan ook,moet je de dan geldende smtp server gebruiken,dus als je thuis op Ziggo werkt moet je smtp.ziggo.nl gebruiken.
Door welk toeval dan ook,je hebt een poos met geluk geen problemen gehad,het probleem wat je omschrijft is helemaal correct met de werkelijkheid.
Email verzenden via datacard gaat met authsmtp.vodafone.nl en thuis moet het smtp.ziggo.nl zijn.
Als je ergens bent waar men Alice DSL heeft moet de instelling zijn: smtp.alice.nl
Noem ze allemaal maar op,elke internetverbinding heeft zijn eigen smtp server,dus met Vodafone datacard kun je geen email verzenden via smtp.ziggo.nl en andersom ook niet,zo werkt het nou éénmaal.
Misschien zijn er wel foefjes of het automatisch om te laten schakelen,maar die ben ik nog niet tegengekomen................Sad
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'vast en mobiel internet, kan ineens niet meer', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Lang geen internet en slechte communicatie Klacht over Ziggo : 3 15-04-2024
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
helemaal niets meer Storing : 2 18-05-2021
Advertentie