obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wil je meer apparatuur aansluiten op je internetverbinding dan heb je een router nodig. Ziggo levert nu de Ubee EVW3200 en de Cisco EPC3925, daarin zit al een router met wifi.
 Onderwerp afdrukken
Overstappen van Telfort naar Ziggo? Hoe in te richten?
E4zyE
Hallo,

Ik ben van plan om over te stappen van Telfort naar Ziggo Alles in 1 extra. Nu zit ik een beetje te dubben hoe ik dit aan ga pakken. Ik woon in een vrij oud huis, dus alles komt binnen in de meterkast.

Een aantal vragen:

Ik wil op alle verdiepingen gebruik maken van Internet, en alleen op de 3e verdieping Digitale TV.
- Nu zat ik te denken aan CI+, is het zo dat je dan alsnog een COAX in je TV nodig hebt? (sorry geen ervaring met digitale TV)
- En moet ik dus een COAX door gaan trekken naar de 3e verdieping?

Internet:
- Levert Ziggo ook een router mee waarbij draadloos internet mogelijk is?
- Zelf wil ik ook Internet op de 3e verdieping, zonder al te veel snelheids verlies. Wat is aan te raden, draadloos of een lange kabel?

Telefonie:
- Bij Telfort betaal ik nu een vast bedrag voor telefonie, en kan ik gratis bellen naar alle vaste nummers. Is dit bij Ziggo ook het geval?

Alvast bedankt!
 
kobus1960
Klik even op klikkerdeklik in het onderschrift, de juiste wijze van aansluiten.

Quote

Ik wil op alle verdiepingen gebruik maken van Internet, en alleen op de 3e verdieping Digitale TV.
- Nu zat ik te denken aan CI+, is het zo dat je dan alsnog een COAX in je TV nodig hebt? (sorry geen ervaring met digitale TV)
- En moet ik dus een COAX door gaan trekken naar de 3e verdieping?


Ja, je hebt coax nodig voor de 3e verdieping. En je hebt een breedbandversterker nodig, anders
lever je kwaliteit in.


Quote

Internet:
- Levert Ziggo ook een router mee waarbij draadloos internet mogelijk is?
- Zelf wil ik ook Internet op de 3e verdieping, zonder al te veel snelheids verlies. Wat is aan te raden, draadloos of een lange kabel?


Nee, Ziggo levert alleen een modem, voor meerdere verbindingen heb je een router nodig, neem gelijk een
Gigabyte router, voorbereidt op de toekomst. Ik zou hierbij een kabel trekken (UTP), je moet toch al bezig.

Quote

Telefonie:
- Bij Telfort betaal ik nu een vast bedrag voor telefonie, en kan ik gratis bellen naar alle vaste nummers. Is dit bij Ziggo ook het geval?


Ja, je kan bij Ziggo € 10,- vast betalen, alle gesprekken (behalve 06 en servicenummers) gratis.
 
E4zyE
Bedankt voor je mooie schema, ik ga er mee aan de slag! Smile
 
MaXMhZ
Als je de zeer hoge snelheden van alles in 1 extra wilt halen, zorg dan voor een goede cat.6 bekabeling tussen de modem, router en computer(s). cat5e werkt soms wel, je moet er dan op letten een zogenaamde cat.5e FTP afgeschermde kabel ( F staat voor Foil shielding - hierbij is ieder UTP paar kabeltjes omringt door een afscherm folie. Cat.6 is van betere kwaliteit en zal in ieder geval geen problemen opleveren, en is iets meer "future-proof".


Let er bij het kiezen van een router/andere componenten op dat deze gigabit netwerk aan kan. Voor het aansluiten van meerdere computers heb je een router nodig. Omdat het kabelmodem maar 1 IP adres afgeeft zal een switch niet werken voor meerdere computers.

Ik gebruik zelf de DLink DIR-655. deze staat goed bekend. Natuurlijk zijn er ook andere merken die gigabit netwerk ondersteunen. Draadloos werken kan, (802.11N), maar geeft vaak verbindingsproblemen en zal minder snelheid aan kunnen dan bekabeld werken.
 
E4zyE
Bedankt voor de info, voor mezelf ga ik kabels aanleggen, en voor de rest van het huis gewoon draadloos. Die zijn toch alleen maar aan het surfen.
 
kobus1960
Plaats de router dan centraal in de woning, en niet op de 3e, dan heeft iedereen daar profijt van.
Dus daar waar de meeste draadlozen zitten. Kabel van het modem naar de router, en weer van
de router naar de 3e, kan je altijd later nog bekabelen. scheelt weer werk.
Kabelafstand heeft met Cat6 geen invloed zolang ze niet langer dan 150 meter zijn.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Overstappen van Telfort naar Ziggo? Hoe in te richten?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
port 9 voor wake on lan doorsturen naar mac van pc Hardware instellingen : 55 26-06-2023
Connectbox port forwarden naar Fritzbox Hardware instellingen : 55 29-03-2023
Advertentie