obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wil je meer apparatuur aansluiten op je internetverbinding dan heb je een router nodig. Ziggo levert nu de Ubee EVW3200 en de Cisco EPC3925, daarin zit al een router met wifi.
 Onderwerp afdrukken
ZIGGO: modem en router willen niet samen
dokkiedok
Hallo,

M'n Ubee modem wil niet communiceren met m'n Netgear routers (1x ziggo, 1x 'gewoon'Wink, wat ik ook probeer.
Kabels verwisselen, verschillende resetprobeersels etc etc. Ik draai overigens onder Windows 7 en heb firewalls e.d. uitgeschakeld...
Dus het standaard 'idiot proof werk' heb ik wel gedaan...

Iemand die kan helpen svp???
 
MisterSenseo
Modem volgens de 30/30/30 methode resetten,dwz met een satéprikker de resetknop van je modem ingedrukt houden,na 30 sec. stroom eruit,na 60 sec. stroom erin en na 90 seconden de resetknop los.
Dan geheel laten starten,maar alleen de stroom.telefoonkabel en coax erin.
Router afgekoppeld laten.
Routers terugzetten naar fabrieks-standaard instellingen.
Router aansluiten,dan de "klikkerdeklik" en "klikkerdeklak" methode,alles rebooten en als het goed is moet het dan werken.
Werkt met alle providers en alle modems en alle routers,dus het zou bij jou ook moeten lukken.......Wink

Succes,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
kobus1960
Het blijft toch een genie Pfft Grin
 
MisterSenseo
Vuile slijmbal,wat heb je van me nodig ?
Whahahahahahahaha
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
dokkiedok
Inmiddels is de temperatuur in m'n eigen reactor dusdanig opgelopen dat ik een (negatieve) straling afgeef waar Fukushima een puntje aan kan zuigen...,

Eén ding is na vandaag zeker: Me idiot!!!
(and natuurlijk ook: me valium please)

Heb de boel gereset, klikkerdeklik gedaan, maar hoe ga ik dat klakkerdeklakscherm doen en hoe installeer ik die router dan geod op m'n computer???

Pffff... net 45 geworden maar alleen vandaag al geestelijk 10 jaar erbij...
Adem in...
Adem uit...

Mr Senseo: please, idiot proof step by step shite... PLEASE!
 
dokkiedok
Hoe kan ik nu in hemelsnaam m'n router configureren als ik geen internet meer heb zodra diezelfde router ertussen geplaatst wordt? Grrr... Waar is het g0oede, ouderwetse 'plug & play' gebleven?

F7, j, j !!!
 
kobus1960
Sluit de router alleen aan op een pc, verder geen kabels op de router, wel stroom natuurlijk.
Start de pc op, kijk even naar de standaard gateway, vermoedelijk 192.168.1.1 , het adres
van je router. Log in middels de door de fabrikant verkregen gebruikersnaam en wachtwoord.
Negen van de tien keer admin/admin. Hierna kun je router configureren zoals beschreven.
Bij elke genomen stap wel even saven, anders blijf je aan de gang. Is alles klaar, spanning
van de router af, kabels allemaal weer aansluiten, router op spanning, even geduld, PC's weer
aan en het gaat werken. Als je er helemaal geen kaas van gegeten hebt, laat het dan over aan
iemand die dat wel heeft. Kennis, neefjes, jongelui zijn vaak los op die materie.Wink
 
dokkiedok
Ik ben echt niet helemaal achterlijk... Werk met Logic Studio en zet zo een P.A. in elkaar voor een 10-mans band, maar...

Dus:

Beide Netgear routers - apart van elkaar:

- aangesloten met ethernet kabel
- verbindingslampje brandt
- computer opgestart

nog niks aan contact...

ik tik toch gewoon in mijn browser http://192.168.1.1

is voor de wrn3500v2 of de wrg614v9
 
MisterSenseo
Tja dan moet je IBM bellen........
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
dokkiedok
Wat doe ik dan verkeerd?

Iet sin mijn netwerkinstellingen in winblows ofzo?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ZIGGO: modem en router willen niet samen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Advertentie