obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw digitale 'ontvangst'.
 Onderwerp afdrukken
Hakkelend beeld bij Discovery HD en Sport1
ZiggoUser
Hoi,

Ik heb een probleem met enkele zenders uit het Ziggo pakket.
Het gaat om Discovery HD, National Geographic HD en nu ook Sport1 op het etalagekanaal (13).

Het beeld is heel schokkerig.
Bij Sport1 op het etalagekanaal vooral bij 'pannende' beelden, waar dus de camera van links naar rechts beweegt.
Bij de 2 genoede HD zenders is het voortdurend, waar zelfs NatGeo helemaal uitvalt af en toe...
Ik maak gebruik van de Samsung H360 decoder.

Is er iets aan te doen?
Komt iemand dit bekend voor?
 
ZiggoUser
Ik heb de Samsung H360 inmiddels een harde reset gegeven, geen resultaat helaas.
Straks ga ik een update doen. Nu draait ie nog op 1.30 maar ik las ergens dat 1.32 al een tijd uit is.
Misschien haalt dat iets uit.

Signaal sterkte e.d. lijkt in orde. Andere HD zenders zijn prima. Verder heb ik geen idee wat er mis zou kunnen zijn.
 
ZiggoUser
nieuwe software erop gezet, helaas nog steeds schokkerig beeld op het etalagekanaal Sport1 zender 13...

iemand nog suggesties?
 
nessio
Sinds begin hebben wij een schokkerig HD beel dop Nat geogr HD + dicovery HD.
Gisteren rtl4 HD toegevoegd en dat schokt ook.
Alle ander HD zenders niet

Tv staat in huiskamer.
Samsung box staat in meterkast
Verbinding HDMIkabel +/- 9 meter
bediening box gaat vid afstandbediening TV

Wat kan ik hier aan doen
 
MisterSenseo
Ik zou dat omdraaien,met een goeie dikke coaxkabel je box verzetten en een veel kortere HDMI kabel gebruiken.
Dus zet je HD ontvanger gewoon dicht bij je tv.
Ik heb zelf nog niet zo heel veel ervaring met HDMI kabels maar ik heb het gevoel dat die 9 meter veel te lang is.
Met coax kabel kun je zonder al te veel verlies veel langere afstanden overbruggen.
Laat aub iedereen die er wel verstand van heeft mij meteen verbeteren............Pfft........
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
kobus1960
In navolging van Senseo, lees dit artikel even, ik deel zijn mening.
Wat verder googlen brengt je op een maximale lengte van 15 meter en een
kabel die net zo duur is als je apparatuur bij elkaar. Ook bij 9 meter.
 
ZiggoUser
Nou, daar ben ik weer Smile

Sindskort weer een proefabonnement op Sport 1 genomen, en opnieuw problemen met Sport1 HD. Niet zo erg als de vorige keer, maar wederom heb ik stotterend of hakkelend beeld om de minuut ofzo. Alleen bij Sport1 HD op kanaal 401, de overige (HD) zenders zijn zonder problemen.
In navolging op wat hierboven staat, ik heb een hdmi kabel van max 1 meter ongeveer. Samsung 360 kastje staat onder de tv. Van de meterkast naar de coax outlet is ongeveer een meter of 10.
Ik heb een half jaar geleden ongeveer ook een proef abo gehad op Sport 1, maar toen had ik geen problemen....

Iemand enig idee wat ik nog zou kunnen doen om het beeld vloeiend te krijgen?
Heb al enkele keren harde reset gedaan, en de kabels opnieuw aangesloten.
 
Nicholas
@ziggo user: Ik denk dat het niets te maken heeft met HDMI. Heeft volgens mij te maken met het feit dat Sport1 sinds juni dit jaar overgeschakeld is van 720P naar 1080I. Ik zou eens proberen om de Samsung op een andere resolutie in te stellen en kijken wat ie dan doet. Is het probleem dan voorbij dan weet je zeker dat het aan de Samsung ligt. En dan moet je zeker even ziggo contacten. Er zijn meerdere klachten trouwens over jouw type samsung maar voor Ziggo is het belangrijk om de precies configuratie te weten (welke tv, welke softwareversie, welke resolutie ingesteld, etc. etc.)
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
kobus1960
Die 360 kastjes lopen op het eind van hun latijn idd.
Zijn ook al jaar of 4/5 oud. Heb hier de derde al staan.
Pak ze op marktplaats voor plm. € 25,- voor de 2e TV.
Je kan de 360 ook niet op resolutie instellen.
Echt verouderde op Digitenne lijkende software.
Zit ook geen garantie meer op.
 
Nicholas
@Kobus: Heb het net effe naar die 360 gegoegeld, ja, inderdaad antiek aan het worden. Ik herinner me nu dat ik ooit zo'n ding wel eens heb uitgeprobeerd maar ik vond het menu, de instellingen enzo toen al niet handig. Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar Humax. Ik heb hier ook nog een vrij nieuwe HD Colorado staan (of hoe heet het ook weer.) maar ook die haalt het niet met het gebruikersgemak en overzichtelijkheid van de humax.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Hakkelend beeld bij Discovery HD en Sport1', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
dubbel tv beeld Digitale radio of televisie storing : 8 30-07-2018
Beeld en geluid synchronisatie Algemeen : 1 20-08-2017
fout Ziggo betekent 72 uur wachten op beeld Klacht over Ziggo : 10 08-02-2016
groen beeld Philips tv Algemeen : 4 24-12-2015
Horizon mediabox beeld loopt vast. Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 20-09-2015
Advertentie