obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
UMU-01 aansluiten
dvdbosch
Goedenavond,

Vandaag is er monteur van Ziggo langsgeweest vanwege storingen op HD zenders. Hij adviseerde om de UMU-01 te verplaatsten vanuit de meterkast naar de woonkamer (daar waar het signaal binnenkomt, ofwel AOP).

Nu komt het signaal binnen via een 1 gats wandcontactdoos. Hoe kan ik het best hier de UMU-01 op aansluiten?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Dennis van den Bosch
 
kobus1960
De meest ideale methode vindt je in het onderschrift.
 
dvdbosch
Kobus,

Bedankt voor je antwoord. Echter ik maak gebruik van UMU-01 versterker, deze heeft geen input op de voorzijde.

twist_it_on

Moet ik de 1 gats contactdoos vervangen door de UMU, of kan ik deze er op een andere manier bevestigen?

Alvast bedankt!
 
kobus1960
De doos op de afbeelding is oorzaak van veel ellende, die raad ik niet aan.
Als je radio TV en internet gebruikt van Ziggo is de eerder genoemde setup
de beste oplossing, vele malen gedaan door Senseo en even zo vele malen
tot tevredenheid van de gebruikers.

Aanvulling, ook ik heb het op die wijze zitten, echt perfect beeld en geluid in
het hele huis, net zoals strak internet.
 
MisterSenseo
Aanvulling :

Laat lekker die wandcontactdoos zitten waar hij zit en trek een zo dik mogelijke Coax kabel van AOP naar je versterker waarvanuit je gaat verderwerken.
Het verplaatsen van je wandcontactdoos geeft meestal nog minder signaal,als je je versterker binnen 10 meter van je AOP plaatst en daarvanuit ga je verder werken,komt alles goed.
Ik heb wel die UMU-01 gewoon op de originele plaats zitten en er loopt een dikke Coax kabel van 5 meter naar mijn versterker en daarvanuit op poort 2 zit mijn modem en 3,4 en 5 naar HDD recorder en tv's.
Eventueel kun je na je versterker nog gewone signaal versterkers gebruiken als je signaal te zwak blijkt,geen probleem.

Succes,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
dvdbosch
Allen,

Wederom bedankt voor de antwoorden.

Wellicht om het e.e.a. te verduidelijken hierbij nogmaals mijn huidige setting (hierbij werken de HD zenders niet):

AOP (woonkamer) --> 5 m coax --> TRAS 1000/b icm UMU-01 (meterkast) ---> TV ---> Splitter --> TV (HD, woonkamer)
---> Data --> TV (analoog, 1e verd)

Ofwel ik maak geen gebruik van een extra versterker.

De monteur gaf daarop het advies om de UMU-01 te verplaatsten naar de woonkamer waar de AOP staat (binnenkomend signaal). De AOP is een "1-gats" aansluiting.

Hierbij heb ik eigenlijk de volgende vragen:

1. Moet de AOP in de woonkamer vervangen worden door de TRAS 1000/b icm de UMU?

2. Zo nee, is het dan mogelijk om simpelweg het afdekplaatje van de huidige wandcontactdoos te vervangen, door diegene die Ziggo levert. Om er vervolgens de UMU op aan te sluiten?

2. Is een extra versterker noodzakelijk?

Alvast bedankt!

Alvast bedankt!
Gewijzigd door dvdbosch op 13-04-2011 07:57
 
kobus1960
Ik blijf v.w.b. een perfect werkende installatie bij m'n eerdere advies.

Vraag 1 is nee.
Vraag 2.1 is ja.
Vraag 2.2 is in mijn advies ja.
 
dvdbosch
Kobus,

Bedankt!

Ofwel ik vervang het afdekplaatje van de wandcontactdoos (dan check ik gelijk wat voor type AOP het is), en monteer vervolgens op de wandcontactdoos de UMU.

Hierna check ik nog ff het signaal, als dit onvoldoende is dan kan er altijd nog een versterker tussen.
 
kobus1960
Als je middels de UMU meerdere tv's aansluit op verschllende afstanden is die
versterker zowiezo erg handig, die heeft 3 aansluitingen voor verschillende afstanden.
Zo ben je op alle tv's verzekerd van goed beeld.
Da's (klik) deze
 
dvdbosch
Super!

Dan check ik vanmiddag ff of ik het afdekplaatje kan verwisselen en de UMU erop kan aansluiten.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'UMU-01 aansluiten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Aansluiten oude tv op mediabox next Algemeen : 3 27-09-2022
Afsluiten gaat sneller dan (weer) aansluiten Abonnementen : 2 13-04-2017
aansluiten home cinemaset. heel graag hulp Algemeen : 9 02-01-2016
switch aansluiten. Eigen netwerk : 16 20-04-2015
tv aansluiten op home cinema set Ziggo Gebruikers Groep : 6 16-09-2014
Advertentie