obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier de upload en download resultaten van speedtests! Krijgt u de beloofde snelheid na een snelheidsverhoging?
 Onderwerp afdrukken
Gebrekkige snelheid
Gert1234
Het is jammer, ook Ziggo maakt de snelheid niet waar. De afgelopen weken download sneldheden van rondom 3 mbps met speedtest.net. Zo ook vandaag weer. Resetten brengt niets. De installatie eind januari is door Ziggo volledig verzorgt op een Intel core i5 pc; kortom aan deze hardware ligt het niet.
 
Gilex
Is het volgens de hier genoemde klikkerdeklik (of de koppie koffie) methode aan gesloten?
kabelaansluiting
Dat is namelijk de beste methode, ongeacht wat de ziggo monteurs doen.
Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there......
 
kobus1960
Vergeet ook de klikkerdeklak methode in het onderschrift (ook kopje koffie) niet
v.w.b. de routerinstellingen, als je die hebt.
 
Gert1234
Bedankt voor jullie reacties. Gelukkig kent de Ziggo monteur dit klaarblijkelijk ook, want het zit zo aangesloten. Een uitzondering is het feit dat we een draadloze verbinding hebben.
Daarnaast werkt het met bedrade aansluiting netjes circa 40 Mbps. Ook met de draadloze verbinding in de woonkamer. Echter op de eerste verdieping aan de achterzijde van de woning dus niet.
Zodra ik naar het trapgat stap is het weer ruim 30 Mbps. Conclusie? Te grote afstand? Te veel muur (gips) is te veel afscherming? Kan het modem een sterker signaal uitzenden? Of wordt het de draadloze modem te verhangen naar het trapgat?
 
MisterSenseo
Waarschijnlijk het laatste,de beste plaats voor je router is zo centraal mogelijk in huis......
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Bitfreak
Eventueel een repeater aanschaffen om overal in huis een goed signaal te hebben.
 
Puma
Een repeater halveert je snelheid sowieso. Je zult denk ik genoegen moeten nemen met de huidige situatie. Draadloos is gemaakt voor gemak en niet voor snelheid.

Mijn router presteert in mijn huis ook niet goed, maar bij mijn ouders (jaren 90 bouw) weer wel. Dus ook routers kunnen je een verkeerd beeld schetsen.
 
Gert1234
Nogmaals bedankt voor de suggesties. Werk vandaag in de woonkmaer draadloos, snelheid is geweldig. Kortom, de modem verhangen naar een centrale plek in huis.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Gebrekkige snelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nieuwe GIGA snelheid bij Ziggo Zakelijk Ziggo nieuws : 1 16-10-2019
internet snelheid Snelheid : 7 18-12-2017
Snelheid nieuwe modem ZEER slecht Klacht over Ziggo : 12 16-12-2017
snelheid Snelheid : 2 07-10-2017
snelheid Snelheid : 13 02-01-2017
Advertentie