obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
Traag draadloos internet
Nosem
Sinds enkele weken (volgens mij na snelheidsverhoging) heb ik erg traag draadloos internet (alles-in-1 plus), vaak minder dan 5mbit down, nooit meer dan 10 mbit. Met laptop rechtstreeks op modem haal ik wel 40mbit. Stroom al van modem (ubee) en router (netgear n gigabit) afgehaald, helpt niet. Alles in december 2010 door monteur van ziggo geinstalleerd. HP Pavillon DV7 laptop ook van dec '10. Weet iemand de oplossing?
Gewijzigd door Nosem op 03-05-2011 12:51
 
kobus1960
Heb je de boel aangesloten zoals in het onderschrift? Dus zonder die splitterdoos van Ziggo zelf?
Vaak de bron van storing dat ding. Die draaidoos dus.
 
wongo

Quote

kobus1960 schreef:

Heb je de boel aangesloten zoals in het onderschrift? Dus zonder die splitterdoos van Ziggo zelf?
Vaak de bron van storing dat ding. Die draaidoos dus.
Dat lijkt mij niet van belang, rechtstreeks (dus waarschijnlijk bedraad) heeft hij 40mbit, draadloos is het bagger. Als bedraad via de router het ook slecht is dan is het de router anders alleen maar het draadloze deel ervan.
 
MisterSenseo
Doe maar ff de 30/30/30 reset met je Ubee,waarschijnlijk heeft je modem ergens een verkeerde impuls gekregen waardoor je router niet meer helemaal weet wat hij moet doen.........Pfft
Ik heb het hier ook gehad met 2 identieke routers,de ene deed wel wat hij moest doen,met de ander heb ik 35 Mbit gemeten op de speedtest,maar met usenet haalde ik wel 120 Mbit........heel vreemd maar echt waar.

Succes,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Nosem
30/30/30 reset heeft niet geholpen. Met draad aan router wel goede snelheid. Vreemd is wel dat het adres van de router (nog voor de reset) was veranderd van 192.168.1.1 naar 10.0.0.1??? Heb het maar weer teruggezet. Verder lijkt de virusscanner (gdata) vreemd te doen door bij elke speedtest de downloads te controleren.
 
MisterSenseo
Best een raar verhaal,het lijkt erop dat bij toeval juist nu je router het begeven heeft.
Je zou het eens met buren kunnen bespreken en misschien hun router eens kunnen lenen.
Of gewoon een nieuwe kopen in de hoop dat het inderdaad zo is en je dan ineens van het probleem af bent...........
Succes,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
MaXMhZ
Ik zou die gdata virusscanner even eraf gooien (helemaal, dus een un-install). Het is bekend dat sommige virusscanners de snelheid naar beneden kunnen halen. op filehippo.com zijn verscheidene goede gratis scanners te downloaden. bij voorbeeld AVGFree, AVast! of AntiVir.
 
BMP
Kapersky geeft ook buffer problemen met snelheidstesten , bovendien vreet de 2011 versie recources, dus de betaalde kapflutsky er af, en de gratis microsoft securety essentials er op Grin,
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
MisterSenseo
Daarom hou ik het bij Bitdefender 2008 omdat ook hier de 2011 versie zelfs een Dual Core opvreet..........Pfft
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Traag draadloos internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Ziggo biedt heel Amsterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 13-10-2020
Ziggo herstart landelijke uitrol gigabit-internet in Hoogvliet Rotterdam Ziggo nieuws : 1 28-07-2020
Ziggo biedt heel Rotterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 10-03-2020
Advertentie