obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
Belabberde snelheid Ziggo Alles-in-een 120 Mb
zorro
Mijn Internetsnelheid bij Ziggo zou 120 Mbps moeten zijn. En de eerste weken na aanschaf kreeg ik dat ook werkelijk consequent binnen. Maar de laatste maanden komt de snelheid zelden boven de 60 Mbps.
Soms erg lang wachten op een pagina en trage en stotterende beelden, net als in hun reclamefilmpje, omdat ik dan maar 15 Mbps of minder heb. 90 dagen gemiddeld gemeten: rond de 35 Mbps. Gemeten via www.iPingtest.com. Maar ook via andere testsites krijg ik vergelijkbare resultaten. Die aansluiten op de trage reactie van mijn Internet. Meet ik op dat moment echter met de eigen Ziggo Speedtest, krijg ik - altijd - om en nabij de 120 Mbps als uitslag. Nu ook even gedaan: 114 Mbps terwijl iPing dus 14,60 Mbps aangeeft. Wel een erg groot verschil! En voor Ziggo is alleen hun eigen test doorslaggevend, volgens de helpdesk. Als die test goed is, is de verbinding goed, zo is de redenatie. Ze willen ook nog wel eens je router de schuld geven, maar ja als de Ziggo-test 120 aangeeft ....
Ik heb inmiddels de Opta al opmerkzaam gemaakt op dit wonderlijke fenomeen. Ik ga nu mijn Ziggo-abo maar eens verlagen naar 40 Mbps, want als ik die snelheid wel binnenkrijg ben ik beter af dan nu. En waarom extra betalen voor iets dat je niet krijgt? En lukt dat ook niet, dan maar een andere provider. Ik ga er ook niet meer over bellen, want bij de helpdesk worden snelheidsklachten echt niet serieus genomen. Ik ben wel benieuwd of meer gebruikers van 120 Mb hier last van hebben.
zorro voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
jasper86
Hoi Zorro,

Wilde toch even reageren aangezien ik hetzelfde abo heb, zelf vind ik internet het belangrijkste uit het alles-in-1 extra pakket, daarom heb ik ook een gigabit router en cat6 bekabeling tot aan m'n pc, daarmee voorkom ik in ieder geval dat er snelheidsverlies in de binnenhuisbekabeling optreedt, verder als je via wifi zit, dan zal je de 120mbit alleen kunnen halen bij goede afstand tot de router en met een 150n of 300n dongle (wat de router eveneens ook moet ondersteunen) maar het feit dat je 120mbit haalt op de Ziggo test.. zou moeten betekenen dat je een configuratie hebt zoals bovenstaand. Zelf gebruik ik liever speedtest.net, vanaf Amsterdam haal ik altijd 100-120mbit, maar rest van Europa zit ik al gauw rond de 60-80mbit, zelf vind ik dit echter niet zo'n probleem, vond het ook best grappig dat ik toch nog 35mbit trek vanaf Honolulu, Hawaii.
Verder kan het wel zo zijn,dat als er veel digitale tv normaal of in hd wordt gekeken bij jou, dat daar een deel van je 120mbit al wordt weggetrokken, test het maar eens Wink

Groetjes,

Jasper
 
StevenTrip
Ik wil je proberen te helpen om het op te lossen, Maar dan zou ik graag wel wat meer informatie willen hebben zoals:

-Hoe heb je het aangesloten?
-Rechtstreeks op het modem is het dan ook zo traag?
-Heb je een 10/100/1000 mbit netwerkkaart?
-Welke stad/dorp woon je?

Met dat soort informatie krijg ik een beter beeld van je situatie!!
 
kobus1960
Klik even op de vetgedrukte gedeeltes in het onderschrift.
Te weten, klikkerdeklik en klikkerdeklak voor een perfect en door
honderden Ziggo klanten beproefde Senseo methode van aansluiten.
 
McBeukie
1331150637

Ook bij mij erg slecht, snap er niks van het is meestal goed..Ik heb ai1e
Met Vriendelijke Groet

McBeukie

Smile
 
kobus1960
Steven heeft wat vragen gesteld over de situatie van de aansluiten.
Da's bij jou niet van toepassing Wink Heb je de senseomethode (klikkerdeklak)
al eens getest? Ook de DNS servers naar 8.8.8.8 en 8.8.4.4 (google) geeft
leuke resultaten.
 
McBeukie
@Kobus ja hoor die dns heb ik getest en ook open dns maar ik kom niet meer boven de 60 uit..zeer vreemd ik heb het modem al gereset maar geen verandering.
Met Vriendelijke Groet

McBeukie

Smile
 
kobus1960
Wat je nog kan proberen is het modem geheel vrij te maken,
ALLE kabels los, 10 minuten wachten, alles weer aansluiten en
rustig opnieuw opstarten. Met alle bedoel ik echt ALLES.
Dat was de tip die ik na 2 weken van Ziggo kreeg, sindsdien
alles stabiel, had te maken met aantal threads die dan wel
benut zouden worden???? Het is het proberen waard.
 
StevenTrip
Mag ik je anders dan toch vragen of je dezelfde snelheid haalt rechtstreeks op de modem?
 
McBeukie
Ik zal het morgen is rechtstreeks op dé modem proberen
Met Vriendelijke Groet

McBeukie

Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Belabberde snelheid Ziggo Alles-in-een 120 Mb', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Ziggo Snelheidsprobleem Algemene computer en software vragen. : 8 09-05-2021
Advertentie