obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
DNS servers veranderen
kobus1960
Het is misschien idd handiger om in de topicstart een totale uiteenzetting van
het probleem te zetten, zoals bv. 4 pc's. Frown
 
acale75

Quote

kobus1960 schreef:

Oke dan, ik heb het even uitgezocht.
Het modem gebruikt z'n eigen DNS om zijn contact met Ziggo te onderhouden.
De router gebuikt jouw DNS voor jouw verzoeken op het net, gaan dus NIET via
Ziggo DNS. Ik zou dus de router DHCP aanzetten, gebruik de instellingen zoals in
het onderschrift (klikkerdeklak) en pas evt. andere DNS'en toe. Zo ben je eigen baas.
Het Ubee modem heeft GEEN firewall, dus dat is idd alleen al een reden om DHCP
te gebruiken op je router, zoals Senseo ook zegt.
[img]

Hallo Kobus,
Ik heb het even getest: mijn ping tijden gaat erg hoog volgens jouw manier. Ik denk dat dit komt omdat:
Jij zegt: "De router gebuikt jouw DNS voor jouw verzoeken op het net gaan". Ik denk juist dat dit het probleem wordt. Mijn router, om aan mijn verzoeken te voldaan, toch de Ubee nodig heeft om het internet op te gaan. Hierdoor zal hij eerst mijn handmatige opendsn servers raadplegen, maar gelijk hierna gaat hij toch gebruik maken van de dns van ziggo voor het internet omdat de Ubee de laatste deur is die mij in verbinding brengt met de buiten wereld.

Ik wil jullie beiden bedanken voor het meedenken.

Alex

Samenvoegen aan juni 10 2011 18:42:50:

Quote

MisterSenseo schreef:

Maar dan is het volkomen logisch dat je soms geen internet hebt.......bij meer dan 1 pc moet je DHCP aan in je router anders hou je het probleem.
Onbegrijpelijk dat het überhaupt gewerkt heeft !
Aansluiten volgens onderstaand proces :
Ubee modem > router,met DHCP aan > DNS instellen op 1e. 8.8.8.8 <>2e. 8.8.4.4 4. <> ( indien aanwezig ) 3e. 8.8.4.3 > bedraad of draadloos naar pc's en op alle pc's netwerkkaart automatisch.
Hiermee moeten alle problemen opgelost zijn.

Succes,


Zoals ik al ergens in dit topic schreef: de Ubee is niet alleen modem maar ook router. Het zal waarschijnlijk gaan om het nieuwst model modem/router van Ziggo gaan. Misschien heb jij een wat ouder model zonder router functie?
Gewijzigd door acale75 op 10-06-2011 18:42
 
kobus1960
Graag gedaan, laat even weten wat wel de oplossing is als het gelukt is.
Misschien kunnen we nog wat leren, daar zitten we hier ook voor. Wink
 
MisterSenseo

Quote

acale75 schreef:

Quote

kobus1960 schreef:

Oke dan, ik heb het even uitgezocht.
Het modem gebruikt z'n eigen DNS om zijn contact met Ziggo te onderhouden.
De router gebuikt jouw DNS voor jouw verzoeken op het net, gaan dus NIET via
Ziggo DNS. Ik zou dus de router DHCP aanzetten, gebruik de instellingen zoals in
het onderschrift (klikkerdeklak) en pas evt. andere DNS'en toe. Zo ben je eigen baas.
Het Ubee modem heeft GEEN firewall, dus dat is idd alleen al een reden om DHCP
te gebruiken op je router, zoals Senseo ook zegt.
[img]

Hallo Kobus,
Ik heb het even getest: mijn ping tijden gaat erg hoog volgens jouw manier. Ik denk dat dit komt omdat:
Jij zegt: "De router gebuikt jouw DNS voor jouw verzoeken op het net gaan". Ik denk juist dat dit het probleem wordt. Mijn router, om aan mijn verzoeken te voldaan, toch de Ubee nodig heeft om het internet op te gaan. Hierdoor zal hij eerst mijn handmatige opendsn servers raadplegen, maar gelijk hierna gaat hij toch gebruik maken van de dns van ziggo voor het internet omdat de Ubee de laatste deur is die mij in verbinding brengt met de buiten wereld.

Ik wil jullie beiden bedanken voor het meedenken.

Alex

Samenvoegen aan juni 10 2011 18:42:50:

Quote

MisterSenseo schreef:

Maar dan is het volkomen logisch dat je soms geen internet hebt.......bij meer dan 1 pc moet je DHCP aan in je router anders hou je het probleem.
Onbegrijpelijk dat het überhaupt gewerkt heeft !
Aansluiten volgens onderstaand proces :
Ubee modem > router,met DHCP aan > DNS instellen op 1e. 8.8.8.8 <>2e. 8.8.4.4 4. <> ( indien aanwezig ) 3e. 8.8.4.3 > bedraad of draadloos naar pc's en op alle pc's netwerkkaart automatisch.
Hiermee moeten alle problemen opgelost zijn.

Succes,


Zoals ik al ergens in dit topic schreef: de Ubee is niet alleen modem maar ook router. Het zal waarschijnlijk gaan om het nieuwst model modem/router van Ziggo gaan. Misschien heb jij een wat ouder model zonder router functie?


Ik heb inderdaad een ouder model maar dat doet voor het verhaal niet ter zake,je hebt je DHCP nodig om alle pc's een intern IP te geven omdat je van Ziggo maar 1 IP per adres krijgt.
Als je je DHCP uit zet dan krijg je een extern IP en dan ben je met 1 pc uitgepiest,en met DHCP aan heb je dat probleem niet en heb je ook geen DNS problemen..........Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'DNS servers veranderen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Kan ik mijn externe ip-adres veranderen? Hardware instellingen : 11 11-06-2017
Ip adress veranderen? Hardware instellingen : 5 22-02-2016
storing bij Ziggo Meel servers Storing : 5 04-02-2016
Andere DNS servers instellen als er een DDos aanval of storing is bij Ziggo Instellingen software : 9 20-08-2015
DNS veranderen Algemeen : 5 20-08-2015
Advertentie