obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wil je meer apparatuur aansluiten op je internetverbinding dan heb je een router nodig. Ziggo levert nu de Ubee EVW3200 en de Cisco EPC3925, daarin zit al een router met wifi.
 Onderwerp afdrukken
Wat staat er nu precies dicht aan poorten bij Ziggo?
Black Tiger
Ik ben aan het overwegen om over te stappen naar Ziggo op het moment dat er weer storingen met mijn huidige verbinding komen. Dan heb ik tenminste een grotere snelheid tegen dezelfde prijs, alleen met wat mindermogelijkheden.

Maar er doen veel verhalen de ronde. Wat zit er nu precies dicht bij ziggo aan poorten?
Graag inkomend en uitgaand.
Inkomend 25 is me bekend, en 110 zal dan ook wel dicht zitten. Dat is mail en pop3.
Uitgaand is 25 beperkt tot de eigen smtp server, dat is me ook bekend.

Maar nu hoorde ik weer dat inkomend de volgende ook dicht zouden zitten:
21 / 80 / 5060 / 5061
Dat betreft dus ftp server, webserver en de beide voip sip poorten.

Elders heb ik weer eens gelezen dat het zonder problemen of extra tralala mogelijk is om een eigen Asterisk server achter je Ziggo modem te hangen. Maar daarvoor moet je natuurlijk wel ook alle poorten vrij hebben.
Zowel 5060 alsook 5061 alsook als het even kan alle poorten boven de 1024.
Ik hoor net dat er een bevestiging zou zijn dat poort 5060 inderdaad inkomend dicht zit, klopt dit?

Verder wil ik gewoon mijn ftp server behouden en van buitenaf kunnen beanderen, dus geen ftp betekent geen Ziggo. Ik weet dat het vroeger niet mocht met @slome, maar hoe zit het nu?
 
MisterSenseo
Antwoord is eigenlijk vrij simpel..........er wordt niet één poort gesloten gehouden,alle fabeltjes erover zijn dikke,vette BS...............en dit uit eigen ervaring.........
FTP heb ik draaien zonder enig probleem,ik gebruik er ServU 6.1 voor.
Email heb ik zowel van Ziggo als van eigen domein en Gmail,alledrie werken feilloos,als je je maar aan de installatie-instructies houdt.
Er wordt hier gebruik gemaakt van Incredimail,maar ook eigen ervaring met Outlook Express en Windows Mail werken feilloos.
Poort 80 is ook open aangezien je als usenet downloader soms het advies krijgt om poort 119 in je nzb programma te wijzigen in poort 80,in beide gevallen gaat downloaden feilloos.
VOIP/SIP poorten moeten ook gewoon open zijn,aangezien er o.a forumleden een VOIP hebben bij Budgetphone en dan dus die poorten zouden moeten gebruiken.
Het niet-wifi modem staat geheel open en zul je met een externe router je portforwarding moeten regelen,met het wifi modem,welke nieuwe abonnees krijgen,heb je een ingebouwde router waarmee je alle poorten kunt forwarden.
Dit laatste is een ervaring gedaan door Kobus1960,niet mijn eigen ervaring.

Ik hoop je hiermee een stukje op weg te hebben geholpen in je beslissing tot overstappen naar Ziggo,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Black Tiger
Hmmmz... volgens mij zijn je ervaringen dan niet helemaal correct.

Quote

Poort 80 is ook open aangezien je als usenet downloader soms het advies krijgt om poort 119 in je nzb programma te wijzigen in poort 80,in beide gevallen gaat downloaden feilloos.

Dit is uitgaand verkeer, geen inkomend verkeer waar ik over sprak.
Je download wel maar je zet zelf de verbinding naar buiten op. Downloaden van een newsserver is hetzelfde als een website bekijken of downloaden van een website. Dit is dus gewoon uitgaand verkeer (stated initiated) en is geen bewijs.
Dat is er wel als er een NAS of webserver van buitenaf bereikbaar is. Dan spreek je echt over inkomend verkeer.

Verder klopt je verhaal niet dat alle poorten open zouden zijn, want ik weet pertinent zeker en ook uit eigen ervaring, en uit talloze postings, dat poort 25 voor inkomend verkeer wel degelijk dicht zit en uitgaand beperkt is tot de eigen smtp server van ziggo.
Probeer maar eens, command prompt open zetten, dan telnet smtp.telfort.nl 25 en zie of je een antwoord krijgt.

Dus bedankt voor de informatie maar ik ben vooralsnog allerminst overtuigt, gezien je gesloten verklaringen als BS afdoet terwijl die er wel degelijk zijn.Wink
 
Undertaker
Ik heb alles in 1 plus, gebruik het voor zowel FTP ( 21 FTP ) als BOA (3389 RDP ) en wat poorten voor Ip camera's dat werkt als een tierelier! Dus in mijn ogen zal je zonder problemen kunnen overstappen op Ziggo Smile en zal je als je kennis van zaken heb je ftp in a matter of seconds weer online hebben Smile Asterisk server kan ik helaas niet bevestigen heb ik niet in huis.

Groet.
Met vriendelijke groet, Undertaker
 
Black Tiger
Bedankt, dan heb ik in elk geval een tweede bevestiging naast die van MisterSenso voor FTP. Dan moet dat in orde zijn.
Die stond vroeger bij @home al niet dicht dus ik had wel een vermoeden dat die open zou zijn, maar je weet maar nooit.

Moet ik alleen nog even weten of inkomend poort 80 en 5060 te gebruiken is. Iemand toevallig een webserver draaien?
 
kobus1960

Quote

Dit laatste is een ervaring gedaan door Kobus1960,niet mijn eigen ervaring.

Niet met een nieuw WiFi modem (nog niet), wel met een modem en eigen router.
Dat geeft geen enkel probleem.

Laat deze site even draaien om je poorten te testen en je bent klaar.

Heb je dus een kennis met Ziggo, laat die site even draaien en je bent verlost van\
je twijfel v.w.b. poorten.
 
MaXMhZ
De site van Ziggo is een klein beetje verbeterd dit weekeinde.

Net even Tess besprongen met:

Quote


Jouw vraag:
Mag ik een eigen server draaien

Antwoord van Tess:
De diensten van Ziggo zijn bestemd voor persoonlijk, niet-commercieel gebruik door consumenten. Het is niet toegestaan om een publiek toegankelijke server in verbinding met Ziggo te draaien.


Volgens mij staan er geen poorten dicht.

Wel wordt verkeer over poort 21 en poort 110 op het Ziggo netwerk geblokkerd. Dat is iets anders dan gesloten poorten.

Maar ja,
Zoals hierboven vermeld; je mag geen server draaien.

Een erg bekrompen opstelling van Ziggo.
vooral de snelste verbinding (120M/10M) zou zich prima lenen voor een kleine privé site.

BitTorrents draaien wel als een tierelier, en die zetten gigantisch veel verbindingen op en zijn ook van buitenaf bereikbaar (DHT).
Gewijzigd door MaXMhZ op 20-06-2011 12:33
 
Black Tiger
@Kobus1960:

Quote

Heb je dus een kennis met Ziggo, laat die site even draaien en je bent verlost van je twijfel v.w.b. poorten.

Thanks, GRC is me goed bekend, maar het heeft weinig zin om die bij de kennis te laten draaien. Mijn kennis heeft namelijk geen web en ftp server draaien. En als je niets hebt draaien dan geeft grc ook closed aan helaas of als je geluk heb stealth als je wel de forward in stelt.

Ik ga van de week sowiezo naar hem toe want sinds een korte stroomuitval wenst zijn router niet meer te werken. Hij heeft een Ubee modem als ik het goed heb.

Stel ik krijg per ongeluk zo'n nieuw wifi modem, wat staat er dan nog niet open of waarmee heb ik dan pech?

@MaxMhz: Ja dat zegt Tess. Een half jaartje geleden had ik ergens op de site van Ziggo gelezen dat het wel mocht maar niet ondersteund werd.
Wel vreemd dat Ziggo denkt dat er geen consumeten zouden zijn die ook voor persoonlijk gebruik een server zouden willen draaien.
Wat dat betreft loopt Ziggo net zoals @home (qua officiele regels) nog erg lang achter de feiten aan vergeleken bij Adsl.

Bedankt voor de info weer!
Ik denk dat ik al eens voorzichtig op zoek ga naar een Fritzbox.
 
MaXMhZ
Ik denk dat Ziggo bang is dat mensen (email/forum) spam of forwarding servers op gaan zetten. Ik kan me vaag herinneren dat @home hier jaren terug problemen mee had.
 
Black Tiger
Daarom hebben ze dat toen ook min of meer onmogelijk gemaakt door poort 25 zonder waarschuwing dicht te zetten. Was voor mij toendertijd de reden om @slome te verlaten, mede vanwege de goedkopere en veel snellere adsl (althans toen) en poort 25 was de druppel.
Was onnodig, er heerste toen volgens mij ook nog de nodige onkunde bij @home hoe dat te beperken zodat de smtp servers op de blacklists terecht kwamen.Smile
Is ook een beetje hoe je het aanpakt he. Online heeft het inkomend open en uitgaand beperkt tot de eigen smtp, werkt ook prima.
KPN heeft het via een mailrelay geregeld voor inkomend verkeer.
Telfort heeft het open en uitgaand niet beperkt maar je staat wel als dynamic ip op de spamhaus lijst dus gebruik je liever de telfort smtp. Maar je kunt bij Telfort tenminste wel de smtp van je eigen domeinen gebruiken op hosting servers in data centra.

Maarja, mailserver is lange tijd een must geweest voor me. Nu niet meer. Wel is FTP en SSH nog een must.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wat staat er nu precies dicht aan poorten bij Ziggo?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Ziggo Snelheidsprobleem Algemene computer en software vragen. : 8 09-05-2021
Advertentie