obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Laat hier je suggesties achter voor dit forum. Tevens kun je hier suggesties, ideeën, wensen en voorstellen kwijt met betrekking tot verbeteringen van de apparatuur en diensten van Ziggo. B.v. nieuwe functies in firmware voor modems en ontvangers.
 Onderwerp afdrukken
Poll is niet volledig
Black Tiger
Past niet helemaal in deze sectie maar ik zie geen betere mogelijkheid.

De poll is niet volledig. De vraagstelling is:

Quote

Om legaal aanbod te stimuleren zit er een downloadverbod aan te komen mijn mening hierover is?

Ik mis de optie "een downloadverbod is juridisch niet mogelijk in Nederland" of anders gesteld "dan zal eerst de vergoeding van de stichting Thuiskopie van de lege media af moeten".

Downloaden van muziek en films is in Nederland legaal. De reden hiervan is dat men de Stichting Thuiskopie in het leven heeft geroepen, die een bepaalde heffing op lege media heft.
Zo waren er in het verleden al heffingen op cassettebandjes. Nu ik misschien jongeren kijken met een vragende blik van "wat is dat?", maar dat is iets waar wij ouderen vroeger muziek mee opnamen.
Er zat dus ook een heffing op videobanden en later ook op cd's en dvd's. Met name op laatstgenoemde was dat op een gegeven moment erg veel (iets van 80ct per lege dvd), vandaar dat veel mensen in het buitenland gingen bestellen.

Anyway, zolang er een heffing op lege media zit is het juridisch niet mogelijk om een downloadverbod van kracht te laten worden, gezien het feit dat je al rechten betaald middels die heffing op de lege media.
In dat geval zal dus eerst die heffing en daarmee de Stichting Thuiskopie opgeheven moeten worden.

Vandaar dat ik dus een optie mis in de poll, dat een downloadverbod in Nederland vooralsnog niet mogelijk is.
 
Zippo
Tijd voor een nieuw poll dan maar? Of deze met jouw toevoeging nog even laten lopen?
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
kobus1960
Sterker nog, er zit een heffing op alle lege media aan te komen.
Ook dat spul wat je via internet kan bestellen, ik noem een Bigdennis.
Dit toont het gelijk v.w.b. downloaden is toegestaan.
 
Black Tiger
Bij de lege media van BigDennis zat al een heffing.

Waar jij naar verwijst is de heffing die ze op lege media vanuit het buitenland willen zetten bijv. van Opus, die alleen een vestiging in Duitsland heeft.
Nja, ze doen hun best maar. Aken is hier een half uurtje verderop.Smile

Maar het is geen probleem, zolang ze die heffingen blijven houden is er geen downloadverbod mogelijk.
 
BMP
Ja zeg het is maar een poll hoor, Smile

Of de het downloadverbod wettelijk mogelijk is of niet, doet er nog niet toe, men is er mee bezig en men wil de wet desnoods aanpassen om een soort van verbod mogelijk te maken, maar kan nog wel jaren duren.

De poll is bedoeld om de mening van de gebruikers te peilen mocht er (eventueel???) toch een soort van verbod komen, en op welke manier dat dan gebeurt dat zal de toekomst wel uitwijzen, maar doet nu niet ter zake.

Cool
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
Black Tiger
Klopt, de poll is om de mening van gebruikers te meten.
Maar ik ben dus van mening dat de een downloadverbod niet mogelijk is.

Anderszins is er ook geen optie waarin tegenstanders gewoon kunnen zeggen "slechte zaak, ben het er niet mee eens".

Dus hoe dan ook is de poll onvolledig. Ik heb er alleen wat te uitgebreide uitleg bij geplaatst.Smile
 
kobus1960
Toch wel aardig dat de verzendingen van BigDennis vanuit GMBH komen vindt je niet?

Maar, ik weet het goed gemaakt, je hebt gelijk.
 
BMP

Quote

Black Tiger schreef:

Klopt, de poll is om de mening van gebruikers te meten.
Maar ik ben dus van mening dat de een downloadverbod niet mogelijk is.

Anderszins is er ook geen optie waarin tegenstanders gewoon kunnen zeggen "slechte zaak, ben het er niet mee eens".

Dus hoe dan ook is de poll onvolledig. Ik heb er alleen wat te uitgebreide uitleg bij geplaatst.Smile



Een poll over dit soort materie is altijd onvolledig, ik kan moeilijk 10 opties gaan neerzetten dan gaat de webmaster moeilijk doen Grin Pfft dat het op dit moment wettelijk niet mogelijk is dat klopt helemaal er zitten nog heel veel haken en ogen aan, maar de kans dat er een soort van verbod aanzit te komen is zeer groot, hoe dat word verpakt en ingevuld is niet aan de poll bedenkers om hier neer te gaan zetten, ook de vraag of je het er mee eens bent of niet daar gaat het ook bij deze poll niet om , het gaat om de stelling die bovenaan de poll staat en de antwoorden waar je een uit kan kiezen of niet Smile


Quote

kobus1960 schreef:

Toch wel aardig dat de verzendingen van BigDennis vanuit GMBH komen vindt je niet?



Idd en niet alleen BigDennis is daarmee bezig. GrinPfft
Gewijzigd door BMP op 22-06-2011 21:43
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
Zippo
GMBH=Greift Mit Beide Hände (vrije vertaling, zakkenvullers Wink)
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Black Tiger

Quote

het gaat om de stelling die bovenaan de poll staat en de antwoorden waar je een uit kan kiezen of niet

Dat heeft er niet mee van doen, het gebeurt vaak genoeg dat een poll ook beter kan door bijv. toevoeging van 1 optie erbij te zetten zodat men op een beter wijze op de stelling kan reageren.
En nu zijn er alleen softe opties, niet 1 optie om je echt goed tegen te verklaren, een onvolledige poll dus.
10 opties zijn niet nodig, maar men moet ook kunnen inzien dat soms zaken voor verbetering vatbaar zijn.

Ik wist ook niet wie de poll er neer had gezet maar dat maakt in feite ook niets uit.

Quote

Toch wel aardig dat de verzendingen van BigDennis vanuit GMBH komen vindt je niet?
Maar, ik weet het goed gemaakt, je hebt gelijk.

Ik hoef geen gelijk, dat is helemaal de doelstelling niet wat dit betreft.
Ik ging er gewoon van uit dat BD een Nederlands bedrijf was vanwege de naam.
Adres Nederland:
Bigdennis / Q-Supply gmbh
Postbus 12
7100 AA Winterswijk

BigDennis heeft dus wel een adres in Nederland maar dat is slechts een postadres, geen NL vestigingsadres, dus inderdaad vallen die onder dezelfde categorie als Opus. So far so good.

Maar het maakt allemaal geen bal uit, het gaat om die nieuwe heffing.
Daarom ben ik benieuwd hoe ze dat met die heffing nu willen gaan doen.
Of het überhaupt mogelijk is om Duitse bedrijven te verplichten een heffing te doen en deze dan aan de NL staat te laten betalen.
Of dat ze verplicht kunnen worden door te geven welke adressen in NL bestellingen doen of dat TNT post de heffing moet gaan innen of wat dan ook.

En zoals gezegd, Aken is hier een half uurtje verderop, dus wordt het te duur is het altijd nog mogelijk zelf effe op en neer te rijden.Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Poll is niet volledig', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
tv complete is niet meer Klacht over Ziggo : 17 26-10-2020
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Humax iHDR-5400C met PC verbinden lukt niet Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 2 08-01-2020
Advertentie