obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de telefonie van Ziggo of een externe VOIP aanbieder. Hoe sluit ik een eigen thuiscentrale, alarmcentrale of personenalarmering aan. Kan ik een Siemens Gigaset, Profoon of ander merk gebruiken.
 Onderwerp afdrukken
IP telefoneren
Jabjeuken
Ik heb eeb Gigaset S675ip. Kon altijd via eigen router internet telefoneren. Nu met de nieuwe Modem/Router EVW3200 van Ziggo lukt dat niet meer. De telefoon geeft aan ...Server is niet bereikbaar..en SIP registratie is mislukt. Bij het opvragen van het IP adres via de pagingknop van het basisstation van de gigaset geeft deze 0.0.0.0 aan.
Wie kan mij op een begrijpelijke manier helpen
 
kobus1960
Ik neem aan dat je het modem geactiveerd hebt, hierna moet het
modem helemaal opnieuw opstarten, dit kan je forceren door de stekker
eruit te trekken, even paar minuten wachten en weer aansluiten.
Zorg dat de telefoon op Tel1 is aangesloten, klinkt simpel maar het
kan gebeuren (eigen ervaring Frown) Sluit m aan voor het opstarten.
Het modemdeel is niet anders dan de routerloze Ubee.
 
Jabjeuken
Modem opnieuw ogestart en alle verbindingen gecontroleerd ook aan de hand van de klikkerdeklik. Krijg nog steeds de meldingen van hierboven beschreven. Ziggo gebeld en deze gaf aan dat de modem router goed geinstalleerd is. Ik heb ook de DHCP op on staan, maar van de verdere instellingen heb ik geen verstand. Ik kan ze wel allemaal vinden, maar ook de uitgebreide handleiding via internet geeft niet de specifieke instellingen aan om te kunnen bellen via IP.
Misschien dat er een uitgebreider uitleg mogelijk is.
Met vriendelijke dank
Jos.
 
kobus1960
DHCP heeft met het UTP en draadloze netwerk van doen, niets
met telefonie, dat moet standaard altijd goed staan in het modem
gedeelte van de Ubee, daar heb je geen invloed op. Ik kan je niet
verder helpen. Heb je normaal telefonie van Ziggo of een andere
vorm over een site of zo? In het eerste geval even een telefoonset
van iemand anders testen.
 
MisterSenseo
Volgens mij is die Gigaset niet bedoeld om in de Tel1 te doen maar via LAN bellen op VOIP.
Het is misschien een pracht van een toestel maar is niet de standaard dus kon dat wel eens een probleem worden,aangezien Ziggo alleen de originele telefonie ondersteunt welke je aansluit in de Tel1 aansluiting.
Als ik het goed begrijp is het een soort VOIP-box als alternatief voor vaste telefonie,en die schijnen alleen goed te werken met een daarvoor geschikte losse router.
Niet eens elke router schijnt dat te ondersteunen en dus kan ik me goed voorstellen dat het EVW3200 modem dit dus ook niet doet.
Als er in die Gigaset een mogelijkheid zit om je IP te regelen,zet hem dan auto en via bijvoorbeeld MAC wijs dan een IP in de correcte reeks toe aan je Gigaset,anders zou ik het ook niet weten,aangezien het een geheel ander systeem van telefonie is...Wink

Succes,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Jabjeuken
Ik bel inderdaad via voipbuster. Hiermee bel je en gratis via internet, maar ook normaal via de provider. Daarom wordt de ptt lijn die binnenkomt rechtstreeks in de telefoonaansluiting van het modem/roter geplaatst, en wordt het basisstation van de Gigaset S675IP telefoon via internetkabel op de router, of mogelijk in dit geval op modem/router aangesloten. Het ip adres van het basisstation is anders dan het ip adres van de modem/router, maar om het mac adres te veranderen in de configuratie van de modem router, moet ik wel precies weten waar dit moet gebeuren, omdat er verschillende mogelijkheden zijn, en ik bang en dat ik bij een niet juiste invulling nog verder van huis ben. Mocht er iemand zijn die mij toch nog verder kan helpen met een goede omschrjving, zie ik dit graag tegemoed.
Vriendelijk dank,
Jos.
 
kobus1960
Het is nu toch zo dat je via de Ziggo kabel bent aangesloten?
Dan werkt dit systeem in mijn optiek gewoon niet, je gebruikt
geen DSL vorm nu, je hebt een kabel modem/router. Je PTT
stekker kan je derhalve ook niet kwijt in de Ubee.
 
MisterSenseo
Wat je nog zou kunnen doen is je oude router aansluiten op je nieuwe modem/router.
Net zo aansluiten als je vroeger gewend was met het enige verschil dat je de andere kant van de kabel niet in het modem stopt maar in één van de LAN poorten van het nieuwe EVW3200 modem.
Daarmee neem je als het ware de boel in de maling en krijgt je Gigaset waarschijnlijk wel een IP waardoor je SIP registratie wel lukt.......Wink
Wel zorgen dat je oude router geheel automatisch staat,zodat deze een IP van je EVW3200 krijgt en dus internetverbinding kan maken.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
kobus1960
En waar blijft de inkomende PTT stekker dan???

Quote

Daarom wordt de ptt lijn die binnenkomt rechtstreeks in de telefoonaansluiting van het modem/roter geplaatst, en wordt het basisstation van de Gigaset S675IP telefoon via internetkabel op de router, of mogelijk in dit geval op modem/router aangesloten.
 
MisterSenseo
Waarschijnlijk in de speciaal voor VOIP geschikte router,die ik de topicstarter wil laten aansluiten op de EVW3200.........Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'IP telefoneren', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Telefoneren met WiFi Eigen telefoon netwerk : 5 19-03-2013
Storing tijdens telefoneren Storing : 2 17-02-2013
Advertentie