obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
UBEE EVW3200 -> 100Mbit <> 1Gbit
dirkheslinga
Mijn nieuwe Ubee modem/router heeft volgens opgave 4 1Gbit UTP poorten.
Als ik mijn Apple (Mac Pro Leopard) via een Cat5E of Cat6 kabel aansluit op poort 2 en de PC staat in standby, is dat het enige moment dat het signaallampje blauw is. (Blauw geeft aan dat er een 1Gbit verbinding is.)
Op het moment dat ik de pc start gaat onmiddellijk de snelheid naar 100Mbit (groen lampje).
ik las in de handleiding (ja ik lees het nog) dat Mac de communicatie zelf regelt (stand 'auto' )
Voor Windows zou je een optimizer progje kunnen downloaden (o.a. voor de MTU)
De netwerkinstellingen van de Mac geven aan dat er een 1Gbit verbinding is.
Mijn downloadsnelheid ligt ongeveer op 41 Mbit/sec, dus wat dat betreft wel oke.
Misschien moet ik een sticker over het lampje plakken, maar het stoort mij dat de verbinding terugvalt naar 100Mbit.
Ik merk, ondanks dat de UPC-Speedtest 41Mbit/sec download aangeeft, dat de netwerk/internet snelheid trager is dan met mijn oude modem.
Dus wel degelijk 100Mbit.
Ik denk dat ik in de router iets moet wijzigen...??
 
kobus1960
De MAC van auto naar GB verbinding zetten, die staat vermoedelijk
auto op 100Mb, Zodra die het signaal GB geeft, gaat het lampje blauw.
Dat kan immers omdat je nu altijd op GB verbinding werkt. Cat 5e of
Cat 6 kunnen de belemmerende factor niet zijn. In de router staat alles
goed, mits je zelf al niets veranderd hebt.
 
dirkheslinga
Ik heb dat al geprobeerd. Alles handmatig ingesteld. Verschillende MTU's geprobeerd.
Resultaat blijft hetzelfde.
Als ik tijdens de verbinding kijk staat het netjes op 1Gbit met een standaard MTU van 1500. Maar het lampje blijft groen!Angry
 
kobus1960
Belangrijkste is dat je die 1Gb verbinding controleerbaar hebt.
En die heb je blijkbaar, de MAC geeft op de een of andere manier
dit signaal niet terug naar de Ubee waardoor het lampje groen blijft.
Ik zou de oplossing hiervoor niet weten,

Misschien reageert Webcare of een MAC gebruiker nog. Wink
 
MaXMhZ
Ik heb geen MAC, maar lang niet alle Cat.5e kabels kunnen 1Gb aan. Alleen de Cat.5e FTP met dubbele afscherming (FTP= Foil Twisted Pair, waar Foil staat voor een extra folie afscherming om de twisted pair kern kabeltjes).

Gebruik daarom altijd Cat.6, cat.6 FTP of betere kabels voor een Gb netwerk. Betere kabels=snellere verbinding.

Ook moet de gebruikte interface natuurlijk wel 1Gb aankunnen.

De meeste modem/routers testen of de kabel geschikt is voor 1Gb snelheid, en zullen ook zonder aangesloten computer dit direct weergeven op het moment dat de kabel in de modem/router gestoken wordt.
Gewijzigd door MaXMhZ op 04-07-2011 19:31
 
StevenTrip
Probeer het updaten van je netwerkkaart driver.. welke netwerkkaart heb je?
 
dirkheslinga
Het wordt nog leuker.
Ik heb aan de mac kant alles wel gedaan.
Ik denk toch dat er in het modem iets veranderd moet worden.
De grap is wel dat ik kennelijk op poort 1 een 1Gbit (blauw lampje) verbinding heb met m'n 100Mbit Linksys router.
Eerlijkheidshalve moet ik daarbij vermelden dat inderdaad het draadloos gedeelte via m'n Linksys router heel goed werkt.
Ik gebruik dus twee draaloze segmenten a:Ubee 192.168.178.1 etc. en Linksys 192.168.1.1
De Linksys werkte meteen zonder verdere instellingen. (heeft overigens altijd goed gewerkt)
Ik blijf er bij dat Ubee de zaak voor de gek houdt.
Ik heb overigens in het modem nog niets aangepast. Alles staat default.
Wie weet komen we er ooit uit.
 
MaXMhZ
Ik denk dat dat lampje alleen iets zegt over de aangesloten kabel. Niet over de snelheid.
 
dirkheslinga
Misschien is het je ontgaan.
Maar ik heb alle soorten al geprobeerd. goedkope cat5, dure cat5E en hele dure cat6.
Heeft geen invloed.
Gekker nog de 1Gbit verbinding is over 13 meter cat5 waarop ik handmatig de connectoren heb bevestigd (moest door drie muren en onder de vloer door)
 
StevenTrip
Bel anders ziggo en vraag of de netwerkpoort Full duplex uit geeft.

Wacht even, Wil je blijven gebruik maken van je linksys of van je ubee?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'UBEE EVW3200 -> 100Mbit <> 1Gbit', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ubee EV|M3200 of 3226 wifi? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 19-10-2017
Ubee modem icm ip camera probleem Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 23 30-08-2017
Ziggo ubee 3200 Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 22-10-2016
Automatische reset van Ubee EVW321B Klacht over Ziggo : 8 01-10-2016
Ubee modem gebruiken als router Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 17 03-06-2016
Advertentie