obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Draadloos internetten met wifi geeft vaak problemen. De snelheid is traag, de verbinding valt weg. Het kanaal is bezet. Hier zijn vragen, oplossingen en tools. Ziggo levert de volgende WiFi routers: Netgear JWNR 2000, Netgear WGR 614, Sitecom WL 582, Sitecom WL 351, Sitecom WL 153, Sitecom WL 341. Internet Dongles: Netgear WNDA3100V2, Netgear WN111, Sitecom WL172, Sitecom WN344. Maar voor andere types als Linksys, D-Link, Cisco, TP-Link kunt u ook uw vragen stellen.
 Onderwerp afdrukken
Ubee EVW3200
Ronald1946
Nieuwe modem ontvangen en geïnstalleerd, geactiveerd, fluitje van een cent.
Bestaande eigen WiFi modem USRobotics 5416 (aan andere kant van de kamer) met Ftp cat.6 kabel lan1 naar lan1 verbonden en Dhcp hier op uitgezet.
Ik kan nu zowel de Wifi van Ubee als van USR gebruiken, werkt prima. De 4 poorten van de USR werken tevens als switch voor de aansluitingen van TV, decoder, b/r speler etc.
Het enigste probleem is dat de cptr waarmee ik de activatie via kabel heb gedaan, niet Wifi met de Ubee wil werken. Bij contact maken met het modem krijg ik telkens melding dat Windows het certificaat (??) niet kan vinden. Wifi met de Usr gaat wel prima. Heeft iemand een idee over deze melding?
Mijn andere cptr maakt wel contact, zowel met de originele USR g+ wireless adapter als met de nieuwe Icidu adapter in het n-protocol. Dus aan de Ubee ligt het kennelijk niet.
 
kobus1960
Probeer even het volgende in een Dos scherm, op te roepen met
CMD onder uitvoeren.
ipconfig release /all
ipconfig renew /all
Start die computer hierna opnieuw op en probeer het nog eens.
 
Ronald1946
Correctie: heb USR 5461 Wifi router ipv 5416.
Heb het volgende gedaan:
CMD
ipconfig /release
ipconfig /renew
aangzien de syntax zoals in het advies niet wordt herkend.
Adapter wordt vanzelf uit- en ingeschakeld.
Cptr opnieuw opgestart, nog steeds alles hetzelfde. Werkt prima via de USR maar blijft bij poging om op Ubee in te loggen vragen om certificaat (melding: Windows kan geen certificaat vinden om u aan te melden Ziggo01E24).
Ook Ubee 30 sec stroom er af helpt niet.

Nog andere ideeën???
 
StevenTrip
Typ in het commandvenster het volgende in "netsh int ip reset resetlog.txt" en druk op enter

Maybe that will do the trick

Of gewoon een certificaat error heb je een prt scrn voor mij als je wilt gaan surfen?

Welk merk netwerkkaart heb je?
 
mesa57
Via dit schermpje :

Index


Dit schermpje uitvinken :

Authentication
 
Ronald1946
Allemaal gedaan, helpt niets.
De netwerk kaart is een RaLink RT2500usb in een Medion cptr met XP Sp3 32 bit. Met de laatst bekende driver. En laatst bekende RaLink configuratieprogramma.
Signaal sterktes zijn bijna 100%.
In de preferred networks van Windows heb ik zowel de Ziggo als de USR staan voor automatisch verbinden. Dat lukt wel bij de USR met (nog steeds) een WEP versleuteling.
Als ik de Ziggo -> properties kies kan ik wel WPA-PSK kiezen of lager maar geen WPA2, waar het modem op is ingesteld. Zou het daaraan kunnen liggen??
Via het RaLink configuratie programma heb ik nog niets geprobeerd.
 
kobus1960
Gooi in het modem even alle beveiliging op disabled en kijk of je dan
wel contact kan krijgen. Lukt het nu wel, dan is dat de oorzaak.
Je kan tot minimaal WEP kiezen als beveiliging, da's niet al te veel
maar je moet ook geen spoken zien. Wink

Begin dus zonder beveiliging en voer m steeds een stapje op totdat je
niet verder kunt. Het is een 802.11B/G USB uit 2007 die (denk ik) de
standaard beveiliging niet aan kan. Andere optie is een PCMCIA of USB
stick aan te schaffen voor € 15,-, die die protocollen wel aan kan, ben
je ook klaar.

Edit: Alfabetische error hersteld.
Gewijzigd door Undertaker op 05-07-2011 23:21
 
Ronald1946
Dank voor alle adviezen.
Heb het probleem opgelost door rechtstreeks bij fabrikant RaLink een nog bestaand driver/configuratie programma uit 2009 te downloaden. Daarna eerst oude verwijderd en vervolgens opnieuw geïnstalleerd. Alles OK. Internet 'vliegt' er nu op!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ubee EVW3200', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ubee EV|M3200 of 3226 wifi? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 19-10-2017
Ubee modem icm ip camera probleem Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 23 30-08-2017
Ziggo ubee 3200 Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 22-10-2016
Automatische reset van Ubee EVW321B Klacht over Ziggo : 8 01-10-2016
Ubee modem gebruiken als router Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 17 03-06-2016
Advertentie